فیفا به مصاحبه رئیس پیشین یوفا که خواهان شجاعت آنها برای بخشش محرومیتش شده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری فرانسه، فیفا یادآوری کرد که میشل پلاتینی، رئیس پیشین اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) به دلیل نقض موادی از قوانین کمیته اخلاقی این نهاد از فعالیت در فوتبال محروم شده بود.

امروز (شنبه) خبرگزاری فرانسه به نقل از دادستانی سوئیس اعلام کرد که هیچ اتهامی متوجه میشل پلاتینی در پرونده فساد فیفا و انتقال ۲ میلیون فرانک سوئیس به حسابش توسط سپ بلاتر، رئیس معزول فیفا نیست. هر چند این خبرگزاری ساعتی پس از انتشار این خبر به نقل از دادستانی سوئیس نوشت: البته اگر مدارک مستندی دریافت شود شاید پرونده‌ جدیدی علیه پلاتینی باز کنند.

میشل پلاتینی نیز به دنبال اظهارنظر دادستانی سوئیس در مصاحبه‌ای از فیفا خواست تا در بخشش محرومیت او شجاعت به خرج دهند و این سریال تمسخرآمیز ادامه پیدا نکند.

در بیانیه فیفا آمده است: محرومیت میشل پلاتینی با توجه به نقض قوانین کمیته اخلاق فیفا اعمال شده و حتی دادگاه بین‌المللی داوری ورزشی (CAS) ضمن تایید آن رای به کاهش محرومیت او از ۶ به ۴ سال داده بود. فیفا و CAS همواره آگاه بودند که میشل پلاتینی تحت اتهام قضایی در سوئیس قرار نداشته است. مقرارت کیفری سوئیس با قوانین کمیته اخلاق فیفا در زمان تصویب محرومیت میشل پلاتینی متفاوت است. فیفا و CAS هرگز این مساله را در نظر نگرفته‌‌اند که میشل پلاتینی جرمی را مرتکب شده است. تنها دلیل محرومیت او از سوی فیفا نقض برخی از مواد کمیته اخلاق بوده است که توسط دادستانی سوئیس نیز مورد تایید قرار گرفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.