مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور در حالی به هفته پایانی خود رسیده است که دو تیم هم‌امتیاز نساجی و خونه‌به‌خونه رقابت حساس و نزدیکی برای کسب سهمیه لیگ برتر دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته سی‌و‌سوم مسابقات فوتبال لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد و با نتایجی که در این هفته رقم خورد، تکلیف سه تیم سقوط کننده به لیگ پایین‌تر مشخص شد، اما جدال تیم‌های مدعی برای کسب سهمیه لیگ برتر به هفته آخر کشید.

تیم نفت مسجدسلیمان در حالی که برای لیگ برتری شدن فقط به یک امتیاز مقابل بادران نیاز داشت، شکست خورد و این مسئله باعث شد تکلیف صعودش به هفته پایانی کشیده شود. در سوی دیگر هم نساجی با پیروزی ارزشمند ۲ بر صفر مقابل فجرسپاسی دوباره امیدهای خود را برای صعود زنده کرد و حساسیت هفته پایانی را به اوج خود رساند.

دیگر تیم مدعی لیگ دسته اول یعنی خونه‌به‌خونه بابل با وجود توقف مقابل اکسین همچنان در رده دوم جدول باقی ماند و هم‌امتیاز با نساجی در هفته پایانی برای صعود به لیگ برتر خواهند جنگید.

با توجه به نتایجی که در هفته سی‌و‌سوم رقم خورد، تیم نفت مسجدسلیمان در هفته سی‌‌و‌چهارم در خانه خود فقط به یک تساوی مقابل مس رفسنجان نیاز دارد تا علاوه بر صعود به لیگ برتر جشن قهرمانی را نیز در شهر خود برپا کند. قطعاً اوج حساسیت رقابت‌های هفته‌های پایانی در دیدارهای خونه‌به‌خونه - برق جدید و راه‌آهن - نساجی رقم خواهد خورد. جایی که دو تیم مازندرانی و هم‌امتیاز برای کسب دومین سهمیه لیگ برتر خواهند جنگید و به احتمال فراوان فقط تفاضل گل تکلیف تیم صعودکننده را مشخص خواهد کرد. البته هنوز روی کاغذ تیم بادران هم شانس لیگ برتری شدن را دارد،‌ اما برای تحقق این رؤیا باید چشم به توقف دو تیم نساجی و خونه‌به‌خونه داشته باشد.

تیم خونه‌خونه با ۶۱ امتیاز و تفاضل گل ۲۱+ و تیم نساجی با همین امتیاز و تفاضل گل ۱۷+ در رده دوم و سوم جدول قرار دارند و در هفته پایانی نیز کار زیاد سختی مقابل حریفان خود ندارند، اما هر دو تیم باید برای تعداد گل بالا تلاش کنند. شاگردان جواد نکونام که در تهران به مصاف راه‌آهن سقوط کرده می‌روند باید حداقل با اختلاف پنج گل حریف خود را شکست دهند تا در صورت برتری یک بر صفر خونه‌به‌خونه مقابل برق جدید، جواز صعود به لیگ برتر را به دست بیاورند. طبق آیین‌نامه فدراسیون فوتبال در صورتی که تفاضل گل دو تیم در هفته پایانی برابر شود، تعداد گل‌های زده تیم صعودکننده را مشخص خواهد کرد که در این حالت وضعیت نساجی با ۴۳ گل زده بهتر از بابلی‌هاست.

در حالی که حساسیت در هفته پایانی در بالای جدول به اوج خود رسیده، در انتهای جدول همه چیز مشخص شده است و تیم‌های ایرانجوان بوشهر، صبای قم و راه‌آهن پیش از پایان مسابقات سقوطشان به لیگ دسته دوم قطعی شده است و باید فصل آینده را در دسته پایین‌تر حضور داشته باشند.

برنامه هفته پایانی لیگ دسته اول به شرح زیر است:

یکشنبه - ۹۷/۰۲/۰۹

* ماشین سازی تبریز - بادران تهران

* نفت مسجد سلیمان - مس رفسنجان

* فجرسپاسی - صبای قم

* ایرانجوان بوشهر - مس کرمان

* آلومینیوم اراک - اکسین البرز

* خونه‌به‌خونه بابل - برق جدید شیراز

* راه‌آهن - نساجی قائمشهر

* ملوان بندرانزلی - شهرداری تبریز

* گل‌گهر سیرجان - شهرداری ماهشهر

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.