کارشناس فوتبال ایران گفت: اعتقادم این است که مربی ایرانی که استقلال کاری داشته باشد برای تیم امید مناسب‌تر از سرمربی خارجی است.

بیژن ذوالفقارنسب در واکنش به اظهارات اخیر حمید استیلی، مدیر تیم المپیک کشورمان مبنی بر اینکه سرمربی این تیم باید خارجی باشد، عنوان کرد: با تمام احترامی که برای دوست خوبم حمید استیلی قائلم، اعتقادم این است برای انتخاب سرمربی خارجی زمان زیادی نداریم و از این‌رو بهتر است تیم المپیک کشورمان به یک مربی کاربلد ایرانی که شناخت خوبی هم از بازیکنان جوان و این رده سنی دارد، سپرده شود. مربی ایرانی در این فرصت باقیمانده تا شروع بازی‌های تیم المپیک می‌تواند تأثیرگذاری به مراتب بیشتری داشته باشد.

وی راجع به اینکه استیلی نظرش این است که تیم زیر ۲۱ سال به مسابقات آسیایی برود تا پشتوانه خوبی برای تیم المپیک کشورمان باشد، یادآور شد: فکر کنم در بازی‌های آسیایی قبل با مربی خارجی وارد این مسابقات شدیم و در آن مقطع هم این صحبت مطرح شد که بازیکنان زیر ۲۱ سال این المپیک را همراهی کنند و اتفاقاً تعدادی از بازیکنان این رده سنی نیز تیم ملی را همراهی کردند که در نهایت نتایج خوبی نگرفتیم. در ادامه به المپیک هم صعود نکردیم. پس بهتر است در بازی‌های آسیایی که سطح آن چیزی از جام ملت‌ها کم ندارد با تیمی متشکل از نفرات شایسته شرکت کنیم تا به مانند دوره‌های قبل نتایج خیلی خوبی کسب کنیم و تیم المپیک هم راه خودش را برود.

کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه تصریح کرد: به نظر من مربیان خوبی در کشور داریم که در کارشان استقلال دارند و اگر حمایت لازم از آنها صورت بگیرد و امکانات هم برای‌شان فراهم شود می‌توانند فوتبال کشورمان را بعد از سال‌ها به المپیک ببرند.

وی در پایان در مورد اینکه چرا همواره رابطه خوبی بین سرمربیان امید و تیم ملی بزرگسالان نبوده است، یادآور شد: در این مورد فقط می‌توان گفت کارلوس کی‌روش میهمان ویژه کشورمان است و چه با مربیان داخلی و چه خارجی شاغل در کشورمان ارتباط خوبی ندارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.