سرمربی سابق قرمزپوشان مرسی‌ساید اعتراف کرد تیمی که با هدایت یورگن کلوپ به فینال لیگ قهرمانان سال جاری می‌رود از تیمی که او سال ۲۰۰۵ با آن فاتح این رقابت‌ها شد پرمهره‌تر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رافائل بنیتس در مقایسه با لیورپول سال ۲۰۰۵ – تیمی که در فینال تاریخی استانبول، بازی ۳ بر صفر باخته مقابل میلان را با تساوی ۳ بر ۳ عوض کرد و در نهایت در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد - با لیورپول فعلی که با هدایت یورگن کلوپ به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است، اظهار نظر جالبی انجام داد.

سرمربی پیشین لیورپول که سال ۲۰۰۵ در فینال استانبول با کامبک مقابل میلان به عنوان قهرمانی رسید، گفت: من فکر می‌کنم که این لیورپول بهتر است. ما چیزی را کسب کردیم که همه می‌دانند و از آن به عنوان معجزه استانبول یاد می‌شود اما لیورپول فعلی بهتر است،‌ البته باید درباره مقایسه پولی که برای این تیم خرج شد هم صحبت کنیم. آن موقع بودجه من برای خرید بازیکن ۲۰ میلیون پوند بود درحالی که ارزش این تیم به مراتب بالاتر است. ما استیون جرارد را داشتیم و البته بازیکنان باتجربه و باکیفیت دیگری مانند ژابی آلونسو و دیتمار هامان. ما بازیکنانی داشتیم که واقعاً سختکوش بودند و تیم‌مان تعادل داشت.

بنیتس ادامه داد: لیورپول فعلی هم تعادل خوبی دارد اما سه بازیکنی که در خط حمله این تیم هستند به تنهایی می‌توانند کار را برای تیم درآورند. ما یک بازیکن داشتیم که شاید می‌‌توانست چنین کاری را انجام دهد اما این لیورپول ۳ بازیکن دارد. از نظر انسجام و روحیه تیم، شاید بتوان گفت که دو تیم کم و بیش شبیه هم بوده‌اند چون این خصلت لیورپول است اما چیزی که این لیورپول دارد کیفیت بیشتر است به خصوص در خط حمله.

بنیتس درباره شانس لیورپول برای قهرمانی در لیگ قهرمانان هم گفت: رئال مادرید تجربه و کیفیت بالایی دارد که می‌تواند باعث به دردسر افتادن لیورپول شود اما لیورپول می‌تواند قهرمان شود. این تیم، انسجام، کیفیت و انگیزه لازم را دارد.

سرمربی سابق لیورپول با یادآوری قهرمانی تیمش با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد: مردم می‌گویند که ما در فینال خوش‌شانس بودیم. پس چگونه ما در دورهای قبل‌تر از آن تیم‌هایی مانند چلسی، یوونتوس و بایرلورکوزن را شکست دادیم؟ این نشان می‌دهد که ما خوب کار کرده بودیم. قهرمان کردن والنسیا بعد از ۳۱ سال زندگی مرا تغییر داد. قهرمانی با این تیم در جام یوفا زندگی مرا تغییر داد اما آمدن به انگلیسی و بردن لیگ قهرمانان اروپا با یک تیم دیگر واقعاً کار بزرگی بود. آن اتفاق همه چیز را تغییر داد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.