درحالی به هفته‌های پایانی لیگ برتر رسیده‌ایم که استقلال بهترین تیم در بازی‌های خانگی و رقیب این تیم بهترین تیم در بازی‌های خارج از خانه هستند.

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: در فاصله تنها دو هفته مانده به پایان رقابتهای لیگ برتر، پرسپولیس تهران قهرمانی‌اش را در این مسابقات مسجل کرده و سه تیم سایپا، ذوب آهن و استقلال رقابت داغی برای کسب عنوان نایب قهرمانی این دوره از مسابقات دارند.

با بررسی عملکرد تیم های حاضر در این مسابقات مشاهده می شود پرسپولیس دارای بهترین عملکرد در دیدارهای خارج از خانه است. سرخ پوشان خارج از خانه ۱۴ بار به میدان رفته‌اند که حاصل این تعداد بازی خارج از خانه ۱۱ پیروزی، ۲ مساوی و یک شکست است. شاگردان برانکو خارج از خانه ۲۶ بار گلزنی کرده و ۷ بار گل خورده اند و با کسب ۳۵ امتیاز با اختلاف از دیگر تیم ها در صدر بازی‌های خارج از خانه قرار می‌گیرند.

پس از پرسپولیس، فولاد خوزستان در بازی‌های خارج از خانه عملکرد بهتری نسبت به سایرین داشته است. شاگردان پورموسوی از ۱۴ مسابقه ای که خارج از خانه به میدان رفته‌اند با ۵ پیروزی، ۶ مساوی، ۳ شکست، ۱۱ گل زده، ۱۱ گل خورده و کسب ۲۱ امتیاز دومین تیم برتر در بازی‌های خارج از خانه بودند.

پیکان نیز از ۱۳ بازی خانگی با ۶ پیروزی، ۲ مساوی و۶ شکست، ۱۵ گل زده، ۱۲ گل خورده و ۲۰ امتیاز سومین تیم برتر مسابقات در دیدارهای خارج از خانه هستند. نکته جالب در خصوص سه تیم برتر در بازی‌های خارج از خانه این است که هیچ یک از این سه تیم در طول فصل مربیان خود را تغییر نداده‌اند و با همان مربیانی کار را ادامه می دهند که فصل را با آنها آغاز کرده بودند.

استقلال تهران با کسب ۱۴ امتیاز خارج از خانه هشتمین تیم در رده بندی مسابقات خارج از خانه می‌باشد. سه تیم ضعیف در مسابقات خارج از خانه به ترتیب سیاه جامگان، نفت تهران و سپیدرود هستند که با کسب ۸، ۵ و ۴ امتیاز ضعیف ترین عملکرد را در دیدارهای خارج از خانه داشته‌اند.

در دیدارهای خانگی اما شرایط تیم‌ها کاملا متفاوت است. آبی پوشان که در دیدارهای خارج از خانه عملکرد متوسطی داشتند، در دیدارهای خانگی با ۹ پیروزی، ۴ مساوی، یک شکست، ۲۶ گل زده، ۵ گل خورد و کسب ۳۱ امتیاز بهترین عملکرد را دارند.

بعد از استقلال تهران، شاگردان علی دایی با ۳۰ امتیاز دومین تیم برتر در مسابقات داخل خانه به حساب می‌آیند. ۹ پیروزی، ۳ مساوی، ۲ شکست، ۲۳ گل زده، ۱۵ گل خورده و ۳۰ امتیاز حاصل تلاش نارنجی پوشان در دیدارهای خانگی است.

ذوب آهن با ۲۹ امتیاز از ۱۴ بازی خانگی که حاصل ۹ پیروزی، ۲ مساوی، ۳ شکست، ۲۶ گل زده و ۱۱ گل خورده است سومین تیم برتر در دیدارهای داخل خانه است. در این لیست پرسپولیس تهران بعد از صنعت نفت با ۲۷ امتیاز خانگی در رده پنجم قرار دارد.

ضعیف ترین عملکرد خانگی هم به تیم سیاه جامگان اختصاص دارد. آنها با یک پیروزی، ۴ مساوی و ۹ شکست و کسب تنها ۷ امتیاز ضعیف ترین عملکرد را در دیدارهای خانگی داشته‌اند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.