تیم آاِک آتن پس از ۲۴ سال با اشتباه مهلک مالک روس تیم رقیب قهرمان سوپر لیگ فوتبال این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از روزنامه ریانووستی روسیه، تیم آاِک آتن پس از رد درخواست تجدیدنظر باشگاه پائوک از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای اولین‌بار از سال ۱۹۹۴ میلادی قهرمان سوپر لیگ فوتبال یونان شد.

تیم پائوک به خاطر حوادث بازی روز ۱۱ مارس برابر آاِک با تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یونان ۳ بر صفر بازنده اعلام شد. در دقیقه پایانی این بازی گل تیم پائوک در ورزشگاه خانگی سالونیکی از سوی داور مردود اعلام شد. تصمیمی که جرقه حوادث تلخ و درگیری‌های گسترده را رقم زد و ایوان ساویدیس، مالک مسلح و روس باشگاه پائوک وارد زمین شد تا به داور اعتراض کند. بازی نیمه‌تمام ماند و رسانه‌های یونانی از تهدید داور توسط ساویدیس با انتشار تصاویری خبر دادند. هر چند این تاجر و سیاستمدار پیشین روس هرگونه تهدید علیه داور را رد کرد و از هواداران پائوک نیز به خاطر ورودش به زمین عذر خواست.

باشگاه پائوک تلاش زیادی کرد تا تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را بازگرداند اما فایده‌ای نداشت. ساویدس ۱۰۰ هزار یورو جریمه نقدی شد و به مدت ۳ سال حق ورود به ورزشگاه‌ها را ندارد. این رای تیم پائوک را از رسیدن به قهرمانی سوپر لیگ یونان دور کرد و آاِک به رویای دیرینه‌اش رسید.

تیم آاِک آتن که از مسعود شجاعی، ملی‌پوش ایرانی بهره‌مند است شنبه شب گذشته در نبرد خانگی هفته بیست‌وهشتم سوپر لیگ یونان با پیروزی ۲ بر صفر برابر لوادیاکوس ۶۶ امتیازی شد و پس از ۲۴ سال به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رسید. پائوک نیز با ۶۱ امتیاز در رده دوم جدول جای گرفت و به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.