سر مربی تیم ملی گفت: زمانی که مسابقه شروع می شود فقط دو تیم وجود دارد که سعی دارند برنده شوند. فوتبال تصمیم خواهد گرفت که چه کسی برنده شود و چه کسی در زمین بهتربازی می‌کند.البته ما رونالدو نداریم اما تمام تیم ایران رونالدو است.

سر مربی تیم ملی گفت: زمانی که مسابقه شروع می شود فقط دو تیم وجود دارد که سعی دارند برنده شوند. فوتبال تصمیم خواهد گرفت که چه کسی برنده شود و چه کسی در زمین بهتربازی می‌کند.البته ما رونالدو نداریم اما تمام تیم ایران رونالدو است. به گزارش خبرگزاری فارس، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در گفت‌وگو با سایت رسمی فیفا در مورد چالش تیم ملی کشورمان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه سخن گفت.

کی  روش در ابتدای صحبت‌هایش گفت : ایران در حال آماده سازی برای جام جهانی است و تنها چند ماه با این تورنمت فاصله داریم. من تمام جوانب حضور در محل اردوی تیم ملی در سوچی را در حال بررسی هستم و می خواهیم با آمادگی کامل وارد این تورنمنت جهانی شویم.

وی افزود: ما برای دومین بار پیاپی راهی جام جهانی شدیم و البته به عنوان اولین تیم آسیایی توانستیم بلیت روسیه را کسب کنیم.البته این به این معنی است که کار و فشار روی ما بیشتر خواهد بود و باید انتظارات را برآورده کنیم.گرچه ما بازیکنان بسیاری در اروپا داریم که کیفیت خوبی دارند و در حقیقت این دستار آورد در طول چند سال اخیر با تلاش و زحمت فراوان به دست آمده است.ایران مدت‌هاست که در صدر جدول رتبه بندی آسیا قرار دارد و این نشان از قدرت مجموعه ما دارد و همین موضوع باعث شده که با امیدهای بسیاری روانه روسیه شویم.

سر مربی پرتغالی تیم ملی ایران در مورد رویاهای ایران در جام جهانی گفت: ما می خواهیم به دور دوم برسیم، اما بدیهی است که کار بسیار دشواری است. همه قبول دارند که ما در سخت ترین گروه در جام جهانی قرار داریم، و حضور اسپانیا و پرتغال دو تیم قدرتمند در این گروه اثبات این ادعا است.البته وظیفه من حرکت به سوی پیشرفت و پیشرفت دوباره تیم ملی است و باید در این راستا به مرحله دوم صعود کنیم.

کی روش در مورد رویاروی شاگردانش با ستاره های اسپانیا و پرتغال اظهار داشت: من ترجیح می دهم فکر کنیم که ما در اسپانیا و پرتغال بازی می کنیم (می خندد). به عنوان مربی پرتغالی، من فکر می کنم که بازی در برابر پرتغال یک فرصت و یک لحظه بسیار ویژه برای من و بازیکنانم است. 

مربی پرتغالی در مورد حضور شاگردانش مقابل رونالدو گفت: این یک فرصت  ویژه خواهد بود، رونالدو بهترین بازیکن جهان است اما زمانی که مسابقه شروع می شود فقط دو تیم وجود دارد که سعی دارند برنده شوند. فوتبال تصمیم خواهد گرفت که چه کسی برنده شود و چه کسی در زمین بهتر بازی می‌کند.البته ما رونالدو نداریم اما تمام تیم ایران رونالدو است.

و ی در جواب سوالی مبنی بر اینکه چه خاطراتی از کریستیانو دارید، گفت: خاطرات با شما باقی می ماند، البته، به ویژه در پروژه های مشترک، ما مثل منچستر و تیم ملی پرتغال.اما این مربوط به گذشته است و حالا ما در مقابل هم قرار داریم و ما بازیکنان مهمی مثل [علیرضا] جهانبخش، رضا گوچان نژاد، وغیره داریم البته باید مراقب رونالدو باشیم.

کی روش در مورد مسی نیز گفت:  همیشه گفته‌ام که مسی یک بازیکن فوق العاده است. لیونل یک فرا انسان است و فرا زمینی است. اگر او انسان بود، آن لحظه جادویی در جام جهانی برزیل را در مقابل ما در آن مسابقه نمی توانست رقم بزند.

وی در پایان در مورد بازیکنان شاغل در روسیه و اینکه چقدر روی آنها حساب می‌کند، گفت:  بدون شک برای من این موضوع مهم است. این همه بخشی از روند توسعه برای بازیکنان ایرانی است. در سال ۲۰۱۱ ما تنها یک بازیکن در اسپانیا داشتیم، اما اکنون حدود ۶۰ درصد از آنها در اروپا بازی می‌کنند و ۳ نفر آنها در روسیه توپ می زنند که باعث افزایش اطلاعات ما از روسیه شده که در جام جهانی می تواند به ما کمک کند.البته حضور ایرانی ها در اروپا نشان می دهد که طی ۸ سال گذشته هموراه در حال پیشرفت بوده‌ایم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲۱ )