مدیرعامل باشگاه ملوان بندرانزلی گفت: اگر به اعتراض ملوان رسیدگی نشود به وزارت ورزش، فیفا و AFC متوسل می‌شویم.

مدیرعامل باشگاه ملوان بندرانزلی گفت: اگر به اعتراض ملوان رسیدگی نشود به وزارت ورزش، فیفا و AFC متوسل می‌شویم. مهران نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با تمام وجود برای سطح داوری در لیگ یک متأسف هستیم، اگر ایران یک فدراسیون ۵ ستاره دارد و در سطوح بین‌المللی موفقیت‌های خوبی به دست آورده اما داوری‌ها در باشگاه‌های لیگ یک شرایط خوبی ندارد. مگر می‌شود در یک مسابقه از لیگ هم تیم بازنده شاکی باشد و هم تیم برنده ؟ یا هم تیم میهمان شاکی باشد و هم تیم میزبان؟ متأسفانه کیفیت داوری‌های لیگ یک در این فصل بسیار پایین بوده است.

وی افزود: از فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران می‌خواهم که این موضوع را پیگیری کند که چگونه ملوان از اشتباهات داوری در این فصل ضربه خورده است. این مسئله فقط درد و دل باشگاه ملوان نیست بلکه مربیان و باشگاه‌های مختلف نسبت به داوری‌ها معترض هستند.

نصیری با اشاره به اشتباهات تیم داوری علیه تیم ملوان گفت: در بازی با صبا گل صحیح ما را مردود اعلام می‌کنند و پنالتی ما را نمی‌گیرند و در همان بازی گل مردود تیم حریف را در ۲ متری چشمان کمک داور صحیح اعلام می‌کنند. از دیگر نکات جالب داوری مسابقه آن بود که کارشناسان داوری از جمله فریدون اصفهعانیان اعلام کرد داور ضعهیف بوده و تمامی اشتباهاتش به ضرر ملوان شده است. به نظر من باید به حال اینگونه داوری در فوتبال تأسف بخوریم. فوتبال قوانینی دارد توسط داور که قاضی میدان است باید اجرا شود نه آنکه شاهد قضاوت‌های سلیقه‌ای باشیم. درک این موضوع برایم سخت است که در بازی روز گذشته ما با مس رفسنجان چرا داور قبل از ردن ضربه آزاد ما سوت پایان را به صدا در نیاورد و اجازه داد که ما ضربه ایستگاهی را بزنیم اما وقتی این توپ در حال گل شدن بود سوت پایان بازی را زد. آیا ۲ ثانیه اینقدر در نحوه قضاوت این بازی موثر بود؟ باشگاه ملوان از این اشتباه داوری متضرر شد.

وی افزود: نحوه قضاوت این داور آنقدر برای ملوان سخت بود که پژمان نوری کاپیتان ما که همواره بر رعایت موارد اخلاقی مشهور است و همواره الگویی مثال زدنی برای جوانان استان گیلان است از این تصمیم داور عصبانی شد و اعتراض کرد. برای آقای سید علی داور بازی که با اشتباهش تمام زحمات ما را به باد داد متأسفیم. احساس می‌کنم برخی از داوران نمی‌دانند چه وظیفه حساسی در زمین دارند. از اینکه اعتراض به داوری بخشی از فرهنگ تیم‌داری در فوتبال ایران شده باید تفکر و تأمل کرد. من این مسئله را به کمیته داوران می‌گویم که اعتراض به داوری جزئی از فرهنگ فوتبال ما شده و آنهایی که مسئول داوری هستند باید به این مسئله با دقت تفکر و تأمل کنند. ارکان تصمیم گیر فوتبال باید در مورد این مسئله راهکاری بیاندیشند.

مدیرعامل باشگاه ملوان بندرانزلی تصریح کرد: وقتی بازیکنی از ملوان مرتکب تخلفی می‌شود سریع محکوم می‌شویم اما وقتی داوری تخلف کرد می‌گویند اشتباهات داوری بخشی از فوتبال است که این مسئله توجیهی برای عملکرد ضعیف داوران است. فدراسیون فوتبال باید پاسخ منطقی بدهد. چه کسی پاسخگوی باشگاهی به قدمت ملوان است؟ از صدور بیانیه و اعتراض به داوری در این فصل خسته شده‌ایم. به نظر من به جاآزمون صرف از داوران، روی مهارتهای ادراکی داوران تأمل کنند.

وی افزود: با احترامی که برای فدراسیون فوتبال و کمیته داوران قائل هستم اما برای اینکه صدای اعتراض خودمان را به گوش همگان برسانیم باید از مراجع بالاتر مثل وزارت ورزش و حتی AFC و فیفا کمک بگیریم و اگر به اعتراض‌های ما پاسخی داده نشود از فرایندهای بین‌المللی استفاده می‌کنیم. برای اصفهانیان که کار سختی در داوری دارد آرزوی موفقیت می‌کنم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.