رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید عربستانی‌ها متعهد شده‌اند که تشکیل اتحادیه فوتبال جنوب غرب آسیا، تأثیری بر روش کنونی منطقه‌بندی AFC نگذارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیخ سلمان بن ابراهیم آل‌خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در سفری که به عربستان سعودی داشت با عادل عزت، رئیس فدراسیون فوتبال عربستان دیدار کرد و در مورد توسعه همکاری بین طرفین بحث و گفت‌وگویی صورت گرفت. این ملاقات روی شکل‌گیری اتحادیه فوتبال جنوب غرب آسیا که متشکل از فدراسیون‌ها و اتحادیه‌هایی از غرب و جنوب آسیا است، تمرکز داشت و البته پیشنهاد جانی اینفانتینو برای ایجاد تغییراتی در رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان (حضور ۲۴ تیم در این جام) نیز مورد بحث قرار گرفت.

شیخ سلمان با ابراز رضایت از این ملاقات اشاره کرد که حضورش در عربستان در چارچوب ارتباط پیوسته با خانواده فوتبال آسیا و فرصت خوبی برای تبادل نظرات طرفین و تأکید بر اهمیت هماهنگی مداوم به منظور دستیابی به اهداف و رویاهای‌ مشترک‌مان بود.

آل‌خلیفه گفت: ما با صراحت و شفافیت در مورد شکل‌گیری اتحادیه فوتبال جنوب غرب آسیا بحث و ‌گفت‌وگو کردیم و به رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به روشنی گفتیم که AFC از هرگونه نوآوری خلاقانه حمایت می‌کند و هدفی هم پشت تشکیل اتحادیه فوتبال جنوب غرب آسیا نیست. در واقع این اتحادیه جدید می‌تواند نقشی مهم در توسعه و پیشرفت فوتبال در کشورهای منطقه خلیج فارس و کشورهای عربی داشته باشد.

وی افزود: خوشحالم که رئیس فدراسیون فوتبال عربستان پاسخی شفاف در مورد چشم‌انداز تشکیل این اتحادیه ارائه داد و اینکه متعهد شده‌اند اتحادیه فوتبال غرب آسیا بر فرمت کنونی منطقه‌بندی AFC (غرب، شرق، جنوب، مرکز و جنوب شرق) تاثیری نخواهد گذاشت.

شیخ سلمان تأکید کرد: رئیس فدارسیون فوتبال عربستان توضیحاتی در مورد نحوه آماده‌سازی تیم ملی این کشور برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داد و فکر می‌کنم این آماده‌سازی نقش مهمی در آمادگی عربستان برای حضور در جام جهانی خواهد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.