سردبیر گروه ورزشی روزنامه «مترو» روسیه معتقد است شاگردان کارلوس کی‌روش شانس زیادی برای صعود از مرحله گروهی جام جهانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایندیرا شستاکووا، سردبیر گروه ورزشی روزنامه بین‌المللی «مترو» روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص جام جهانی ۲۰۱۸، تیم ملی فوتبال ایران، شانس شاگردان کارلوس کی‌روش برای صعود از گروه خود خود و مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها سخن گفت. این‌گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

* جو موجود در کشور روسیه در آستانه آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ چطور است و مردم چه حسی دارند؟

اغلب مردم روسیه نسبت به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ هیجان‌زده هستند، به خصوص در شهرهایی همچون مسکو و سن‌پترزبروگ و تا حدود زیادی شهرهای کازان و سوچی چون این شهرها پیش از این هم میزبان رویدادهای ورزشی بزرگ بوده‌اند، اما به هر حال جام جهانی رویدادی بزرگ برای مردم مسکو است. همه اینجا در مورد فوتبال صحبت می‌کنند و حالا چه طرفدار فوتبال باشند چه نباشند و این امکان وجود ندارد که از فوتبال بشود پنهان شد. به اعتقاد من حضور میهمانان خارجی زیاد در روسیه این فرصت را به ما می‌دهد تا به آنها چهره واقعی خود را نشان دهیم چون حرف‌های کلیشه‌ای بسیاری در مورد روسیه و مردمش زده شده است و به شخصه مایلم این حرف‌های کلیشه‌ای را از بین ببرم و به جهان نشان دهم که ما مردمانی صمیمی هستیم و خوشحالیم که هواداران، تیم‌ها و روزنامه‌نگاران را در کشورمان می‌بینیم.

این فوق‌العاده است که ۱۱ شهر روسیه میزبان بازی‌های جام جهانی است چون کسانی که برای دیدن این مسابقات به کشور ما آمده‌اند، می‌توانند بخش زیادی از روسیه را ببینند چون برای مثال شهرهایی همچون سارانسک، سامارا و یا روستوف متفاوت از یکدیگر هستند. دیدن هوادارانی از کشورهای مختلف با پیراهن‌های رنگارنگ در خیابان‌های روسیه که خوشحال و هیجان‌زده هستند، زیباست و شما می‌توانید ببینید که آنها چه حسی دارند. اطمینان دارم که جام جهانی ۲۰۱۸ فستیوال فوتبالی فوق‌العاده‌ای خواهد شد و سازماندهی این مسابقات هم در سطح بالایی خواهد بود.

* همانطور که می‌دانید تیم ملی فوتبال ایران اولین تیمی بود که به منظور شرکت در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ وارد روسیه شد و در گروه B در کنار تیم‌های پرتغال، اسپانیا و مراکش به رقابت خواهد پرداخت. فکر می‌کنید که ایران بتواند رقبای خود را سورپرایز کند و آیا شاگردان کی‌روش توانایی راهیابی به مرحله حذفی را دارند؟

اگر قرار باشد تیم ملی ایران را با تیم‌های اسپانیا و پرتغال مقایسه کنم، به نظرم شانس آنها بیشتر از ایران است و من به آنها رأی می‌دهم، اما همانطور که شما می‌دانید فوتبال، فوتبال است و احتمال سورپرایز شدن هم وجود دارد. یکی از همکاران شما به من گفت که اطمینان دارد ایران مقابل اسپانیا شانسی ندارد، اما می‌تواند پرتغال را شکست دهد. صادقانه می‌گویم که من چنین باوری ندارم. پرتغال پس از مسابقات یورو ۲۰۱۶ و به خصوص بابت قهرمانی در آن رقابت‌ها فوق‌العاده باانگیزه است، اما به خاطر می‌آوریم که آنها پیروزی‌های خود را بدون وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی به دست نیاورند. برای همین فکر می‌کنم که پرتغالی‌ها به دنبال این هستند تا ثابت کنند قهرمانی‌شان در مسابقات یورو ۲۰۱۶ تصادفی نبوده است.

آنها همچنین کریستیانو رونالدو را دارند و هم‌تیمی‌هایش هم می‌توانند به او کمک کنند. کریس می‌تواند گلزنی کند چون او رونالدو است و به تنهایی می‌تواند مقابل چند بازیکن بازی کند. در ضمن نباید په‌په و کوارشما را هم فراموش کنیم. به نظرم ضرورتی هم ندارد که در مورد اسپانیا صحبتی کنیم چون آنها یکی از کاندیداهای قهرمانی هستند.

* سه بازیکن تیم ملی ایران - سردار آزمون، میلاد محمدی و سعید عزت‌اللهی ­­- در باشگاه‌های روسی بازی می‌کنند. آیا شناختی از آنها دارید و فکر می‌کنید که مردم روسیه و به خصوص اهالی شهر کازان به خاطر سردار آزمون که عضو تیم روبین‌کازان روسیه است، تیم ملی ایران را در جام جهانی ۲۰۱۸ مورد حمایت قرار دهند؟

نمی‌توانم بگویم که شناخت خوبی از میلاد محمدی و سعید عزت‌اللهی داریم چون تیم‌های احمد گروژنی و آمکار این روزها در اوج نیستند، اما اوضاع در مورد آزمون فرق می‌‌کند. وقتی که سردار در فصل ۱۷-۲۰۱۶ با روستوف در لیگ قهرمانان بازی می‌کرد، همه ما تحت‌تأثیر عملکرد او قرار گرفته بودیم. او در بازی با تیم‌هایی همچون بایرن مونیخ و اتلتیکومادرید موفق به گلزنی شدند و در لیگ روسیه هم عملکرد خوبی داشته است. سال گذشته هم آزمون در بازی دوستانه مقابل روسیه گل ایران را به ثمر رساند.

* در صورت صعود تیم‌های روسیه و ایران از گروه‌های خود این احتمال وجود دارد که آنها در مرحله یک‌هشتم نهایی با یکدیگر روبه‌رو شوند. نظرتان در این خصوص چیست؟

خب، تیم ملی روسیه این روزها در فرم و شکل خوبی نیست و با توجه به بازی‌های دوستانه‌ای که اخیراً مقابل تیم‌های نه‌چندان قدرتمند اتریش و ترکیه - شکست یک بر صفر مقابل اتریش و تساوی یک بر یک مقابل ترکیه - داشتیم، این احتمال وجود دارد که درهر سه بازی‌مان در مرحله گروهی شکست بخوریم. ما سال گذشته هم در دیداری دوستانه مقابل ایران به تساوی یک بر یک بسنده کردیم، اما اگر تیم ملی ایران انگیزه بالایی داشته باشد، هر چیزی ممکن است. ما بازیکنان قدرتمندی داریم، اما در مورد نتایج بازی‌ها مطمئن نیستیم که چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر هم روسیه و ایران موفق شوند از گرو‌ه‌شان صعود کنند، به نظرم شانس تیم ملی ما برای پیروزی بیشتر خواهد بود.

* کدام تیم‌ها می‌توانند به فینال این دوره جام جهانی راه پیدا کنند و چه تیمی در نهایت عنوان قهرمانی را از آن خود خواهد کرد؟

به نظرم برزیل امسال می‌تواند برای ششمین بار قهرمان جام جهانی شود، اما کار دشواری در پیش خواهند داشت چرا که انتظارات و فشار زیادی روی آنهاست. برزیل بازیکنان خیلی خوبی دارد و می‌خواهند نتایج تلخ گذشته را به فراموشی بسپارند چون بیشتر مردم برزیل نمی‌توانند شکست ۷ بر یک مقابل آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را فراموش کنند.

فکر هم نمی‌کنم که آلمان بتواند از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند، اما آنها همیشه عملگرا و تیمی منضبط هستند و این به آنها کمک خواهد کرد. به نظرم اسپانیا هم شانس خوبی برای قهرمانی دارد و فرانسه هم تیم قدرتمندی دارد. آرژانتین هم کاندیدای قهرمانی است، مسی و یارانش هم شانس خوبی دارند. در کل پیش‌بینی سخت است و باید ببینیم که چه اتفاقی خواهد افتاد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.