کارشناس فوتبال ایران معتقد است که فدراسیون فوتبال در ۷ سال گذشته نتوانسته مستقل از سرمربی تیم ملی تصمیم بگیرد.

امیر حاج‌رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, درباره حواشی انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید و اینکه حمید استیلی مدیر این تیم گفته می‌خواهند تیم زیر ۲۱ سال ایران را به جای تیم امید به مسابقات آسیایی جاکارتا اعزام کنند, گفت: در این تصمیم تناقضی وجود دارد, اگر قرار است تیم زیر ۲۱ سال به مسابقات آسیایی اعزام شود, دیگر چه عجله‌ای برای انتخاب سرمربی تیم امید وجود دارد؟ اصلا تیم زیر ۲۱ سال کجاست؟ مربی و بازیکنانش چه کسانی هستند؟ اصلا تیمی به عنوان تیم زیر ۲۱ سال ایران داریم و اگر داریم تمرینات این تیم برگزار می‌شود؟! برنامه‌های تیم امید به چه شکل است که برای آن مدیر انتخاب می‌شود اما هنوز دنبال سرمربی می‌گردند؟ این مسائل نمی‌تواند با یکدیگر همخوانی داشته باشد.

وی درباره اینکه استیلی گفته اولویت برای این تیم انتخاب سرمربی خارجی است, تصریح کرد: اینکه مربی ایرانی یا خارجی باشد یک بحث منسوخ شده‌ است و دیگر نباید این بحث را نبش قبر کنیم. الان فوتبال بدون مرز شده و معتقدم مربی تیم امید جدا از ملیتی که دارد باید یک مربی توانمند باشد. تیم امید چند مربی خارجی بی‌کیفیت داشته و چند مربی داخلی هم بالای سر این تیم بوده‌اند اما سرانجام همه آنها فقط ناکامی بوده و هیچ کدام آنها در تیم امید نتوانسته‌اند راه به جایی ببرند.

این کارشناس فوتبال ایران در ادامه با اشاره به نقش اساسی مربی در فوتبال, اظهار داشت: اگر مربی توانمندی برای تیم امید انتخاب شود می‌تواند تاثیرگذار باشد و مشکلات را حل کند. مانند فوتبال باشگاهی ما که مربیان خارجی استقلال و پرسپولیس توانسته‌اند در این تیم‌ها تحول ایجاد کنند و دوباره این تیم‌ها را به جایگاه واقعی‌شان برسانند. فدراسیون البته نظرات کی‌روش را اعمال می‌کند و او تصمیم‌گیرنده است. با این اوصاف ممکن است با نظر کی‌روش مربی خارجی برای تیم امید انتخاب شود.

حاج‌رضایی در واکنش به اینکه به نظر نمی‌رسد کی‌روش زمان زیادی را برای تیم امید و تیم‌های پایه صرف کند, خاطرنشان کرد: در جریان چند و چون قرارداد کی‌روش که او چه تعهداتی در قبال تیم‌های پایه دارد, نیستم. در پس قرارداد‌های قانونی, اخلاقیات هم وجود دارد و اینکه او قراردادی را امضا کند و به آن عمل نکند یک چیز دیگر است. در ۷ سال گذشته کی‌روش مدیریت تیم ملی را داشته و نظرات او همیشه اعمال شده است و فدراسیون نتوانسته مستقل از این مربی تصمیم بگیرد. این واقعیت مستند فوتبال ایران است. به هر حال فدراسیون مسئولیت دارد و مرجع فوتبال کشور است هر چند به نظر می‌رسد در عمل این‌طور نیست و این موضوع فقط روی کاغذ وجود دارد.

وی با اشاره دوباره به بلاتکلیفی تیم فوتبال امید ایران, به تسنیم گفت: در این وضیعیت در خبر‌ها می‌آید که استیلی مدیر تیم امید شده اما هنوز سرمربی تیم مشخص نیست و هیچ برنامه‌ای هم وجود ندارد, الان هم که گفته می‌شود تیم زیر ۲۱ سال می‌خواهد به مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ اعزام شود. هرشب تا قبل از اینکه بخوابم فوتبال را تعقیب می‌کنم اما هیچ اطلاعات و برنامه‌ای از دو تیم زیر ۲۱ سال و امید ندیده‌ام. یا خبر رسانی ما ناقص است که فکر نمی‌کنم این‌طور باشد یا ما نا‌ آگاه هستیم که این هم امکان ندارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۰ )