مدیران باشگاه بادران تهران در کتفرانسی خبری، به شدت از شرایط حاکم در فوتبال ایران انتقاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مدیران تیم فوتبال بادران تهران در شرایطی که تقریبا بخت صعود خود به لیگ برتر را از دست داده اند، با برگزاری کنفرانسی خبری، ناگفته های خود از شرایط حاکم در فوتبال ایران را بیان کردند.

شهره موسوی نخستین مدیر زن در فوتبال ایران در ابتدای این نشست گفت:« سیاست باشگاه ما این بوده که در این ۳ سال که در فوتبال فعالیت می‌کردیم همیشه سکوت کرده‌ایم اما ببینید چه اتفاقاتی افتاده که این بغض سه ساله اکنون شکسته شده است. سه سال پیش شرکت بادران طبق رسالت اجتماعی خود و با توجه به فعالیت جوانان زیادی در این شرکت تصمیم گرفت وارد ورزش و رشته فوتبال که در همه جای دنیا پرجاذبه‌ترین ورزش است، شود تا از این حوزه برای جوانان کشور اشتغالزایی ایجاد کنیم. ما از سرمایه خود و بدون اینکه یک ریال از دولت یا نهادهای مختلف کمکی بگیریم تا اینجا پیش آمده‌ایم.»

موسوی ادامه داد:« ما گفتیم امسال هم صادقانه کار می‌کنیم و می‌جنگیم، اما نقطه آسیب‌پذیری ما از بازی با پرسپولیس بود که همه بادران را دیدند و گفتند که بادران هم تیم بدی نیست. پس از آن حساسیت‌ها نسبت به تیم ما افزایش یافت. در نیم فصل اول کمتر به ما گیر می‌دادند اما در نیم فصل دوم ناداوری‌ها علیه ما آغاز شد. بداخلاقی‌ها‌، ناداوری‌ها و حواشی باعث شد تیم از رتبه دوم در پایان نیم فصل اول به رده‌های چهارم یا پنجم سقوط کند. همیشه در دقایق ۸۹ یا ۹۰ به ضرر ما پنالتی می‌گرفتند. آخرین اتفاق هم بازی هفته گذشته ما مقابل نفت مسجدسلیمان بود از مسئولان دولتی می‌خواهم که به بخش خصوصی توجه کنند. چرا باشگاه‌های خصوصی مانند بادران، خونه به خونه، اکسین و نساجی دیده نمی‌شوند؟ از شما رسانه‌ها می‌خواهم پیام من را به دولتی‌ها برسانید. شما جدال برابر بگذارید و سپس پیروز را انتخاب کنید. همه می‌گوییم که پیرو تختی هستیم، اما قرار نیست از تختی تنها اسم و عکس باقی بماند. تختی کسی است که وقتی دید حریفش با یک دست کشتی می‌گیرد او نیز با یک دست مبارزه کرد. اگر می‌گویید بخش خصوصی نباشد از شما تشکر می‌کنیم، دیگر نمی‌جنگیم و می‌رویم اما شعار ندهید و نگویید که همه چیز از بخش خصوصی شروع می‌شود. بگویید می‌خواهیم دولتی باشیم ما هم می‌رویم.»

اولین مدیر زن در فوتبال ایران در بخش پایانی صحبت هایش گفت:« من به عنوان مدیرعامل باشگاه بادران به خاطر اینکه زن هستم اجازه ورود به ورزشگاه را نمی‌دهند و با من که میزبان هستم برخورد ناشایستی صورت می‌گیرد. دستم مقابل دولتی‌ها بالاست و برای مخالفت یا رقابت عددی نیستم. این حرف‌ها درد دل یک زن ایرانی است که جرات ورود به فوتبال این ورزش مردانه را داشته است. در حالی که همیشه برای فوتبال زنان خط قرمز بوده‌اند. »

در ادامه فریدون قربانیان مالک باشگاه بادران در خصوص حواشی ایجاد شده در پایان باری تیم های بادران و نفت مسجدسلیمان گفت:« در این مسابقه مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان جلوی نماینده‌های خودشان من را تهدید به مرگ کردند. به ما زنگ بزنید و بگویید نه فوتبالت را می‌خواهیم و نه زمینت را؛ ما هم می‌رویم. آقای حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اگر تا الان خونی از بینی کسی نیامده و در رسانه‌های جهان تماشاگران ایرانی وحشی معرفی نشدند باید خدا را شکر کنیم. باید برای این تخلفات از فیفا کسر امتیاز بخواهید. مقصر این اتفاقات منِ مسئول تیم هستم وقتی طرز تفکر من به گونه‌ای باشد که پست و مقام و پول جلوی چشمم را بگیرد هیچ چیز را نگاه نمی‌کنم و لیدر تیم را تحریک خواهم کرد. من در وی‌آی‌پی در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان به مدیران باشگاه نفت گفتم که تماشاگران شما به ناموس داور فحاشی می‌کنند و داور را به مرگ تهدید کردند، بروید و جلوی آنها را بگیرید. شما که دیگر به لیگ برتر صعود کردید آیا من باید تهدید به مرگ شوم و تهمت و فحش بخورم؟ اینکه از ابتدای بازی به داور فحش می‌دهند و او را تهدید به مرگ می‌کنند از این آقا برآمده است اما من به عنوان مدیر باشگاه وقتی ببینیم به خاطر اتفاقات ناشایست در میان تماشاگران شش امتیاز از تیم کسر می‌شود امکان ندارد به خودم اجازه دهم که تماشاگران را به جز تشویق تیم مجبور نکنم. حتما من و امثال من مقصر هستیم. »

سپس نوبت به ایزد سیف الله پور رسید تا این بار حملات خود را متوجه کمیته داوران و سید رضا غیاثی کند.

سیف الله پور در ابتدا گفت:« آقای تاج اگر می‌خواهید بخش خصوصی کنار شما باشد و اگر دم از فوتبال پاک می‌زنید از بخش خصوصی حمایت کنید. باشگاه‌های خصوصی مانند اوکسین، خونه به خونه و بادران به حمایت‌های مستقیم و غیرمالی تاج نیاز دارند. وقتی که باشگاه بادران را راه‌اندازی می‌کردیم عده‌ای به ما گفتند که مسئولانی مانند فرماندار یا استاندار را کنار خود داشته باشید اما مدیرعامل باشگاه گفت که ما نیاز به کمک مالی کسی نداریم ما مجبوریم در فوتبال از کلمه ناپاک استفاده کنیم. هفته قبل و در حضور مدیران فدراسیون فوتبال گفتم که نگویید فوتبال ما پاک است. متاسفانه اتفاقاتی می‌افتد که من به عنوان مدیر باشگاه با آنها ارتباط دارم. چه اتفاقاتی برای تیم‌های صبا و راه‌آهن از هفته اول افتاده که تازه رسانه‌ای می‌شود؟ در رسانه‌ها می‌گویند بازیکنان برخی از این تیم‌ها پول نگرفته‌اند وقتی بازیکن پول نمی‌گیرد چرا در تمرینات حاضر می‌شوند؟ این نشان می‌دهد که او از جای دیگری حمایت می‌‌شود. چرا یک تیم پول خرج می‌کند و با پرواز به رفسنجان می‌رود اما بعد از دقیقه ۷۰ تیم را بیرون می‌کشد؟ شما می‌دانید که بنگاه‌های شرط‌بندی نتایج بازی‌ها را رقم می‌زنند که اگر الان و در هفته آخر لیگ دسته اول جلوی آن را نگیریم فصل آینده از هفته اول و با قدرت فعالیت می‌کنند. آقای اصفهانیان شما حتی حاضر به عذرخواهی از مالک باشگاه که میلیاردها تومان برای تیم هزینه کرده و از ناداوری‌ها ضربه خورده نیستید. ۷ بازی به ضرر ما پنالتی اشتباه اعلام شد و در ۷ مسابقه هم به دلیل اشتباهات داوری به نفع ما پنالتی نگرفتند که مورد آخر آن دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان بود. »

سیف الله پور ادامه داد:« آقای غیاثی قبول کن که دوره‌ات تمام شده است. اگر برای حضور در جام جهانی در فدراسیون حضور داری باشگاه بادران هزینه سفر تو به روسیه برای جام جهانی را می‌دهد داوران تحصیل کرده مانند کامرانی‌فر کجا هستند؟ چرا کمک داوران کار کمیته داوران را انجام می‌دهند؟ چند سال پیش غیاثی چه حرفهایی علیه فدراسیون می‌زد اما الان آنالیز داوری می‌کند و به فدراسیون مشاوره می‌دهد. او اکنون برای فدراسیون دایه بهتر از مادر شده است. »

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.