مدافع تیم ملی می‌گوید این که با وجود حضور ایران در سخت‌ترین گروه جام جهانی، رسانه‌های بزرگ دنیا ایران را تنها شانس موفقیت آسیایی‌ها در روسیه می‌دانند جای افتخار دارد، هر چند که مسئولیت اعضای تیم را هم بالاتر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا خانزاده در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال درباره حال و هوای اردوی تیم ملی در فاصله ۱۹ روز تا شروع جام جهانی اظهار کرد: حس و حالی که بازیکنان دارند، وصف نشدنی است. هر بازیکنی دوست دارد که در این تورنمنت حضور داشته باشد و طبیعی است که من هم از این قاعده مستثنی نیستم. چیزی که مشخص است این که عزم، جسارت و غیرت زیادی را در بین بازیکنان می‌بینید و آنها تلاش می‌کنند که اتفاق خوبی را در روسیه رقم بزنیم و بتوانیم به هر نحوی دل مردم ایران را شاد کنیم.

او درباره تمرین‌های پرفشار این روزهای تیم ملی اظهار کرد: به هر حال این موضوع کاملا طبیعی است که برای رسیدن به یک هدف بزرگ باید سخت کار کنیم و این راه را ادامه بدهیم. سعی می‌کنیم روز به روز بهتر تمرین کنیم تا به آن هدفی که در ذهن داریم برسیم. از همه چیزمان زده‌ایم و فقط به این فکر می‌کنیم که بتوانیم در جام جهانی موفق شویم. خدا را شکر در کمپ بشیکتاش امکانات فوق العاده‌ای برای تیم ملی فراهم است و باید از مسئولان فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی به خاطر چنین اردویی قدردانی کرد.

خانزاده در پاسخ به سوالی درباره جو موجود در اردوی تیم ملی گفت: همه بازیکنان، بزرگی جام جهانی را درک کرده‌اند. در تیم همه ما برای هم مثل برادر هستیم و جوی کاملا صمیمی در اردو وجود دارد. تک تک ما می‌دانیم که با یک کار تیمی و با زحمت و تلاش گروهی و تیمی می‌توانیم به آنچه در ذهن داریم برسیم. دست به دست هم می‌دهیم تا با کمک خدا نتیجه خوبی در جام جهانی بگیریم.

او درباره رقابت بازیکنان برای حضور در خط دفاعی هم گفت: رقابت در تیم ملی فوق العاده است. خدا را شکر بازیکنان آماده هستند و سخت تلاش می‌کنند. تمام سعی ما این است که بتوانیم برای تیم ملی مثمرثر باشیم. چیزی که در تیم ملی اهمیت دارد این است که هر کس بازی می‌کند بتواند از پرچم مقدس ایران دفاع کند. این را از هر بازیکنی که در تیم ملی حضور دارد، بپرسید می‌بینید که نظر همه یکسان است. خانزاده درباره رقبای ایران در جام جهانی هم گفت: حریفان ما قابل بحث کردن نیستند. قهرمان جهان، قهرمان اروپا و قهرمان آفریقا در این گروه هستند اما قطعا حساس‌ترین بازی برای ما دیدار برابر مراکش است. تمام تمرکزمان را برای بازی برابر این تیم می‌گذاریم تا بتوانیم با یک نتیجه خوب از این بازی خارج شویم. هر چند کار خیلی سختی در این گروه داریم اما خدا کمکمان می‌کند و این تلاش‌های شبانه روزی کادر فنی و بازیکنان به نتیجه می‌رسد و نتایج آبرومندی در روسیه کسب خواهیم کرد.

او با اشاره به تمجید رسانه‌های بزرگ دنیا از تیم ملی ایران گفت: وقتی می‌بینیم که رسانه‌های معتبر دنیا در بین تیم‌های آسیایی، با وجود دشواری گروه ایران، شانس تیم ملی را برای کسب نتیجه در روسیه بیشتر از سایر تیم‌ها می‌دانند این موضوع باعث افتخار و غرور همه است اما به همان میزان هم از سنگینی مسئولیتمان حکایت دارد. باید دو چندان تلاش کنیم و مردم ایران هم مطمئن باشند که تک تک اعضای تیم ملی هر کاری می‌کنند تا نام ایران در جام جهانی مثل این چند سال در فوتبال رو سفید باشد. نباید فراموش کنیم این افتخاراتی که کسب شده به خاطر تلاش‌های کادر فنی‌مان بوده و فکر میکنم اصلا درباره کاری که توسط این کادر و این تیم انجام شده جای بحثی باقی نمی‌ماند و همه چیز مشخص است.

مدافع تیم ملی با اشاره به انتظارات هواداران از تیم ملی هم گفت: ما هر کاری لازم باشد برای موفقیت تیم ملی انجام می‌دهیم و از آن طرف توقعمان از هواداران و رسانه‌ها این است که فقط از تیم ملی حمایت کنند. مطمئن باشند که این حمایت‌ها بی جواب نخواهد ماند چون بازیکنان تیم ملی تا آخرین نفس تلاش می‌کنیم تا اتفاق خوبی برای کشورمان بیفتد.

خانزاده در پایان درباره بازی برابر ترکیه هم اظهار کرد: ترکیه از تیم‌های خوب و محکم اروپاست که مطمئنا بازی با این تیم به تیم ملی کمک زیادی خواهد کرد. شما می‌بینید که بشیکتاش به عنوان یک تیم باشگاهی ترکیه چه امکاناتی دارد. این را می‌شود در سطح بالاتر در تیم ملی ترکیه دید. بنابراین با توجه به این امکانات سخت افزاری و پیشرفت ترکیه در سالهای اخیر، مطمئنا بازی خیلی سخت و جالبی برای ایران و ترکیه خواهد بود و امیدوارم با انجام این بازی یک گام دیگر به آمادگی‌مان نزدیک‌تر شویم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )