سرمربی تیم فوتبال استقلال با تمجید از هافبک تیمش گفت که با حضور امید ابراهیمی می‌توان به پیروزی امیدوار بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وینفرد شفر پس از پیروزی ۳ بر ۲ استقلال مقابل پیکان گفت: فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتیم. در نیمه اول بازی خوبی انجام دادیم، اما برای زدن گل دوم فشاری نیاوردیم. پاس‌های زیادی دادیم و پاس‌ها خوب بود، اما مهم بود که پاس به داخل محوطه جریمه و به مهاجمان برسد تا گلزنی کنند.

وی ادامه داد: مشکلی که ما داشتیم، پاس‌های بلند و توپ‌های بلندی بود که حریف به زمین ما ارسال می‌کرد و روی یکی از همین پاس‌ها آرمین سهرابیان خطایی کرد که یک ضربه ایستگاهی به تیم حریف رسید. آنها گلی زدند که همراه با شانس بود. در نیمه دوم تیم ما شخصیت قوی خودش را نشان داد و توانستیم بازی را ببریم و در دقایق پایانی با یک بازیکن کمتر توانستیم نتیجه را عوض کنیم. از این بابت بسیار خوشحالم و به تیمم افتخار می‌کنم.

شفر با اشاره به صحبت‌هایش در نشست خبری پیش از دیدار با پیکان گفت: یادتان می‌آید که گفتم فکر می‌کنید چرا بایرن مونیخ همیشه قهرمان می‌شود و تیمی مدعی در اروپاست؟ آنها تیمی قدرتمندی هستند و یکی از دلایل آن این است که بازیکنی مثل مارتینز از اسپانیا را در ترکیب خود دارند و ما هم چنین بازیکنی را در ترکیب‌مان داریم و امید ابراهیمی است. بازیکنی که توانست در دقایق پایانی نتیجه را عوض کند و از همه بازیکنان در زمین بیشتر جنگید و مبارزه و تلاش کرد. او در دقایق آخر توپ‌گیری زیادی در میدان داشت و زمانی که شما چنین فرمانده‌ای را در زمین داشته باشید، همیشه بخت و شانس زیادی برای کسب موفقیت خواهید داشت.

سرمربی آلمانی استقلال یادآور شد: یادتان هست که بعد از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه که از بازی گذشته بود، می‌خواستم تیام را تعویض کنم به این دلیل که بازیکن حریف نزدیکی نقطه کرنر خطای شدیدی روی او مرتکب شد و تکل از پشت روی تیام رفت که می‌خواستم او را تعویض کنم. نگران شده بودم که شاید با این خطای شدید او دوباره مصدوم شده باشد. ما تیام را نه فقط برای مسابقه امروز، بلکه برای فینال جام حذفی و دو بازی لیگ قهرمانان مقابل ذوب‌آهن هم نیاز داریم. نگران شدم که شاید او مصدوم شده باشد، اما او بازیکن بسیار باهوشی است و احساس کرد که بازیکنی می‌خواهد از پشت روی او خطا کند. داور هم به تیام کارت زرد نشان داد. من به تیام و سایر بازیکنان گفته بودم که به داوری اعتراضی نکنند تا کارت زرد بگیرید.

وی درباره اینکه شفر همیشه قبل از بازی‌ها می‌گوید باید به داور احترام گذاشت اما کنار زمین جنب و جوش زیادی دارد و به داور چهارم و داور وسط اعتراض زیادی می‌کند؛ این رفتارها برای کم کردن فشار از روی بازیکنان است و اگر اینطور بوده چرا بازیکنان استقلال سه کارت زرد روی اعتراض به داوری گرفتند و داریوش شجاعیان هم اخراج شد، گفت: شما متوجه شدید و شنیدید که به داور چه گفتم؟

سرمربی استقلال پس از اینکه با این صحبت خبرنگار مواجه شد که او درباره جنب و جوش‌ها و تحرکات زیادی شفر و صحبت‌هایش با داور صحبت کرد، اظهار داشت: شاید من داشتم درباره آب و هوا با داور صحبت می‌کردم. شاید داشتیم درباره ورزشگاه و تماشاگران صحبت می‌کردیم. وقتی روی بازیکنی مثل تیام که دقیقاً نمی‌دانم چه دقیقه‌ای بود، اما اوایل بازی خطای شدیدی روی او انجام می‌شود، این وظیفه من است که برای حفظ سلامتی بازیکنانم با داور صحبت کنم. من هم رفتم از داور پرسیدم که لطفاً به من توضیح بدهید که چه اتفاقی افتاد و چه شد که تیام کارت زرد گرفت؟ داور هم به من گفت شاید دلیل آن چیزی شبیه به این بود که بازیکن نباید داور را لمس کند و به او دست بزند. شما زمانی می‌توانید متوجه شوید که من به داور چه گفتم که نزدیک من باشید و صحبت‌هایم را بشنوید. وقتی شما نزدیک من نیستید و فاصله دارید، از کجا می‌دانید که چه صحبتی بین من و داور رد و بدل شده است؟ شما فقط سمت چپ ورزشگاه را نگاه می‌کردید یا حواس‌تان به نیمکت دیگر هم بود؟ به نظرم شما به استقلال علاقه‌مند هستید که فقط حواس‌تان به نیمکت ما بوده است.

شفر در واکنش به این مسئله که انتظار زیادی از سیدحسین حسینی وجود دارد اما او دو گلی خورد که شاید انتظار آن نمی‌رفت، گفت: حسینی دروازه‌بان بسیار بسیار خوبی است و گل دومی هم که خورد، گل بسیار سخت و دشواری بود. شاید ابتدا امید نورافکن باید مقابل ارسال روی دروازه را می‌گرفت و شاید پژمان باید زودتر به توپ می‌رسید. مهار این توپ خیلی برای حسینی سخت بود و در تمرین هم به او گفته‌ام شما باید مربی خط دفاعی باشی و در طول بازی مرتب باید به مدافعان جای‌گیری و پرس کردن را به آنها گوشزد کنی. من فکر می‌کنم این موضوعی است که حسینی باید بیشتر یاد بگیرد، در حال یادگیری است و بیشتر هم یاد خواهد گرفت.

وی با اشاره به کارت زرد دوم داریوش شجاعیان و اخراج او از زمین مسابقه، اظهار داشت: نمی‌دانم او چرا کارت زرد اول را گرفت، اما کارت زرد دومی که گرفت درست بود و داور کارش را به درستی انجام داد. با این حال کارت زرد اول او هنوز هم برای من مبهم است. فکر می‌کنم دادن آن کارت زرد آنقدر راحت نبود و می‌گفتند سر شروع مجدد وقت تلف شده است یا آن کارت زردی که به خاطر خطای شدید از پشت روی بازیکن ما داده شد. دادن این کارت‌ها زیاد راحت نبود. داوری کار بسیار سختی است و من به همه داوران داخل زمین احترام کامل می‌گذارم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.