کهکشانی‌ها در شرایطی فصل جاری لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا را به پایان رساندند که از حیث کسب امتیاز بدترین عملکرد را در سال‌های اخیر داشتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از نشریه مارکا، رئال مادرید روز گذشته (شنبه) در آخرین بازی‌اش در این فصل لالیگا در خانه ویارئال، پیروزی ۲ بر صفر را با تساوی ۲-۲ عوض کرد و فصل را با یک امتیاز خارج از خانه به پایان رساند. این بازی شاید خلاصه‌ای از فصل پرتلاطم و بی‌ثبات کهکشانی‌ها در لالیگا بود که با ثبت کمترین مجموع امتیازی در ۱۱ سال اخیر خاتمه یافت.

رئالی‌ها فصل جاری لالیگا را با ۷۶ امتیاز و ۹۴ گل زده به پایان رساندند که در قیاس با آمار ثبت شده توسط همین تیم در فصول اخیر بسیار ضعیف‌تر است.

در حقیقت آخرین باری که رئالی‌ها یک فصل لالیگا را با این تعداد امتیاز به پایان رساندند فصل ۰۷-۲۰۰۶ بود که البته در آن فصل با هدایت فابیو کاپلو قهرمان شد. پیش از آن هم کهکشانی‌ها فصل ۰۶-۲۰۰۵ را با ۷۰ امتیاز به عنوان نایب قهرمان به پایان رسانده بودند.

رئال فابیو کاپلو اگرچه در آن فصل با ۷۶ امتیاز به کارش پایان داد اما در آن فصل از رقابت‌ها، فاصله میان تیم‌های بالا و پایین جدولی به اندازه فعلی واضح نبود. همچنین از فصل ۰۹-۲۰۰۸ سابقه نداشت که رئال مادرید فصل را با گل‌های زده کمتری نسبت به گل‌های زده این فصلش به پایان برساند. در آن فصل سفیدپوشان مادرید ۸۳ گل زده داشتند.

آن فصل همچنین آخرین فصلی بود که رئال مادرید گل‌های خورده بیشتری از گل‌های خورده این فصلش داشت. در آن فصل رئال ۵۲ گل خورده بود و در این فصل ۴۴ گل خورده در کارنامه این تیم ثبت شده است.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )