دو نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا در سخت‌ترین بازی خود در مرحله گروهی به میدان می‌روند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای هفته دوم از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های پرسپولیس و استقلال امروز (سه‌شنبه) به مصاف اصلی‌ترین رقبای گروه‌شان خواهند رفت. صدرنشین لیگ برتر کشورمان میهمان السد پرستاره است و استقلال نیز مجبور است در مسقط عمان از الهلال میزبانی کند. نگاهی می‌اندازیم به این دو مسابقه نمایندگان کشورمان که امید زیادی به صعود از گروه‌شان دارند.

پرسپولیس - السد

سرخپوشان لیگ قهرمانان آسیا را مقتدرانه آغاز کردند و موفق شدند نسف قارشی را با ۳ گل شکست دهند. نتیجه‌ای که باعث شد تیم‌های این گروه D پرسپولیس را شانس اول صعود بدانند. السد نیز با پیروزی خارج از خانه مقابل الوصل امارات قدرت خود را به رخ همگروهی‌های خود کشید و از این رو رویارویی این دو تیم به نوعی جدال بهترین‌های این گروه است. حتی برنده بازی امشب می‌تواند شانس خود را برای سرگروهی تا حد زیادی افزایش دهد.

السد برای این بازی نگران وضعیت دو بازیکن شاخص تیمش الحمرون و خوخی بود که هر دو بازیکن یکشنبه شب در تمرین گروهی تیم‌شان حاضر شدند تا مانوئل فیریرا کمترین دغذغه را برای امشب داشته باشد. السد در حال حاضر با دو امتیاز فاصله با تیم الدحیل در رده دوم جدول لیگ ستارگان قطر قرار دارد و رقابت این دو تیم با فاصله گرفتن از تیم‌ها برای قهرمانی بسیار نزدیک است. ژاوی هرناندز و مرتضی پورعلی‌گنجی شاخص‌ترین بازیکنان خارجی تیم قطری هستند که برای پرسپولیسی‌ها کاملا شناخته شده‌اند و قطعا تقابل آنها با سرخپوشان از جذابیت‌های بازی است. قطعا رویارویی پورعلی‌گنجی با مهاجمان پرسپولیس دیدنی خواهد بود.

پرسپولیس در بهترین شرایط خود به مصاف السد خواهد رفت. برانکو تمامی بازیکنان خود را برای بازی امشب در اختیار دارد و از این‌رو می تواند بهترین ترکیب ممکن را به میدان بفرستد. کسب یک نتیجه تساوی هم می‌تواند برای نماینده کشورمان نتیجه مناسبی باشد از این جهت که رقیب اصلی سرخوشان در این گروه السد است و تیم برانکو اگر بتواند از دو بازی مقابل این تیم ۴ امتیاز بگیرد آن وقت با شکست تیم‌های دیگر صدرنشین گروهش خواهد شد.

قضاوت بازی را محمد تقی الجعفری از سنگاپور به‌عهده خواهد داشت.

استقلال - الهلال

دیگر نماینده کشورمان یکی از سخت‌ترین بازی‌های این فصل خود در لیگ قهرمانان را پیش‌رو دارد. با توجه اینکه العین و الریان هم در این گروه قرار دارند، نتیجه بازی امشب استقلال و الهلال برای صعود از این دو گروه برای هر دو تیم بسیار حیاتی است. مخصوصا برای استقلال که در این بازی میزبان است اما نمی‌تواند از شانس میزبانی‌اش مقابل تیم‌های عربستانی بهره ببرد. قطعا دو بازی رفت‌وبرگشت مقابال استقلال در عمان برای الهلال بازی خانگی محسوب می‌شود تا جایی که دیاز سرمربی آرژانتینی این تیم از این موضوع به شدت استقبال کرده است.

استقلال از اولین بازی خود در گروه D موفق شد یک امتیاز در دوحه از الریان بگیرد از این‌رو اگر بتواند امشب الهلال را شکست دهد شانس خود را برای صعود از گروه مرگ تا حد زیادی افزایش خواهد داد. شفر برای این مسابقه پژمان منتظری، میلاد زکی‌پور، مهدی قائدی و بویان را در اختیار نخواهد داشت و در نبود منتظری به احتمال خیلی زیاد روزبه چشمی در خط دفاع در کنار مجید حسینی به کار گرفته می‌شود.

در پست‌های دیگر نهایت شفر یک یا دو تغییر در ترکیب تیمش نسبت به بازی قبل داشته باشد. مرد آلمانی در نشست خبری پیش از مسابقه از اینکه نمی‌تواند در ورزشگاه آزادی و جلوی ۸۰ هزار تماشاگر میزبان الهلال باشد ابراز تاسف کرده اما در عین حال امیدوار است تیمش در بازی امشب حداکثر امتیازات را بدست بیاورد.

الهلال در شرایطی به عمان آمده که غیبت ۴ مهره اصلی این تیم عبدالله المعیوف، عبدالله الزوری، نواف العابدو سلمان الفرج قطعی است. نایب قهرمان فصل پیش لیگ قهرمانان آسیا در این دوره از رقابت‌ها نیز مثل همیشه یکی از مدعیان قهرمانی است. شاید الهلال چند مهره اصلی خود از جمله عمر خریبین را به دلیل مصدومیت از دست داد اما این تیم همچنان به یکه‌تازی خود در لیگ عربستان ادامه می‌دهد و در هر شرایطی یک حریف سرسخت و با تجربه برای استقلال به حساب می‌آید.

داوری این دیدار را ریوجی ساتو به همراه کمک‌هایش از ژاپن به‌عهده خواهند داشت.

برنامه دیدارهای روز دوم منطقه غرب آسیا در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به‌شرح زیر است:

سه‌شنبه، اول اسفندماه

گروه C:

نسف‌قارشی ــ الوصل امارات، ساعت ۱۶:۳۰

السد قطر ــ پرسپولیس، ساعت ۱۹

گروه D:

العین امارات ــ الریان قطر، ساعت ۱۸:۴۰

استقلال ــ الهلال عربستان، ساعت ۱۹

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.