سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان پیش از دیدار تیمش با پرسپولیس از وضعیت داوری‌ها انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم از آبادان، فراز کمالوند در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر اظهار داشت: بازی‌های نفت و پرسپولیس همیشه جذاب و دیدنی بوده است. ما امسال دو بار در لیگ و جام حذفی بازی کردیم و این بار در بازی برگشت لیگ به مصاف پرسپولیس خواهیم رفت. امیدوارم همه کسانی که این بازی را می‌بینند از دیدن آن لذت ببرند، هر چند در دیدارهای گذشته به خاطر اشتباهات داوری امتیاز از دست داده‌ایم و هفته گذشته هم برابر فولادخوزستان اشتباه داوری گریبان ما را گرفت.

«چه در جام حذفی و چه در لیگ برتر از داوری‌ها متضرر شده‌ایم». وی با بیان این جمله افزود: به گواه کارشناسان و نه خودمان، ۱۱ پنالتی برای نفت آبادان گرفته نشده که آخرین آن بازی با استقلال بود که پنالتی روی کرار گرفته نشد. امیدوارم مثل بازی با استقلال اشتباهات داوری نتیجه را رقم نزند و واقعیت بازی نتیجه را رقم بزند. امیدوارم در بازی با پرسپولیس قضاوت منصفانه و عادلانه باشد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم پرسپولیس ۱۷،۱۸ هفته است که در لیگ نباخته است. این تیم پرطرفدارترین تیم ایران است و با اختلاف در صدر جدول قرار دارد اما ما هم تیمی توانمند هستیم و امیدوارم بازی منصفانه‌ای را شاهد باشیم.

کمالوند در مورد محروم و مصدومان تیمش تصریح کرد: مرتضی اسدی مدافع ما محروم است. یکی دو بازیکن هم مصدوم هستند و امیدوارم به این بازی برسند.

وی در خصوص عدم شرکت سوشا مکانی در تمرینات گفت: مکانی سرماخوردگی داشت. معمولا بازیکنی که سرما می‌خورد را سریع از تیم جدا می‌کنیم تا بقیه سرما نخورند.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در پاسخ به این سؤال که چرا مکانی پس از بازی با استقلال خداحافظی کرد، گفت: سوشا کمی احساسی شده بود، چون پس از این بازی کاسه و کوزه‌ها سر او شکست. وقتی احساسی شد، آن پست را گذاشت اما سپس با او صحبت کردم و گفتم تصمیم احساسی نگیر و بعد هم در تمرین شرکت کرد.

کمالوند در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه داوری‌ها به ضرر نفت آبادان بوده و چرا در برنامه نود به اشتباهات علیرضا فغانی پرداخته نشد، خاطرنشان کرد: دقیقا حرف‌های شما را قبول می‌کنم. از روز گذشته هر کسی ما را می‌بیند، می‌گوید چرا در برنامه نود دفاع نکردید؟ محض اطلاع باید بگویم خودم با عادل فردوسی‌پور تلفنی صحبت کردم و خواستم وقت بدهند که وقت ندادند. گفتند چون برنامه دیر شروع می‌شود، وقت نیست. این حرف قابل قبول نیست، چون فینال را از آبادان گرفتند. بزرگترین بازی تاریخ آبادان را با اشتباهات رقم زدند.

وی ادامه داد: مدت‌هاست در فوتبال ما اتفاق بد و نامیمونی رخ می‌دهد. اینکه یک تیمی ستاره‌های هر تیمی را جمع می‌کند، پول و بدهی‌اش را دولت می‌دهد، قرارداد میلیاردی می‌دهد و باز هم اینها برای آن تیم کافی نیست و همچنان می‌خواهد حمایت شود. بازی استقلال مقابل ذوب‌آهن را همه دیدند، چه اتفاق داوری افتاد که این همه هجمه علیه ذوب‌آهن رخ داد؟ نگاه به فوتبال در لیگ ما عادلانه نیست. مردم آبادان سرخورده شده‌اند. اگر تیم‌شان ضعیف بود و به حق نتیجه را واگذار کرده بود، این ناراحتی نبود. مردم دیدند که باید استقلال را شکست می‌دادیم، حق‌مان بود و فینال را از دست ما گرفتند و به استقلال دادند. در اهواز هم دیدند تیم دوم جدول را شکست دادیم، اما دقیقه نود خطا روی بازیکن دیگری شده و آن را نمی‌گیرند و پنالتی برای فولاد شده است. مردم چقدر صبوری کنند، چقدر حرف نزنیم؟ چقدر کنار زمین شلوغ نکنیم؟

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان خاطرنشان کرد: به فردوسی‌پور احترام می‌گذاریم و دنبال جنجال آفرینی نیستیم. گلایه ما این بود که آقای فردوسی‌پور در نیمه‌ نهایی جام حذفی سر یک تیم بریده شده و آیا نباید ۵ دقیقه به این باشگاه وقت دهید تا دفاع کند؟ شما دیدید که در عرض ۴ روز در بازی استقلال و فولاد سر نفت آبادان بریده شد، آیا نباید از خودمان دفاع کنیم؟

کمالوند افزود: من از سازمان لیگ سؤال دارم، کدام تیم را در دنیا سراغ دارید که در ۹ روز سه مسابقه و ۱۳ روز چهار مسابقه دهد؟ استقلال با ما در یک روز بازی کرده اما برای بازی با ذوب‌آهن یک روز به این تیم استراحت داده‌اند. همه چیز ناعادلانه است. یک تیم شهرستانی مظلوم مثل آبادان را گوشه رینگ می‌گذارند، در بازی با فولاد گفتم، جنگ ایران و عراق قسمت اعظمش در آبادان و خرمشهر بوده، شهیدانش برای ما، نداشتن آب کافی برای ما، گرد و خاک هم برای ما، همه بدبختی‌ها برای ما، ظلم هم برای ما؟ نگاه غیرعادلانه هم برای ما بوده است. خدا را خوش نمی‌آید، در هوای ۷۰، ۶۰ درجه اینجا زحمت کشیده‌ایم. اگر ضعیف بودیم، می‌گفتیم ضعیف‌تر از استقلال بودیم. دو بازی است به وضوح اشتباهات برای ما بوده است. اصلا این دو بازی کنار، ۱۱ پنالتی برای ما گرفته نشده است. در ۱۳ روز هم ۴ بازی داریم، آیا خون بقیه از ما رنگین‌تر است؟

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نگران داوری بازی فردا برابر پرسپولیس نیست، گفت: پیش داوری نمی‌کنیم. بیژن حیدری از داوران تحصیلکرده و شجاع است و امیدوارم فردا قضاوت خوبی داشته باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )