مهاجم سابق استقلال و کنونی شارلروا بلژیک در مصاحبه با یک سایت بلژیکی درباره دربی تهران گفت: نمی‌توانم فضای حاکم در دربی تهران را به بازی دیگری مقایسه کنم.

مهاجم سابق استقلال و کنونی شارلروا بلژیک در مصاحبه با یک سایت بلژیکی درباره دربی تهران گفت: نمی‌توانم فضای حاکم در دربی تهران را به بازی دیگری مقایسه کنم. به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از سایت Voetbalmagazin بلژیک، کاوه رضایی، مهاجم ۲۵ ساله ایرانی در این فصل در تیم شارلروا کشف شد و خوش درخشید. این مهاجم در مورد تجربیاتش در رقابت‌های لیگ برتر ایران مخصوصا دربی تهران که یکی از مشهورترین دربی های جهان است، با ما صحبت کرد که این مصاحبه به شرح زیر است:

*اگر کاوه بخواهد درباره فوتبال بلژیک به دوستان ایرانی خود توضیحی بدهد، چه می‌گوید؟

فوتبال بلژیک بسیار تاکتیکی و در عین حال بسیار فیزیکی است. شما باید در ۶ روز ۳ بازی را انجام دهد و در هر بازی به طور متوسط باید ۱۲ الی ۱۳ کیلومتر را بدوید اما من به خاطر اینکه بلژیک را انتخاب کردم بسیار خوشحال هستم. لیگ بلژیک برای کسی که می‌خواهد به بزرگترین مسابقات اروپایی راه پیدا کند.

*رضایی با آمدن به بلژیک نه تنها باید فوتبالش را با فوتبال اروپا بلکه زندگی‌اش را نیز باید تغییر بدهد با این موضوع چگونه برخورد کردید؟

شما این طور فکر می‌کنید که برای یک بازیکن ایرانی که از یک فرهنگ کاملا متفاوت برای پیشرفت فوتبالش به اروپا آمده است، زندگی شخصی دشواری پیش رو دارد اما این طور نیست جهان روز به روز در حال کوچکتر شدن است(دهکده جهانی). کشورها همدیگر را لمس می‌کنند. برای مثال من در گذشته نه برای فوتبال بلکه برای تفریح به اروپا آمده‌ام. ایرانیان زیادی به اروپا سفر می‌کنند. من وقتی بلژیک را انتخاب کردم می‌دانستم چه چیزی در انتظارم است پس در همه چیز اینجا احساس راحتی می‌کنم.

* شما در شهر گیلانغرب در یکی از شهرهای غرب ایران متولد شدید و رشد کردید. درباره زادگاهت چیزی می‌گویید؟

آنجا منطقه‌ای است که اکثریت آن اقوام کرد هستند. به علت جنگ ایران با عراق شهرمان گذشته بسیار سختی را پشت سر گذاشته است اما اکنون وضعیت بهتر شده است.

-زمانیکه رضایی به یک فوتبالیست حرفه‌ای تبدیل شد از سوی ۲ باشگاه بزرگ تهرانی(استقلال و پرسپولیس) پیشنهاد داشت ولی رضایی در نهایت استقلال را انتخاب کرد. او بازی سرخابی‌ها که به میدان جنگ شهر تهران مشهور است و از پرطرفدارترین دربی های فوتبال جهان است این طور توصیف کرد:

واقعا این بازی یک دربی بزرگ است. برای این بازی نه تنها باید از روز قبل بازی آماده شد بلکه هواداران این دو تیم از همان اول فصل زمانیکه تاریخ دربی تعیین می‌شود، تقویم ها را می‌گیرند تا برای آن زمان برنامه ریزی کنند. هواداران هر دو تیم بسیار سریع اخبار تیم خود را دنبال می‌کنند البته با وجود رقابتی که بین هواداران وجود دارد ولی در یک فضای خوب و غیراز مزاحمت باهم رفتار می‌کنند. برایم بسیار سخت است که فضای دربی تهران را با بازی دیگری در جهان مقایسه کنم اما مطمئنا این بازی یکی از بزرگترین دربی های قاره آسیا است. شما باید بدانید که گاهی در دربی تهران بیش از ۱۰۰ هزار نفر تماشاگر به ورزشگاه می‌آید. در چنین شرایطی شما باید با فشار زیادی رو به رو شوید. اما صادقانه می‌گویم برای من همیشه این جو دربی فشار محسوب نمی‌شد بلکه برعکس این فشارها باعث می‌شد من برای رقابت بیشتر تلاش کنم. واقعا این بازی را دوست داشتم و این باعث می‌شد که برای آمادگی بیشتر در این دیدار بسیار تمرین کنم چون می‌خواستم با آمادگی کامل برای این مسابقه بزرگ آماده شوم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.