سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان از اینکه ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز در دیدار مقابل تیمش خالی از تماشاگر بوده است، ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فراز کمالوند پس از تساوی یک - یک تیمش در خانه تراکتورسازی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: خیلی خوشحالم از یک جهت و از جهتی دیگر ناراحتم. خوشحال از اینکه به شهری برگشتم که خاطرات خوبی دارم و لحظه به لحظه تبریز برای من خاطره‌انگیز است و ناراحت از این هستم که وقتی وارد ورزشگاه شدم با سکوهای خالی ورزشگاه مواجه شدم. برای من که عادت دارم چهار ساعت قبل از مسابقه استادیوم یادگار امام (ره) را پر از تماشاگر ببینم جای نگرانی و ناراحتی داشت و امیدوارم این مسئله هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی افزود: بازی بسیار خوب و جانداری بود و دو تیم خیلی خوب بازی کردند. ما سه بازیکن‌مان را نداشتیم، پریرا که جزو سه گلزن برترمان است و البته حامد پاکدل و حسین ساکی. با غیبت این بازیکنان عملاً خط حمله‌مان نبودند، به همین خاطر مجبور شدیم از کرار و آگوستو در خط حمله استفاده کنیم. به عقیده من این نتیجه عادلانه بود. البته لغزندگی زمین کمی روی فوتبال دو تیم تأثیر گذاشته بود، اما نتیجه طوری رقم خورد که صنعت نفت آبادان بهترین نتیجه دوران خود در لیگ برتر را کسب کرد. هیچ وقت صنعت نفت در این مکان از جدول قرار نداشته است. روزی که به آبادان آمدم بسیاری از دوستان از اینجا واهمه داشتند، اما وقتی من آمدند نهایت لطف را به من داشتند و من از آنها تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان ادامه داد: یک تشکر ویژه و یک دمتان گرم به طرفداران تبریزی می‌گویم که در بازی امروز ما را شرمنده خودشان کردند. زبان من قاصر است و امیدوارم فضای تبریز باز هم به هفت هشت سال قبل برگردد و شور و حال به ورزشگاه برگردد. ما در آبادان شرایطی را داریم که هشت سال پیش در تبریز تجربه کردیم. تبریز شهر دوم من نیست، بلکه شهر اول من است. به قول ملانصرالدین که گفت شهر اول من شهری است که از آنجا زن گرفته‌ام، داستان من هم همین است.

کمالوند در واکنش به این مسئله که همیشه صحبت از حضور او در تراکتورسازی مطرح است، گفت: تراکتورسازی یک مربی دارد که کارش را ادامه می‌دهد. اصولاً همیشه یکی از مواردی که در تراکتورسازی در این چهار پنج سال مطرح می‌شود این است که فراز می‌خواهد برگردد. من در دو سه سال گذشته دو مرتبه تا آخرین لحظه شرایط گرفتن تراکتورسازی را داشتم، به خصوص در ابتدای فصل جاری. آقای آجورلو به‌عنوان اولین گزینه قبل از یحیی با من صحبت کرد و صحبت‌های مفصلی هم بود، اما در نهایت به خاطر شرایطی که تراکتورسازی داشت، این اتفاق رخ نداد. من در تبریز آبرویم را قطره قطره به دست آوردم و مطمئن باشید وقتی به تبریز برمی‌گردم که همان‌طور که در لیگ دسته اول قهرمان شدیم، تیم را برای قهرمانی ببندیم. الان تراکتورسازی مربی دارد که کارش را انجام می‌دهد و صحبتی هم با من نشده است.

وی در مورد فوتبال آبادان خاطرنشان کرد: آبادان مهد فوتبال است. من فوتبالیست‌هایی دیدم که خیلی خوب بودند. نفت مسجدسلیمان اولین جایی بود که فوتبال در آن به وجود آمد، امکانات آبادان مانند دیگر شهرهای استان خوزستان نیست، اما استعدادهای خوبی در آنجا هستند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تراکتورسازی را می‌شود به هفت هشت سال قبل برگرداند، گفت: از نظر من مثل آب خوردن است، چون مردم تبریز می‌خواهند قلب، دل و عشقت را به آنها نشان بدهی، اگر بازیکن و مربی و با تمام وجود و با قلب برای‌شان زحمت بکشند، این مردم، مردم قدرشناسی هستند. در ابتدای بازی دیدید که مردم من را شرمنده کردند. اگر تعصب برگردد و دل‌ها نزدیک شود، همه مشکلات حل می‌شود. روزی که با تراکتورسازی به لیگ آمدم همه می‌گفتند تیم در لیگ برتر بماند، اما در سال دوم با هزینه چهار میلیاردی یک امتیاز برای گرفتن کسب سهمیه آسیا کم آوردیم. با بازیکنان ۶۰ میلیون تومانی و سقف قراردادهای ۳۵۰ میلیونی، شاگردانم عشق و انگیزه داشتند.

کمالوند در پاسخ به سوال جدایی‌اش از گسترش فولاد در سال گذشته است که چطور یک دفعه انجام شد، تصریح کرد: خوشبختانه ارتباط دائمی با آقای زنوزی دارم و فکر می‌کنم جدایی‌ام فقط یک دلیل داشت. من و آقای زنوزی و مجموعه گسترش فولاد به این نتیجه رسیدیم که با یک تغییر ذائقه و تنوع ایجاد کنیم. من سه سال در آنجا کار کردم و روزی که این تیم را تحویل گرفتم در حال سقوط بود. خیلی‌ها می‌گفتند که آبرویت را گذاشتی، چون این تیم سقوط می‌کند، اما من به آنها گفتم که بهترین نتیجه تاریخ گسترش فولاد را می‌گیرم. من خودم دوست داشتم یک چالش جدید احساس کنم. به من گفتند هیچ مربی در آبادان به آخر فصل نرسیده است، اما من وقتی رفتم دیدم که مردم آبادان عین هشت سال پیش مردم تبریز عاشق فوتبال هستند.

این مربی همچنین یادآور شد: صنعت نفت تاکنون در لیگ برتر در رده هشتم جدول نبوده، اما الان در میانه بالای جدول جایگاه خوبی دارد. صنعت نفت الان آماده پرش است و می‌تواند جا پای تراکتورسازی بگذارد. روزی که در تراکتورسازی کارمان را شروع کردیم می‌گفتند نمی‌گذارند این اتفاق بیفتد. الحمدالله و به لطف خدا بعد از هفت هشت سال ما این تابو را شکستیم و در سال اول به جای اینکه در معرض سقوط باشیم در رده هفتم بودیم و سال بعدش هم برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان یک امتیاز کم داشتیم. من در جاهای قبلی که بودم مؤثر بودم و امیدوارم صنعت نفت هم شرایطش روبه پیشرفت باشد.

وی در مورد ادامه همکاری‌اش با صنعت نفت گفت: اجازه بدهید بازی روز جمعه برگزار شود، بعد ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد. احساس من این است که وقتش رسیده که بعد از چهار پنج سال حضور در لیگ برتر دنبال به تیمی بروم که برای قهرمانی بجنگد. باید ببینیم کجا می‌روم. اگر این اتفاق رخ ندهد دوست دارم یک جهش بزرگ در مربیگری داشته باشم. در لیگ دسته یک دو بار قهرمان شدم. الان فکر می‌کنم به این پختگی رسیده‌ام و موقعش رسیده است برای جایی کار می‌کنم که قهرمانی به دست بیاورد.

کمالوند در واکنش به جدایی آجورلو از تراکتورسازی تصریح کرد: آجورلو برای تراکتورسازی فوق‌العاده کار کرد. تراکتورسازی بدهی زیادی داشت. مدیران قبلی با دلار ۸۰۰ تومانی با بازیکنان قرارداد بستند و آجورلو با دلار پنج هزار تومانی به بازیکنان پول داد. مردم تبریز قدرشناس هستند، اما حالا که رفته بهتر است که کسی در مورد او صحبت نکند، اگر می‌خواهید راهکار بگویم، یک چیز است. باید تیم تراکتورسازی را هرچه زودتر واگذار کنند و فقط یک نفر هم در ایران تراکتورسازی را می‌تواند بچرخاند که آنهم آقای زنوزی است، چون یک بچه تبریز است و عشق و تعصب به تیمش دارد. او از لحاظ سرمایه و اقتصادی هم شرایط گرفتن تیم را دارد. ممکن است برخی‌ها این دو فاکتور را داشته باشند، اما فاکتور سوم که زنوزی تیم‌داری کرده را کسی ندارد. شاید چنین افرادی وقتی به فوتبال پا می‌گذارند کم بیاورند، اما زنوزی بومی است، وضع اقتصادی خوبی دارد و هم اینکه اهلیت ورزشی دارد و در سطح اول فوتبال کشور در حال تیمداری است.

وی خاطر نشان کرد: تراکتورسازی مدیون سپاه پاسداران است. نگاه نکنید به آنهایی که شعار می‌دهند. شعار آنها درست نیست. تراکتورسازی روی زمین بود، اما اگر سپاه ورود نکرده بود، تراکتورسازی سرنوشت پاس همدان را داشت. مگر آن موقع پولی وجود داشت؟ چهار پنج میلیارد را سپاه داد، اما به سپاه کم‌لطفی می‌شود. الان این اتفاقات افتاده است. در این چند سال سپاه این کارها را انجام داده و بی‌انصافی است، اگر زحمات سپاه را زیر سؤال ببریم. سپاه به این جمع‌بندی رسیده که تیم فوتبال تراکتورسازی به سمت خصوصی‌سازی برود، اما اگر الان قرار بر خصوصی‌سازی است فقط زنوزی می‌تواند بار تراکتورسازی را بردارد.

سرمربی صنعت نفت آبادان در خاتمه تصریح کرد: سپاه بیش از ۶۰، ۷۰ میلیارد تومان و نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان پول تزریق کرده است. کدام ارگان این پول را می‌دهد؟ بی‌انصافی است که اگر زحمات سپاه را زیر سؤال ببریم. رابطه من و تراکتورسازی را همه می‌دانند، رابطه عاشق و معشوقی است. اگر می‌خواهند تراکتورسازی را خصوصی‌سازی کنند به جز زنوزی به کس دیگری واگذار نکنند. شاید الان خیلی‌ها از جو می‌ترسند و دوست ندارند بگویند سپاه چه کار کرده است، اما از قول من این را بنویسید، اگر سپاه نبود چیزی به‌عنوان تراکتورسازی وجود نداشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.