بارسلونا در آستانه قهرمانی در لالیگا به اولین جام فصلش در بازی نهایی جام حذفی اسپانیا می‌اندیشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، همان قصه تکراری شکل گرفته است؛ درست فردای روز فینالیست شدن بارسلونا در جام حذفی اسپانیا با شیطنت تمام، ورزشگاه رئال مادرید به عنوان میزبان بازی نهایی از سوی سران بارسا پیشنهاد شد و طبق معمول رئال مادرید با فشار فدراسیون و لیگی که رئیسش به رئالی بودن خود می‌بالد، مقابل این پیشنهاد ایستاد. در نهایت دم‌دستی‌ترین و تکراری‌ترین انتخاب در این‌گونه مواقع مورد توافق قرار گرفت؛ دیگر ورزشگاه مدرن شهر مادرید یعنی استادیوم اختصاصی جدید اتلتیکومادرید.

فرقی ندارد، ویسنته کالدرون باشد یا واندا متروپولیتانو، ورزشگاه اتلتیکومادرید همیشه جای امنی برای حفاظت از جام‌های بارسلونا در رقابت‌های حذفی اسپانیا بوده است. این بار اما یک سویا سرسخت و البته زخم خورده آماده تغییر داستان قدیمی نشان می‌دهد.

وضعیت فعلی

بارسلونا هنوز به طور کامل از شوک حذف عجیب از لیگ قهرمانان اروپا خارج نشده، با این حال فرار از شکست در زمین نفرین شده سلتاویگو، توام با توقف رئال مادرید و شکست اتلتیکومادرید به آبی و اناری‌ها فرصت داد با برتری در بازی بعدی در لالیگا، قهرمانی خودش را قطعی کند. سویا پس از شکست منجر به حذف در بازی رفت مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا روی خوش ندیده و مدام در حال تجربه باخت و مساوی است. مردان مونتلا، آخرین تیمی بودند که بارسلونا را تا آستانه اولین شکست فصل جاری لالیگا پیش برد اما در ۳ دقیقه پایانی برتری ۲ بر صفر بازی برگشت خانگی را از دست دادند و چوب فرصت‌های هدر داده در زمان جلو بودن از رقیب را خوردند.

بدون غایب

ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا به ۵ بازیکنی اصلی که مقابل سلتاویگو استراحت داده بود، بازی می‌دهد. پس پیکه و اومتیتی و البته مسی بزرگ را در این جدال خواهیم دید. سویا هم می‌تواند از بانگا کنار انزونزی بهره ببرد.

رویارویی‌های قبلی

در ۱۳۰ دیدار قبلی، بارسلونا با ۶۵ پیروزی اوضاع بهتری دارد. ۲۴ برتری از آن سویا شده و ۴۱ رقابت هم برنده نداشته است. بارسلونا در سال‌های اخیر برتری واضحی نسبت به سویا داشته اما تیم اندلسی به شهادت قهرمانی‌های متوالی در لیگ اروپا در فینال همیشه خطرناک نشان می‌دهد. فراموش نکنید در فصل پس از سه‌گانه سال ۲۰۰۹ بارسلونا، سویا در جام حذفی فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹ اسپانیا اولین جام از دست رفته دوران مربیگری پپ گواردیولا را رقم زد.

نکات کلیدی

*سویا در هیچ یک از ۶ رویارویی قبلی بارسا را نبرده و ۵ شکست و یک تساوی را مقابل رقیب قدرتمندش رقم زده است.

*بارسا از زمان اولین قهرمانی در فصل ۱۹۱۰-۱۹۰۹، تاکنون ۲۹ بار جام حذفی اسپانیا را برده و پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

*سویا ۵ بار قهرمان کوپا دل‌ری شده و آخرین سال ۲۰۱۰ این افتخار را به دست آورد؛ همان فصلی که موفق به حذف بارسا شد.

ترکیب احتمالی

بارسلونا: تراشتگن، سمدو، پیکه، اومتیتی، آلابا، بوسکتس، پائولینیو، اینیستا، کوتینیو، سوارس و مسی

سویا: سوریا، ناواس، مرکاتو، لنگلت، اسکودرو، بانگا، انزونزی، سارابیا، واسکس، کوره‌آ و موریل

این بازی ساعت ۲۴ شنبه شب به وقت تهران برگزار می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.