۴ دیدار پایانی هفته بیست و چهارم لیگ برتر با حضور تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه برگزار می‌شود.

۴ دیدار پایانی هفته بیست و چهارم لیگ برتر با حضور تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه برگزار می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس، ۴ دیدار پایانی هفته بیست و چهارم روز شنبه برگزار می‌شود. تیم‌های آسیایی در این روز به مصاف حریفان داخلی خود می‌روند. نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

ذوب آهن - پدیده؛ شاگردان قلعه‌نویی به دنبال حفظ دومی

تیم فوتبال ذوب آهن با پیروزی مقابل لوکوموتیو تاشکند به جدول لیگ قهرمانان آسیا بازگشته است و اکنون در لیگ برتر برای کسب سهمیه آسیایی و حفظ رتبه دوم تلاش می‌کند. شاگردان قلعه‌نویی این هفته به مصاف تیم پدیده خواهند رفت. هر دو تیم بازی قبلی خود را در لیگ برتر باخته‌اند. پدیده مقابل پارس جنوبی شکست خورد و شاگردان قلعه‌نویی ۴ بر ۲ بازی را به تیم سایپا واگذار کردند. با این حال ذوبی‌ها هنوز در رده دوم جدول هستند و اگر در این بازی پیروز شوند این رده را  حفظ خواهند کرد اما پدیده برای بهتر شدن رتبه یازدهمی خود تلاش می‌کند. ذوب آهن به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از رقبا قرار دارد و پیروزی در این بازی برایش اهمیت زیادی خواهد داشت. پدیده هم دچار مشکلات مالی و اعتصاب است و بعید نیست که ذوب آهن در این بازی پیروز شود.

بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ تمام شد.

پارس جنوبی - تراکتورسازی؛ تراکتور خسته در شهر شگفتی‌سازان

پارس جنوبی هفته قبل اولین بردش را در دور برگشت کسب کرد تا همچنان جز مدعیان نایب قهرمانی این فصل باشد. شاگردان مهدی تارتار به اندازه کافی برای این مسابقه استراحت داشته‌اند اما تراکتورسازی بعد از باخت سنگین در آسیا و خسته به شهر جم استان بوشهر سفر می‌کند.  تراکتورسازی در رده دهم قرار دارد و در صورت پیروزی شانس صعود دو پله‌ای در جدول را خواهد داشت اما پارس جنوبی برای رسیدن به رتبه دومی تلاش می‌کند. این مسابقه می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بازی‌های روز شنبه محسوب شود. پارس جنوبی را می‌توان شگفتی ساز این فصل رقابت‌ها دانست.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

فولاد - استقلال؛ رویای دومی قبل از دربی/ نبرد ۶ امتیازی با حریف فولادین

این مسابقه یک نبرد ۶ امتیازی در بین تیم های مدعی محسوب می‌شود. فولاد ۳۸ امتیازی اگر چه در رده سوم جدول قرار دارد اما اگر مقابل استقلال بازنده شود ممکن است تا رده ششم پایین بیاید. فولاد تیمی است که منسجم و تاکتیکی بازی می‌کند و راه شکست دادن حریفان را به خوبی بلد است اما استقلال هم بعد از پیروزی روحیه بخش مقابل الهلال سعودی با انرژی مضاعف به مصاف حریف فولادین خود می‌رود. شاید تنها مشکل شاگردان شفر در این بازی خستگی و فشردگی مسابقات باشد. پسران آبی شفر تیمی قدرتمند هستند که قادرند هر تیمی را شکست بدهند. امید ابراهیمی، سرور جباروف و فرشید اسماعیلی و داریوش شجاعیان خط هافبکی رویایی را تشکیل داده‌اند. استقلال در صورت پیروزی مقابل فولاد شانس دارد تا رده دوم جدول صعود کند به شرطی که ذوب آهن، سایپا و پارس جنوبی بازنده شوند. استقلال اگر مثل بازی با الهلال منظم و منسجم باشد عبور از فولاد برایش سخت نخواهد بود. استقلال می‌خواهد قبل از دربی شانس خود را برای رسیدن به رتبه دوم جدول امتحان کند.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

پرسپولیس - استقلال خوزستان؛ ریکاوری قبل از دربی با حریف بحران‌زده

 پرسپولیس بعد از شکست سنگین مقابل السد قطر حالا باید خود را ریکاوری کند تا در لیگ برتر نتایج خوب گذشته‌اش را تکرار کند بخصوص اینکه هفته بعد باید به مصاف رقیب سنتی خود برود. سرخپوشان با اختلاف امتیازی زیاد نسبت به رقبا در صدر جدول ایستاده است و این هفته هم باید مقابل حریفی برود که هفته گذشته مدام درگیر مسایل حاشیه‌ای و اعتراض بازیکنانش به خاطر پرداخت نشدن مطالبات بود. بارها بازیکنان استقلال خوزستان مدعی شدند که مقابل پرسپولیس به میدان نخواهند رفت! البته تجربه در لیگ برتر ثابت کرده تیمی که دارای چنین مشکلاتی هست معمولا بهترین بازی‌اش را مقابل بهترین تیم ایران به نمایش می‌گذارد! 

باید دید برانکو بعد از باخت سنگین مقابل السد تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد می‌کند یا خیر؟ البته احتمال دارد که شاهد تغییراتی در خط دفاع و هافبک سرخپوشان باشیم و شاید سرمربی پرسپولیس به علیرضا بیرانوند هم استراحتی بدهد. استقلال خوزستان ضعیف‌ترین خط دفاع و یکی از ضعیف‌ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارد و اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند باید برای نباختن تلاش کند. سرخپوشان تهرانی قبل از دربی خود را مقابل استقلال خوزستان ریکاوری کند. پیروزی قبل از دربی برای پرسپولیس خیلی مهم است.

اسامی داوران و برنامه مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر:

جمعه ۴ اسفند ۹۶

مشکی پوشان - سپاهان – ورزشگاه ثامن مشهد - ساعت ۱۴:۱۵

علیرضا فغانی – محمدرضا مدیرروستا – جواد مداح – حسین زمانی – ناظر: حاتم بک پور

گسترش فولاد - پیکان - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت ۱۵

رضا کرمانشاهی  - رضا سخندان – بابک عباسقلی زاده – محمدحسین ترابیان – ناظر: ابراهیم میرزابیگی

نفت تهران - صنعت نفت آبادان - ورزشگاه تختی تهران - ساعت ۱۵:۳۰

اشکان خورشیدی – بابک داوری – علی احمدی – علی میرغفاری – ناظر: اسماعیل صفیری

سپیدرود - سایپا - ورزشگاه سردار جنگل- ساعت ۱۶

حسین زرگر – حسن ظهیری – اسد حاج محمدی – سعاد وفاپیشه – ناظر: حسین عسگری

شنبه ۵ اسفند ۹۶‏

ذوب‌آهن - پدیده – ورزشگاه فولادشهر اصفهان- ساعت ۱۵:۳۰

محمدرضا اکبریان – سجاد طوری – قهرمان نجفی – علیرضا حیدرپناه – ناظر: ابوطالب طاهریان

پارس جنوبی جم - تراکتورسازی - ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت ۱۵:۳۰

علی صفایی – هادی طوسی – مهدی شفیعی – جواد محمدی – ناظر: رسول فروغی

فولاد - استقلال - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۶

بیژن حیدری – علیرضا ایلدروم – مهدی الوندی – امید سعیدفر – ناظر: مسعود مرادی

پرسپولیس - استقلال خوزستان - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۸:۳۰

کوپال ناظمی – محمدرضا ابوالفضلی – محمد راهی – علی اصغر مومنی – ناظر: مسعود عنایت

 

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.