فدراسیون فوتبال ایران درباره دو دیدار برابر یونان و کوزوو بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، در این بیانیه آمده است: در پی لغو یک طرفه دیدار آماده سازی بین تیم‌های یونان و ایران از سوی فدراسیون فوتبال یونان، بدین وسیله فدراسیون فوتبال ایران اعلام می‌کند:

-لغو این دیدار که برای دوازدهم خرداد و در روز فیفا برنامه ریزی شده بود، آسیبی جدی به برنامه تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی اردوی آماده سازی جهت حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ وارد کرد.

- فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تاسف عمیق خود را از فقدان احترام، اخلاق و مسئولیت پذیری فدراسیون فوتبال یونان در تمامی فرایند هفته‌های اخیر اعلام می‌کند.

-برخلاف ادعاهای اعلام شده، تیم ملی فوتبال ایران همواره آماده بازی در یونان بود، کما اینکه مستندات رد و بدل شده میان دو فدراسیون حکایت از این موضوع دارد.

- فدراسیون فوتبال ایران با گزارش موضوع به فیفا پیش خواهد رفت و تمامی اقدامات قانونی برای جبران خسارت‌های ایجاد شده در زمینه ورزشی و مالی را انجام خواهد داد.

- تا زمان اقدام فیفا نسبت به این گزارش، فدراسیون فوتبال ایران اعلام می‌کند که روابطش را با فدراسیون فوتبال یونان به حالت تعلیق در می آورد.

-فدراسیون فوتبال ایران همچنین اعلام می‌کند، در زمان مقتضی همه ابزارهای لازم برای یافتن جایگزین به منظور انجام بازی دوستانه در تاریخ دوازدهم خرداد را به کار گرفته شد.

-پس از ارسال چندین دعوت نامه، فدراسیون فوتبال ایران مذاکراتی را با فدراسیون فوتبال کوزوو آغاز کرد و توافق اولیه برای انجام بازی دوستانه در تاریخ دوازدهم خرداد حاصل شد، همانطور که رسانه‌های کوزوویی هم این موضوع را اعلام کردند.

- پس از توافق اولیه که فدراسیون فوتبال ایران تمامی خواسته‌های فدراسیون کوزوو (از جمله حمل و نقل، اقامت و سایر) را مورد پذیرش قرار داده بود، خواسته جدید و دقیقه آخر از سوی فدراسیون فوتبال کوزوو مطرح شد که انجام این دیدار را به طور کلی غیرممکن کرد.

-با وجود ناراحتی فراوان، تیم ملی ایران به برنامه آماده سازی خود برای جام جهانی با وجود تمامی دشواری‌های که با آن روبه رو بوده است ادامه می‌دهد و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی قوی‌تر برای نشان دادن تمامی تعهدشان به اهداف و رویاهای تیم ملی به کار ادامه خواهند داد.

-در پایان فدراسیون فوتبال ایران به صورت رسمی قدردان همه حمایت‌ها، حرفه‌ای‌گری و تعهد فدراسیون فوتبال ترکیه در موارد فوق است.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳۰ )