رئیس فدراسیون فوتبال این را که جواد نکونام، علی کریمی و سیداکبر پورموسوی جزو گزینه‌های هدایت تیم فوتبال المپیک ایران هستند، تأیید کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان هیئت فوتبال استان تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ما هم دنبال ساختمان شکیل و خوب برای فدراسیون فوتبال هستیم. به کمک وزیر ورزش و آقای داورزنی زمینی را گرفته‌ایم و کلنگ هم زده‌ایم. ما استارت کار را زده‌ایم و باید ببینیم چه کسی آن را تمام می‌کند. ساختمان ما مطلوب نیست و همه بخش‌های آن جداست و باید ساختمان مناسبی داشته باشیم.

وی در ادامه از افتتاح شش هیئت فوتبال در سال جاری خبر داد و گفت: با وزارت ورزش دنبال این هستیم که همه هیئت‌ها دارای ساختمان شکیل باشند. راجع به این ساختمان باید از آقایان شیرازی، گل‌محمدی و وزارت ورزش و جوانان تشکر کنم که ساختمانی شکیل درست کردند. ما ۲۳ هزار مسابقه فوتبال برگزار می‌کنیم و اینجا ساختمان مستقلی است که قرار است همه چیز را سامان دهد و مثل گذشته فعال در رده‌های پایه باشد.

تاج در مورد انتخاب سرمربی تیم فوتبال المپیک ایران نیز تصریح کرد: مشکلی از این بابت وجود ندارد. ما اگر سرمربی را دو یا سه ماه پیش هم انتخاب می‌کردیم، فرصت برگزاری اردو را نداشتیم،‌ چون تیم‌های ما درگیر لیگ قهرمانان آسیا و لیگ داخلی بودند. اکنون زمان انتخاب سرمربی تیم المپیک است. ما مدیر این تیم را انتخاب کرده‌ایم و همه جای دنیا هم ابتدا مدیر را انتخاب می‌کنند که کارش برنامه‌ریزی برای تیم است. ما فقط یکی از عدم توفیقات‌مان این است که نتوانستیم به موقع سرباز بگیریم، چون بسیاری از بازیکنان سرباز هستند. همان‌طور که گفتم مدیر این تیم انتخاب شده است و طی یک یا دو روز آینده هم سرمربی را انتخاب خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که سرمربی تیم فوتبال المپیک ایران داخلی خواهد بود یا خارجی، گفت: هم گزینه داخلی داریم و هم گزینه خارجی. خیلی در این مورد عجله نکنید. ما اسامی ۱۲۵ بازیکن را به ستاد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ ارسال کرده‌ایم و این موضوع هم قانونی است. ما مهلت این را داشتیم و نام ۱۲۵ بازیکن را هم فرستادیم. سرمربی تیم هم در همین روزها انتخاب خواهد شد. هیچ کار عبثی در تیم امید انجام نشده و همه کارها قانونی بوده است.

تاج در واکنش به اینکه از جواد نکونام، علی کریمی، سیداکبر پورموسوی و چند گزینه دیگر داخلی برای سرمربیگری تیم فوتبال المپیک نام برده می‌شود، عنوان کرد: من همه اینها را تأیید می‌کنم، به علاوه افراد دیگری هم در این لیست هستند. ما مذاکراتی را در این مدت با کمیته المپیک داشته‌ایم و یک نفر را به زودی انتخاب خواهیم کرد. امیدوارم با کمک همه دوستان به ۴۴ الی ۴۵ سال نرفتن به المپیک پایان دهیم.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر سقوط نفت تهران به لیگ دسته اول و همچنین موضوع حق پخش تلویزیونی گفت: به هر جهت نفت به لیگ یک سقوط کرد. در مورد حق پخش تلویزیونی هم باید بگویم که باید به سمت الزامات AFC برویم و از حق پخش استفاده کنیم. در قانون آمده که از طرف جایی به تیم‌ها هیچ کمکی نشود و در سمت دیگر از حق پخش استفاده کنیم. ما قانون کمک نکردن را اجرا کردیم، اما بندی که در رابطه با حق پخش بود، اجرا نشد. در این زمینه، جلسات خوبی با شخص داورزنی و مسئولان مربوطه داشتیم و امیدوارم یک بار به جمع‌بندی برسیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: این صحبت‌ها معنایش این نیست که تیم‌های با کیفیت پایین را در لیگ نگه داریم. با قانون جدیدی که سازمان لیگ اعمال خواهد کرد، قرار است که برخی از تیم‌هایی که اوت نشده‌اند هم، در لیگ نباشند. تیم‌ها برای فصل آینده باید گارانتی بدهند. این قانون کاری به حق پخش ندارد و تیم‌ها باید برای حضور در لیگ برتر و حتی لیگ دسته اول گارانتی بدهند.

تاج در خصوص اینکه ممکن است برای فصل آینده تعداد تیم‌های لیگ برتری کاهش پیدا کند، تصریح کرد: ممکن است تعداد تیم‌های لیگ برتری کاهش پیدا کند. اگر تیمی نتواند شرایط لازم را داشته باشد، نمی‌تواند در لیگ برتر و حتی لیگ یک شرکت کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.