سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز خوشحال است که این فصل کابوس‌وار برای او و تیمش در حال اتمام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، ساغلام در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل صنعت نفت آبادان که به نتیجه تساوی یک - یک انجامید، اظهار داشت: وقتی که ما به تبریز آمدیم، قبل از چهار دیداری که تیم قبل از ما بازی کرده بود فقط یک برد داشت و یکسری نارضایتی‌هایی در تیم شروع شده بود. هواداران هم با تیم قهر کرده بودند و ما در این شرایط بود که به تبریز آمدیم.

وی ادامه داد: در مدت کوتاه کارمان را شروع کردیم و مجبور شدیم بازی انجام دهیم، با مشکی‌پوشان، پدیده و گسترش فولاد بازی کردیم و با پارس جنوبی هم همین‌طور. ما چهار بازی سخت انجام دادیم. اول اینکه سه بازی از این چهار دیدار خارج از خانه بود، در بازی خانگی که مقابل مشکی‌پوشان داشتیم، این تیم هنوز امید داشت در لیگ برتر بماند و بازی انجام دادند که در لیگ برتر بمانند، اما با حضور یکسری هوادار خیلی خوب که تا آخر تیم‌شان را تشویق کردند ما بازی خوبی انجام دادیم، بعد از آن هم با گسترش فولاد و پدیده و پارس جنوبی بازی کردیم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی افزود: با سه بازی خارج از خانه ما هشت امتیاز گرفتیم که می‌خواهم اینجا صادقانه به شما بگویم در آن دوران بازیکنان ما مسئولیت‌پذیر بودند و نسبت به شرایطی که وجود داشت، واکنش نشان دادند، آنها سعی کردند تیم را سر پا نگه دارند. می‌خواهم صادقانه بگویم که اگر امروز تیم تراکتورسازی در لیگ برتر ماند، به خاطر آن هشت امتیازی بود که در آن مقطع گرفتیم. یادتان می‌آید که ما در آن دوران متاسفانه با یک کادر کم و ناقص مجبور بودیم در لیگ و در لیگ قهرمانان آسیا بجنگیم؟! لیگ برای ما خیلی سخت بود و از طرفی مجبور بودیم در لیگ قهرمانان آسیا هم بجنگیم.

ساغلام ادامه داد:‌ در آن دوره تیم ما به خاطر بازی که انجام می‌داد و موقعیت‌هایی که خلق می‌کرد، تماشای بازی‌اش لذت‌بخش بود. ما حتی اگر نمی‌بردیم تیمی بودیم که بازی‌مان همه را خوشحال می‌کرد. بعد از آن یکسری مشکلات یکی یکی خودشان را نشان دادند و شرایط اقتصادی که در تیم بود خودش را نشان داد، انتظاراتی که بازیکنان داشتند متاسفانه برآورده نشد. چند بار به ما قول دادند، اما به خاطر کمبود امکانات نتوانستند سر قول‌شان بایستند. متأسفانه انگیزه بازیکنان به شدت کاهش یافت و این روی کیفیت بازی و نتایج ما تأثیر مستقیم داشت. ما می‌دیدیم که به تمرین می‌آیند، اما با جان و دل نمی‌آیند، دو بار هم که به تمرین نیامدند. این برای یک مربی خیلی مشکل بزرگی است. بعضی از دوستان اصلاً به تمرین نیامدند و بعضی‌ها به محل تمرین نرفتند. بعضی‌ها گفتند مشکل اقتصادی داریم و روحیه‌مان کم است و متأسفانه از فوتبال دور شدند.

وی در این باره تصریح کرد: از طرف دیگر ما کادر محدودی داریم، اما از لحاظ کیفیت هم تیم ناقصی داشتیم و در این دوره پرفشار هم در لیگ قهرمانان آسیا و هم در لیگ ایران نتوانستیم به بازیکنان‌مان استراحت بدهیم و خیلی به ما فشار آمد. ما بازیکنانی داشتیم که هر سه روز یک بار بازی انجام می‌دادند و بعد از آن مصدومیت‌ها شروع شد. مخصوصاً مصدومیت احسان پهلوان که در آن موقع تأثیرگذارترین بازیکن ما بود. بعد از آن دانیال (اسماعیلی‌فر) مصدوم شد. البته من از روی بعضی از چیزها گذر می‌کنم، چون نمی‌خواهم به جزئیات وارد شوم، اما به شما توضیح می‌دهم، چون ما یک دوره مشکلی را سپری کردیم. اگر از بیرون نگاه می‌کردند شاید این را ببینند که ما سعی نکردیم زیاد نشان دهیم داخل تیم چه خبر است و چه اتفاقاتی می‌افتد.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی خاطر نشان کرد: من فقط این را گفتم که دوره پرفشاری داشتیم و کادر محدودی داریم و چیزهایی که ما اینجا با آنها دست و پنجه نرم می‌کنیم، کسی نمی‌داند. این را برای آنهایی می‌گویم که به ما فشار می‌آورند. آنها باید نسبت به شرایط درک داشته باشند. ما با مشکل دیگری هم دست و پنجه نرم می‌کردیم که از ۱۰ بازی شش بازی خارج از خانه بود، چهار بازی که در خانه انجام دادیم، مثل بازی‌های خارج از خانه بود و طرفداران نبودند، بعضی از هواداران هم که کم بودند علیه ما شعار می‌دادند و نهایتاً چهار بازی را هم مثل امروز انجام دادیم، جلوی گسترش سه الی پنج هزار نفر آمده بودند، اما ما بازی نداشتیم که هوادار پشت‌مان باشد، فقط جلوی الجزیره آن هم در حد ۴۰ هزار نفر به ورزشگاه آمدند.

این سرمربی ترکیه‌ای همچنین گفت: طرفداران هم حق دارند، چون به دلایلی از تیم جدا و دور شدند. به خاطر همین اتفاقات شرایطی پیش آمد که تأثیر منفی گذاشت، نمی‌خواهم برخی از مشکلات داخل تیم را به شما بگویم، ولی این را صادقانه می‌گویم خیلی کار سختی بود که در این دوره خیلی سخت با این کادر محدود و ناقص در دوره‌ای که شرایط اقتصادی کاملاً علیه ما بود و تیمی که هواداران کاملاً از تیم قهر کرده بودند و خیلی‌شان هم علیه تراکتورسازی بودند. اگر قرار است این تیم سال آینده در لیگ ایران بازی کند همه باید دست‌شان را بلند کنند و خدای‌شان را شکر کنند. البته که من این فصل کابوس‌وار را بدون هیچ دردسر و اینکه هیچ خجالتی بکشم به اتمام رساندم و خدا را شکر می‌کنم. هرکسی هم که تراکتورسازی را دوست دارد، باید شکر کند. من شکر می‌کنم که این فصل دیگر در حال اتمام است و چند هفته دیگر ادامه ندارد.

وی ادامه داد: امیدوارم چیزهایی که ما اینجا تجربه کردیم، از مدیرعامل، هواداران، کادرفنی و کسانی که در تبریز زندگی می‌کنند یک درس خیلی خوب باشد و هر کسی که مسئولیتی دارد از این دوره تجربه کسب کند و در کنار جامعه و آدم‌های خیلی خوب دیگر این مشکلات و این برنامه‌ها را نبیند. از هواداران و بازیکنانم اگرچه شاید تعدادشان کم بود، تشکر می‌کنم. همچنین از آقای آجورلو که باعث حضور من در تبریز شد، تشکر می‌کنم. اگر این بازی را می‌بردیم می‌خواستم به مدیرعامل تقدیم کنم. به بازیکنان هم گفتم امروز باید برویم و یک بازی خوب انجام دهیم، چون دوره جدیدی در تراکتورسازی آغاز خواهد شد. می‌خواستم این برد را به مدیرعامل جدید و قدیم تبریک بگوییم و همه مشکلات گذشته را کنار بگذاریم و با امید به آینده نگاه کنیم، اما نشد.

ساغلام خاطرنشان کرد: این بازی فرقی با مسابقات قبلی که دیدیم و بازی کردیم فرصتی نداشتیم. ما موقعیت‌های صددرصد را از دست دادیم، اما خداراشکر در نیمه دوم یکی از موقعیت‌های صددرصدی که داشتیم به گل تبدیل کردیم، زیاد خوشحال نبودیم، اما زیاد هم سر به زیر نیستیم. از شما خبرنگاران هم که همیشه کنار ما بودید تشکر می‌کنم. شما همیشه کنار ما بودید و علاقه‌تان را به تراکتورسازی نشان دادید.

وی در پایان نشست خبری در حالی که با عصبانیت از سالن نشست خبری خارج می‌شد، در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه این آخرین نشست خبری شما در تراکتورسازی است، گفت: نمی‌دانم، اگر خدا بخواهد هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.