درحالی هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر را پشت سر گذاشتیم که تیم فوتبال ذوب آهن همچنان عنوان بهترین تیم نیم فصل دوم را یدک می‌کشد.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی سرخابی‌های تهران مقابل سرخابی‌های اهواز همراه بود تا دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی شرایط روحی مناسب و خوبی داشته باشند.

بی تردید بهترین نتیجه را در این هفته به ترتیب تیم‌های سپاهان، استقلال و پیکان گرفتند. در هفته‌ای که اغلب تیم های میهمان شرایط خوبی داشتند، سپاهان در مشهد میزبانش را با شکست سنگین ۵ بر صفر مواجه کرد و استقلال در اهواز مقابل فولاد به برتری ۴ بر یک رسید. پیکان هم در تبریز موفق شد میزبانش گستترش فولاد را با ۳ گل شکست دهد.

ذوب آهن گرچه درخانه و به لطف گل ثانیه‌های واپسین مرتضی تبریزی بر پدیده غلبه کرد، اما این هفتمین پیروزی این تیم در نیم فصل دوم بود. هفتمین پیروزی در نهمین بازی نصیب ذوب آهن شد تا این تیم متحول شده در نیم فصل دوم کماکان روی جاده خوشبختی گام بردارد.

شاگردان امیر قلعه نویی با ۷ پیروزی، یک مساوی، یک شکست و کسب ۲۲ امتیاز کماکان عنوان بهترین تیم نیم فصل دوم را یدک می کشند و به لطف امتیازاتی که جمع کردند جایگاه شان را در رده دوم جدول حفظ کرده‌اند.

بعد از ذوب آهن عنوان دومین تیم برتر نیم فصل دوم به پرسپولیس با ۲۱ امتیاز می رسد و استقلال با ۱۸ امتیاز در رده سوم قرار می‌گیرد.

در جدول نیم فصل دوم شرایط خط حمله استقلال بسیار خوب است. این تیم که در اوایل فصل ضعیف ترین خط حمله لیگ را داشت، تنها در نیم فصل دوم ۲۰ گل در ۹ بازی زده است تا نه تنها عنوان بهترین خط حمله را داشته باشد، بلکه آمار گل زده این تیم به ازاین تیم به ازای هر یک بازی بیشتر از ۲ گل زده باشد.

بعد از آبی پوشان، ذوب آهن با ۱۵ و پرسپولیس با ۱۴ گل زده دیگر خط حمله های قوی در نیم فصل دوم هستند.

سرخ پوشان در فاز دفاعی همچنان بهترین عملکرد را در نیم فصل دوم داشته و با ۳ گل خورده در ۹ بازی شرایط شان بسیار ویژه است. بعد از این تیم استقلال با ۴ و ذوب آهن با ۹ گل خورده در رده های بعدی قرار می‌گیرند.

در پایین جدول نیم فصل دوم هم شرایط خاصی در جریان است. پدیده خراسان با کسب تنها ۵ امتیاز در انتهای جدول قرار داشته و ضعیف ترین نتایج را در نیم فصل دوم گرفته است. استقلال خوزستان ۶ و سیاه جامگان با ۷ امتیاز از این حیث در رده های بعدی قرار می‌گیرند. نکته عجیب حضور تیم پارس جنوبی در رده سیزدهم جدول نیم فصل دوم است. این تیم در نیم فصل دوم تنها یک پیروزی به دست آورده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.