دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازی هایی که در جام جهانی داریم بسیار سخت و دسوار است و نیازمند دروازه بانی داریم که واکنش های سریع انجام دهد.

داود فنایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد دروازه بان های فعلی لیگ برتری گفت: با این فرضیه که افت شدید در پرورش دروازه بان داشتیم به شدت مخالفم. باید منطقی صحبت کرد و از طرح مسائل احساسی دوری کنیم.

دروازه بان اسبق پرسپولیس و تیم ملی فوتبال اظهار داشت: اتفاقا من معتقدم دروازه بان های خوبی داریم که فیزیک بدنی مناسب و قدرت ذهنی بالایی دارند. اما در وهله اول مهم این است که انها را کشف کنیم و به آنها میدان بدهیم تا بتوانند خودشان را نشان دهند.سپس تمریناتی است که باید برای هر دروازه بان در نظر گرفت تا به سطح فوتبال اروپا نزدیکتر شود.

مربی دروازه بان های پیکان تهران در خصوص انتقاداتی که از علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش پرسپولیس می شود اظهار داشت: در مورد فرد خاصی صحبت کنم اما چیزی که مشخص است دروازه بان تیم ملی باید چالاک تر از همیشه باشد. قرعه کشی جام جهانی انجام شده است و با توجه به حریفانی که داریم باید از دروازه بان هایی استفاده می کردیم که سرعت بالایی داشته باشند و بتوانند در صدم ثانیه نهایت استفاده را ببرد.

فنایی ادامه داد: اینکه بیرانوند سه گل در بازی با السد خورده است را نباشد تنها به نام او نوشت. مثل زمانی که یک دروازه بان کلین شیت می کند. بازی هایی که حسین حسینی دروازه بان استقلال انجام داد و کلین شیت های متوالی کرد را بررسی کردم. واقعا موقعیت های خارق العاده ای نبود که بخواهد آنها را دفع کند. لقب کلین شیت به مجموعه دفاعی یک تیم وابسته است و مختص دروازه بان نیست. این واژه، کاملا من در آوردی است و نباید روی آن مانور داد و معیارش کرد. در حام جهانی نیاز به چالاکی دروازه بان داریم نه موضوع کلین شیت هایی که در باشگاهش داشته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کی روش بهتر از هر کسی می داند مقابل تیم هایی بازی داریم که دروازه بان هایی مثل دیوید دخیا دارند. او در یک بازی بالای ۱۰ واکنش صحیح دارد. مطمئن باشید اگر نتوانیم دروازه بان مطمئنی داشته باشیم در بازی های جام جهانی شکست های سنگین را هم باید تحمل کنیم. اما اطمینان دارم کی روش به تمام این موضوعات ورود می کند و می تواند بهترین گلر را برای تیم ملی انتخاب کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )