مسؤل کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ نسبت به عدم حضور مربیان برخی باشگاه‌ها در نشست هم‌اندیشی لیگ برتر واکنش نشان داد.

سعید فتاحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره نشست هم‌اندیشی مسؤلان سازمان لیگ با مریبان لیگ‌ برتری که امروز (چهار‌شنبه) برگزار شد, اظهار داشت: باید تشکر کنم از مربیانی که زحمت کشیدند و در این جلسه حضور پیدا کردند. مربیان نکته نظرات‌شان را منعکس کردند و در روز‌های آینده ما به جمع‌بندی می‌رسیم. دغدعه مربیان لیگ برتری بیشتر روی فشردگی مسابقات بود که این موضوع واقعاً دست ما نیست, وگرنه ما دوست داشتیم که بازی‌ها را فقط آخر هر هفته برگزار کنیم اما سال آینده مسابقات جام ملت‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد و الان هم که می‌خواهد جام جهانی آغاز شود.

وی با بیان اینکه «وضعیت چمن ورزشگاه‌ها و کمبود حمایت از مربیان برای پرداخت قرارداد‌‌شان توسط باشگا‌ها, از موضوعات مهم دیگری بود که در این نشست مطرح شد» گفت: شفر در این جلسه چند پیشنهاد خوب ارائه کرد که یکی از آنها برگزاری این جلسات با حضور سرمربی تیم ملی بود.

مسؤل کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ, درباره اینکه بهتر نبود این جلسه کمی دیر‌تر برگزار می‌شد تا تکلیف سایر تیم‌‌ها که سرمربی‌‌شان هنوز انتخاب نشده, مشخص شود تا آنها هم در این جلسه حضور داشته باشند, عنوان کرد: به نظرم این جلسه ۱۵-۱۰ روز هم دیر برگزار شد. چون این جلسه جنبه آسیب‌شناسی فصل گذشته را داشته است، چون مربی که از خارج آمده مشکلاتی را می‌بیند و با ما درمیان می‌گذارد مانند مشکلات کنفرانس‌های خبری. مجید جلالی طرح‌هایی داد که البته شاید خیلی از آنها عملی هم نشود اما اگر ۲ طرح او هم اجرا شود باز خوب است. همه جای دنیا همین است. اصلا شفر فکر می‌کرد در ایران چنین جلساتی با مربیان برگزار نمی‌شود.

فتاحی درباره غیبت برخی‌ها مربیان در این نشست و اینکه آنها ممکن است نسبت به برنامه‌ریزی فصل آینده معترض باشند, اشاره کرد: فصل قبل مربیانی که در جلسه حضور داشتند بازهم در طول فصل به برنامه‌ریزی اعتراض می‌کردند. مگر این‌طور نبوده؟ تیم باخته و روی مربی فشار است و اولین مسئله را فشردگی بازی‌ها عنوان می‌کند. اصلا نیت من از برگزاری جلسه این نبوده که باشگاه‌ها دیگر به برنامه‌ریزی‌ اعتراض نکنند که اگر اینطور بود در پایان این جلسه صورت جلسه تنطیم می‌کردیم و از همه امضا می‌گرفتیم.

وی افزود: دو سال پیش هم این جلسات را برگزار کردیم. سال اول از توپ مسابقات ایراد گرفته شد که این مشکل را در فصل بعدی برطرف کردیم یا برای مشکل چمن هم همین‌طور. الان برای این جلسه قلعه‌نویی حالش خوب نبود و دستیارش را فرستاد. علی دایی هم همین‌طور که ابراهیم صادقی به نمایندگی از او در سازمان لیگ حاضر شد. جواد نکونام هم تماس گرفت که نمی‌تواند بیاید و من هم به او گفتم که نظراتش را تلفنی به من بگوید. در این جلسات در سال اول ۲ نفر, در سال دوم ۴ نفر حضور داشتند و الان ۱۰ نفر. اصلا شاید سال دیگر این جلسه را یک هفته مانده به پایان مسابقات برگزار کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.