اولین بازی جدی دوستانه تیم ملی فوتبال در مسیر آماده‌سازی جام جهانی، با شکست یک بر صفر تیم در تونس به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ سرانجام یک بازی خوب تدارکاتی برای تیم ملی کشورمان برگزار شد. شاگردان کارلوس کی‌روش به مصاف تیم ملی تونس رفتند در ورزشگاه المپیک پایتخت این کشور. ایران که در ترکیبش تغییرات نسبتا زیادی داشت، در شب بارانی، بازی را متزلزل شروع کرد.

در خط دفاعی و مهمتر از آن در نظام دفاعی مان آن تیم همیشگی نبودیم. به مرور اما تیم بهتر شد. در دقایق میانی نیمه اول شاید باید شاگردان کی‌روش به گل می رسیدند. یک بار خطای پنالتی روی انصاری فرد که نادیده گرفته شد و یک بار هم تک به تک عالی که در دو مرحله انصاری فرد و قوچان نژاد از دست دادند، شانس گلزنی را از ایران گرفت. در ادامه بار دیگر تونسی ها بهتر شدند.

در نیمه دوم کی‌روش با تغییرات زیاد و استفاده از بازیکنانی چون قدوس، امید ابراهیمی، کاوه رضایی، پژمان منتظری و علیرضا جهانبخش سعی کرد تا از تمام داشته هایش در بازی دوستانه خوبی که با تیم بیست و سوم دنیا بازی می کرد، استفاده کند. در این نیمه در دقیقه ۷۰ تونس روی اشتباه زوج دفاعی ایران در این دقایق یعنی چشمی و منتظری، صاحب گل شد. کاپیتان تونسی ها هر دو نفر را از پیش رو برداشت و توپش را بیرانوند گرفت اما توپ دفع شده بیرانوند به میلاد محمدی خورد و وارد دروازه مان شد.

در ادامه بازی، ایران می توانست توسط مهدی ترابی به گل برسد اما او در مصاف تک به تک با گلر تونس یعنی بن مصطفی ناکام ماند.

ایران در یک بازی دوستانه جدی بازی را با یک گل باخت. البته ۴ سال قبل هم کی‌روش در این فصل از مسیر آماده سازی به مصاف عمان رفت و با سه گل مغلوب شد اما در نهایت تیمی شایسته را در جام جهانی به میدان فرستاد.

این اولین بازی تدارکاتی جدی تیم ملی در مسیر جام جهانی بود. مسابقه ای که نشان داد کی‌روش برای ساختن شاگردانش مسیری دشوار در پیش دارد. بازی تیم پر بود از نکاتی که باید اصلاح شوند. تیمی که باید تمرکز مربی اش روی آن باشد اما این روزها همه انرژی فوتبال مان صرف حاشیه ها می شود. از روند انتخاب حریفان دوستانه گرفته تا دعواهایی که سرمربی با افراد مختلف از جمله علی کریمی با آن دچار شده است.

این تیم نیاز به آرامش دارد و این افشاگری های کور علیه تیم ملی از یک سو، انرژی زیادی که کی‌روش در سوی مقابل می گذارد و این انفعال فدراسیون مهدی تاج که این همه مسافر همراه در کادر اجرایی تیم ملی دارد اما کسی نه مسئولیت می پذیرد که بگوید رفتار کادر کی‌روش اشتباه است یا می گوید همه چیز با هماهنگی خودمان است، دارد انرژی زیادی را از فوتبال ملی مان می گیرد و مهمتر از آن، هواداران را به فوتبال ملی دلسرد می کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.