تیم فوتبال ذوب آهن با ۶ امتیاز در پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا پس از الدحیل در رده دوم جدول قرار دارد و از شانس خوبی برای صعود به مرحله بعد برخوردار است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاگردان امیر قلعه نویی در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در گروه بدون مساوی‌ها یا صفر هستند یا صد. بهتر بگوییم آنها در ورزشگاه خانگی خود در اصفهان صد هستند و خارج از خانه صفر. ذوب آهن در چهار هفته گذشته از این بازی‌ها هر دو بازی خانگی‌اش را با پیروزی به اتمام رسانده و در هر دو بازی خارج از خانه شکست خورده است. در این گروه هیچ دیداری با نتیجه مساوی به پایان نرسیده و به جز تیم الدحیل که همه بازی های خود را با پیروزی به اتمام رسانده سایر تیم ها مثل ذوب آهن بازی های خانگی شان را برده و در بازی های خارج از خانه شکست خورده اند، مگر آن که در خانه خود با الدحیل دیدار کرده اند.

* حسینی بهترین بازیکن ذوب آهن

محمدرضا حسینی هافبک میانی ذوب آهن با یک گل زده و ۲ پاس گل و کسب میانگین نمره ۷/۴ در هر بازی عملا بهترین بازیکن تیم ذوب آهن در آسیا است. حسینی در لیگ برتر هم شرایط خوبی در ذوب آهن دارد اما عملکرد او در آسیا به گونه ای هست که حتی می توان او را قبل از مرتضی تبریزی با ۳ گل زده بهترین بازیکن آسیایی ذوب آهن دانست. این بازیکن در بازی های خانگی ذوب آهن نمرات عالی ۸/۶ را دریافت داشته است. گئورگی ولسیانی مدافع بلند قامت و گرجستانی این تیم بعد از حسینی دومین بازیکن خوب و تاثیرگذار تیم ذوب آهن بود و می توان از رشید مظاهری و کی روش استانلی هم در این لیست یاد کرد.

* بهترین گلزن و بهترین پاسور

بدیهی است که مرتضی تبریزی مهاجم همدانی ذوبی ها با ۳ گل بهترین گلزن آسیایی سبزپوشان باشد. اما نکته در خصوص تبریزی این است که او هر ۳ گل آسیایی اش را فولاد شهر و در جریان بازی های خانگی ذوب آهن به ثمر رسانده است.

بهترین پاسور سبزپوشان هم محمدرضا حسینی است. بازیکنی که با شماره ۷ در خط میانی ذوب آهن بازی می کند و موفق شده در آسیا ۲ بار برای این تیم پاس گل بدهد.

شاگردان امیر قلعه نویی تنها یکبار خارج از خانه به گل رسیده اند که کی روش استانلی مهاجم برزیلی این تیم زننده این تک گل خارج از خانه برای این تیم بوده است.

* نقش پررنگ سانتر در گل های ذوب آهن

شاگردان امیر قلعه نویی ۵ بار در ۴ بازی آسیایی به گل رسیده اند که تنها یک گل از این چهار گل از عمق دفاع حریف و با استفاده از پاس های در عمق بوده است. مرتضی تبریزی در دیدار رفت با الوحده در اصفهان زننده تنها گل این تیم بود که حاصل یک فرار در عمق بود.

۴ گل دیگر ذوب آهن حاصل سانتر از کناره های زمین و یا بهتر است بگوییم سانتر از سمت راست زمین بوده است. از این ۴ گل ۲ گل توسط تبریزی و یک گل توسط کی روش استانلی با ضربات سر به ثمر رسیده و تنها یک بار سانتر از سمت راست زمین را محمدرضا حسینی با ضربه پا وارد دروازه کرد. این گل در دیدار مقابل لوکوموتیو به دست آمد و حاصل سانتر مهدی رجب زاده از روی نقطه کرنر، دفع ناقص مدافعان حریف و ضربه با پای راست محمدرضا حسینی به دست آمد.

* مظاهری پرکارترین دروازه بان ایرانی در آسیا

رشید مظاهری علیرغم این که ۶ بار در لیگ قهرمانان آسیا دروازه‌اش باز شده است، اما پر کار ترین دروازه بان ایرانی در آسیا است و عملا هم بالاترین نمره را در بین دروازه بانان تیم های ایرانی در آسیا گرفته است. این بازیکن گرچه ۶ گل دریافت کرده، اما با ۲۱ سیو موفق از این نظر آمار خیره کننده ای دارد تا یکی از دروازه بان های خوب در غرب آسیا باشد.

* پر آفساید ترین تیم

شاگردان امیر قلعه نویی به طور متوسط در هر بازی ۴۲ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند، به طور متوسط در هر بازی ۱۳ بار به سمت دروازه حریفان شوتزنی کرده که تنها ۵ شوت از هر ۱۳ شوت آنها در چارچوب بوده است. بازیکنان این تیم به طور متوسط در هر بازی ۳۵۲ بار پاس داده اند و دقت پاس آنها ۷۵ درصد بوده است.

باوجود این که ذوب آهنی ها خیلی خوب از ارسال های کنار به گل رسیده اند اما آنها خیلی در هر بازی سانتر نکرده اند. ذوب آهنی ها در هر بازی به طور متوسط ۴ سانتر داشته‌اند. اما اگر بخواهیم یک رکورد آسیایی برای این تیم در نظر بگیریم باید به قرار گرفتن مهاجمان این تیم در تله آفساید اشاره کرد. شاگردان قلعه نویی در مجموع چهار بازی شان ۱۸ بار در تله آفساید گیر کرده‌اند و از این نظر در شرق و غرب آسیا دارای رکورد شده اند.

* بوحمدان، خشن ترین بازیکن ذوب آهن

ذوب آهن با مجموع ۴۸ خطا در ۴ دیدار انجام داده شان کلا تیم پر خطایی محسوب نمی شود. در بین بازیکنان این تیم حمید بوحمدان با ۱۰خطا پر خطا ترین بازیکن است. وی ۳ بار در دیدارهای خانگی و ۷ بار در دیدارهای خارج از خانه این تیم روی بازیکنان حریف مرتکب خطا شده است.

میلاد فخرالدینی با ۷، قاسم حدادیفر و محمدرضا حسینی هر کدام با ۶ خطا بعد از بوحمدان در رده‌های بعدی این جدول قرار دارند. بوحمدان، حدادیفر و کی‌روش استانلی هر کدام یک اخطار گرفته اند و در مجموع بوحمدان با ۱۰ خطا و یک کارت زرد خشن ترین بازیکن در تیم ذوب آهن به حساب می آید.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.