مدیرفنی باشگاه نایمخن هلند معتقد است که علیرضا جهانبخش باید گامی بردارد که در قدم بعدی تیم‌های بزرگ دنیا به سراغ او بیایند.

امیر هاشمی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص عملکرد علیرضا جهانبخش پس از هت‌تریک مقابل ویتسه و دو هفته مانده به پایان لیگ هلند اظهار داشت: علیرضا تاکنون ۱۸ گل زده و ۱۲ پاس گل داده، در حالی که اگر زودتر متوجه او شده بودند و قدر پاس‌های او را می‌دانستند این آمار باید ۲۵ گل و ۳۵ پاس گل می‌شد. خوشبختانه عملکرد او همیشه رو به رشد بوده و همیشه گفته‌ام بازیکنی که می‌خواهد رشد کند، همیشه باید سالم زندگی کند، تلاش مضاعف داشته باشد و از خیلی چیزها چشم بپوشاند. ۱۰ شب باید بخوابد و فکرش فقط تمرین فردا صبح و فوتبال باشد. سختکوشی عامل دیگری است که باعث رشد ورزشکار می‌شود و این عوامل باید کنار هم باشند.

وی افزود: خیلی خوشحالم که جهانبخش از پله یک اکنون به پله ۱۰ رسیده و پله پله بالا آمده است و یک دفعه به پله ۱۰ نپرید. برای من به عنوان یک مربی این اهمیت دارد که اگر نمره ۱۰ بهترین است، فوتبالیست هر هفته بهترین شماره باشد و بهترین شماره یعنی میانگینی بین ۶ تا ۸، نه اینکه یک هفته ۱۰ بگیرد و یک هفته ۲. جهانبخش همیشه نمره خوبی داشته و بین ۶ تا ۹ بوده و من در این چند سال ندیده بودم فوتبالیستی عملکردی داشته باشد که نمره ۱۰ بگیرد، اما علیرضا برای اولین بار نمره ۱۰ گرفت و این حق او بود. او بازیکنی است که زحمت می‌کشد و تلاش و کوشش زیادی دارد، تمرکزش را حفظ می‌کند و این کار ساده‌ای نیست. وقتی شما یک هفته گل می‌زنید یا پاس گل می‌دهید، باید هفته بعد هم حداقل عملکرد خودتان را تکرار کنید. یک فوتبالیست همیشه باید بهترینِ سطح خودش باشد و این بهترین بودن، یعنی از هفتهِ قبل خودش بهتر عمل کند نه اینکه بهتر از بازیکن دیگری باشد. اگر این اصل در فوتبالیست‌های ایرانی رعایت شود که بهتر از هفته قبل خودشان باشند، صددرصد پیشرفت می‌کنند. علیرضا اکنون باعث افتخار من و همه ایرانی‌هاست که پرچم ایران را اینگونه سرافراز کرده است.

مدیربرنامه‌های علیرضا جهانبخش در خصوص اینکه جدایی او از AZ قطعی شده و سرمربی او هم این مسئله را تأیید کرده و از طرفی گفته شد باشگاه ناپولی با این باشگاه هلندی به توافق رسیده، گفت: شکی در این نیست که خیلی از باشگاه‌های اروپایی بازیکنی در سطح علیرضا جهانبخش را دنبال می‌کنند. مرتب از ناپولی، لاتزیو، اینتر و حتی باشگاه‌های انگلیسی برای تماشای بازی‌های او می‌آیند و اخیراً هم اسپانیایی‌ها برای او تماس گرفته بودند. با این حال خیلی‌ها اشتباه می‌کنند می‌گویند علیرضا باید به باشگاه‌های بزرگ برود و منظورشان از باشگاه بزرگ یک نام بزرگ است، اما باشگاهی برای علیرضا بزرگ است که برای قدم بعدی او مناسب باشد. به طور مثال منچسترسیتی و منچستریونایتد باشگاه بزرگی هستند، اما شاید یک باشگاه کوچک‌تر از آنها برای علیرضا باشگاه بزرگی باشد. این را در نظر بگیرید که علیرضا ۲۹ ساله نیست که به این تیم‌ها برود و او تازه ۲۴ ساله است و راه زیادی دارد. شاید قدم بعدی جهانبخش باید این باشد که بارسلونا و رئال مادرید به سراغ او بیایند.

هاشمی‌مقدم در خصوص ابراز علاقه جهانبخش به حضور در بوندس‌لیگا که در رسانه‌های هلندی مطرح شده بود، تصریح کرد: متاسفانه مسئله حضور در بوندس‌لیگا را زیاد بزرگ کردند، چون علیرضا گفته بود دوست دارد در بوندس‌لیگا بازی کند، اما مقصدش را مشخص نکرده بود. اتفاقاً مجدداً با او صحبت کرده‌ایم که کشور و باشگاه زیاد برای قدم بعدی‌اش فرق ندارد، بلکه مهم این است قدم بزرگ‌تری باشد. او اکنون راحت می‌تواند در انگلیس بازی کند یا در ناپولی، لاتزیو و اینترمیلان توپ بزند، حتی تیم‌های بوندس‌لیگایی دنبال او هستند. این مهم است که او احساسش چیست و موضوع هم نباید فقط مالی باشد. اگر باشگاه‌ها مسائل مالی را در نظر می‌گیرند، باید برای انتخاب مسائل فنی را هم در نظر گرفت. این مهم است که اعتقاد مربی به علیرضا جهانبخش صددرصد است یا نه، چون فقط او فقط خوب گل زده، معروف شده و جام جهانی می‌رود به دنبال جذبش هستند؟

وی ادامه داد: هلندی‌ها ضرب‌المثلی دارند که «ما پوست‌مان را ارزان نمی‌فروشیم و هر چیزی که هست، با قیمت خودش باید به فروش برسد». علیرضا بازیکنی است که اگر یک باشگاه او را بخواهد، نه فقط به لحاظ مالی، بلکه باید پیشنهاد خوبی هم بابت امنیت فوتبال او داده و در این خصوص اعتماد بدهد. باید سیستمی وجود داشته باشد که باعث پیشرفت علیرضا شود و ذهنیت ما این است علیرضا در قدم بعدی به سطح بالای اروپا برود و بعد از آن تاپ‌های اروپا که یونایتد، بایرن مونیخ و تیم‌های بزرگ هستند سراغ او بیایند.

سرمربی پیشین تیم دوم NEC نایمخن در خصوص جدایی‌اش از این تیم گفت: شرایطم به لحاظ سلامتی خوب نبود و سرحال نبودم. از طرفی شلوغی زیادی داشتم که به باشگاه درخواست جدایی دادم، اما باشگاه می‌خواست که همچنان بمانم. به همین دلیل از هفته گذشته به عنوان مدیرفنی باشگاه انتخاب شدم، اما همچنان قلبم در فوتبال و مستطیل سبز است. اگر پیشنهاد خوبی برای مربیگری باشد، دوباره بر می‌گردم. اکنون هم گفتم همچنان در باشگاهی باشم که برای آن زحمت کشیدم و سعی خواهم کرد در این مدت همچنان تیم را بالا نگه دارم و به لحاظ فنی NEC رشد خوبی داشته باشد. به همین دلیل هنوز مدیرفنی باشگاه هستم.

هاشمی‌مقدم درباره اینکه آیا به دنبال ادامه مربیگری در هلند است یا پیشنهادهای دیگری هم داشته، به تسنیم گفت: بستگی دارد پیشنهاد از کدام کشور و چه تیمی باشد. در خاورمیانه دو کشور پیشنهاد سرمربیگری تیم المپیک‌شان را داده بودند، اما برای من قابل هضم نبود وقتی ایران خودمان هست، به کشوری بروم که مقابل ایران قرار بگیرم. تجسم قرار گرفتن مقابل تیم فوتبال کشورم سخت بود و برای همین جواب رد دادم. اکنون باید منتظر باشم در اروپا پیشنهادی برسد یا اینکه تیم‌های آسیایی پیشنهادی بدهند که این مسئله بستگی به نحوه پیشنهاد دارد که شاید به شکل دیگری همکاری داشته باشم.

وی در خصوص وضعیت آریا هاشمی‌مقدم که در تیم NEC دروازه‌بان است، گفت: آریا شرایط خیلی خوبی دارد و در NEC از او راضی هستند، اما او هم باید قدم بعدی‌اش را بردارد. آریا چه در هلند و چه کشوری دیگر باید انتخاب جدیدی داشته باشد. یکی دو تیم از آمریکا و در سطح بالای فوتبال این کشور تماس داشتند، اما شرایط فوتبال اروپا فرق دارد و برای پیشرفت بهتر است که ادامه فوتبال در اروپا باشد. امیدوارم چیزی که آریا می‌خواهد برای او اتفاق بیفتد چون واقعاً یکی از حرفه‌ای‌هاست. برای یک پدر سخت است درباره فرزندش صحبت کند، اما به جرأت می‌گویم آریا در تاریخ ما جزو معدود کسانی است دیده‌ام حرفه‌ای کار می‌کند و فقط به خودش تکیه دارد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۳ )