در ادامه هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس صدرنشین میهمان تیم پیکان است و استقلال به مصاف پارس جنوبی تیم دوم جدول لیگ می‌رود.

در ادامه هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس صدرنشین میهمان تیم پیکان است و استقلال به مصاف پارس جنوبی تیم دوم جدول لیگ می‌رود. به گزارش خبرگزاری فارس، ۷ دیدار باقی مانده هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود. لیگ برتر در حالی ادامه پیدا می‌کند که دو مربی از قطار این مسابقات به اجبار پیاده شدند. کرانچار  سرمربی سپاهان و یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتورسازی تبریز دیگر همراه این تیم‌ها نیستند.

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

سایپا- پدیده؛ کم تماشاگر اما جذاب!

شاگردان دایی بعد از پیروزی هفته گذشته مقابل تراکتورسازی در تبریز خود را مهیا این بازی خانگی کرده اند. علی دایی این هفته شانس صعود تا رده دوم جدول لیگ را در صورت پیروزی مقابل پدیده دارد البته احتمالش کم است که تیم های فولاد، پارس جنوبی و ذوب آهن بازنده شوند تا سایپا یکباره ۳پله صعود کند با این حال پیروزی در این مسابقه می تواند نارنجی پوشان تهرانی را برای رسیدن به جمع مدعیان کسب سهمیه آسیا امیدوارتر کند. پدیده هم هفته گذشته یک امتیاز از استقلال به لطف درخشش دروازه بانش گرفت. این دروازه بان پنالتی بادآورده استقلال را به خوبی مهار کرد تا شاگردان رضا مهاجری در خانه بازنده نشوند. پدیده برای رسیدن به رتبه نهمی تلاش می کند و همچنان افسوس ۶ امتیاز کسر شده فیفا را می خورد.

این بازی شاید یکی از کم تماشاگرترین بازی های هفته باشد اما می تواند از نظر فنی یکی از جذاب ترین بازی ها از کار دربیاید. بخصوص اینکه سایپا در بازی رفت ۳ بر صفر بازنده شد و اکنون شاگردان دایی به فکر انتقام هستند.

گسترش فولاد تبریز- نفت تهران؛ نبرد اتوبوسی!

گسترش فولاد هفته گذشته با بازی هوشمندانه یا به تعبیر برخی کارشناسان با دفاع اتوبوسی توانست از پرسپولیس یک امتیاز بگیرد هرچند تا ثانیه های پایانی برنده مسابقه بود و در نهایت به مساوی بسنده کرد. شاگردان فیروز کریمی این مرتبه مقابل یک تیم تهرانی دیگر که نسبت به گذشته اش کاملا تغییر کرده و اوج گرفته قرار می گیرند.نفت تهران با هومن افاضلی سرمربی و مالکان جدیدش بازنده نشده و سه برد و یک مساوی داشته اند تا با این وضعیت ۲۰ امتیازی شوند و به رده سیزدهم جدول برسند. در این بازی گسترش برای رسیدن به رتبه ای بهتر از هشتمی تلاش می کند و نفت هم می خواهد همچنان روی نوار موفقیت گام بردارد. خبری از پارک اتوبوس مقابل دروازه‌ها در این بازی نخواهد بود. جالب است که نفت تهران هم از پرسپولیس تقریبا باهمین روش امتیاز گرفته بود.

دیدار رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسید.

استقلال - پارس جنوبی جم؛  پایان طلسم تساوی‌ها؟

استقلال سه مساوی متوالی داشته و شاگردان شفر ۶ امتیاز حساس را در دور برگشت از دست داده اند و اکنون باید نوار مساوی های خود را قطع کنند اما حریف چغری را پیش رو دارند. پارس جنوبی جم که اولین حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند در حال حاضر با ۳۳ امتیاز در رده دوم جدول است و از ابتدای فصل نتایج خوبی گرفته و شگفتی ساز لیگ برتر هفدهم شده است. بنابراین گرفتن سه امتیاز از شاگردان تارتار که فقط سه باخت داشته اند کار راحتی نیست. البته پارس جنوبی هم در دور برگشت هنوز برد نداشته و بیشتر روی نوار مساوی بوده است. شاید تارتار در این بازی هم به فکر نباختن باشد. بخصوص اینکه شماری از بازیکنان پارس جنوبی برای اولین مرتبه در ورزشگاه آزادی بازی می کنند و ممکن است در دقایق ابتدایی مسابقه تحت تاثیر جو  ورزشگاه و هواداران استقلال قرار بگیرند. استقلال همچنان با ۱۰ گل خورده بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را دارد اما در خط حمله هنوز مشکل این تیم حل نشده و آبی پوشان در ۲۰ بازی فقط ۱۹ گل زده اند! باید دید در این مسابقه طلسم ناکامی کدام تیم می‌شکند و رنگ برد را می‌بیند یا شاید هم نوار تساوی‌های هر دو تیم ادامه پیدا کند.

دیدار رفت دو تیم هم با نتیجه ۲ بر صفر به سود پارس جنوبی به پایان رسیده بود.

صنعت نفت آبادان - سپیدرودرشت؛ یاران علی کریمی در برزیل ایران

نفت آبادان شاید تمام تمرکزش را برای بازی هفته آینده مقابل استقلال در نیمه نهایی جام حذفی گذاشته باشد و واین فرصتی  ایده آل برای تیم سپیدرود است که بتواند سه امتیاز را در برزیل ایران دشت کند درست مثل بازی رفت که توانست ۲ بر صفر شاگردان فراز کمالوند را شکست بدهد. نفت آبادان با قرار گرفتن در رده نهم جدول لیگ دغدغه صعود یا سقوط ندارد و همین مساله می تواند روی انگیزه بازیکنان نفت هم تاثیرگذار باشداما سپیدرود و علی کریمی برای فرار از سقوط می جنگند و قطعا امتیاز این بازی برایشان حیاتی است. سپیدرود هم به اندازه نفت آبادان ۲۵ گل خورده است. شاگردان علی کریمی هفته گذشته با پیروزی مقابل سپاهان زمینه کناره گیری کرانچار را از این تیم فراهم کرد ولی نفت آبادان هم مقابل ذوب آهن ۲ بر یک شکست خورد.

مشکی پوشان - تراکتورسازی تبریز؛ رونمایی از مربی ترکیه‌ای

مشکی پوشان در ته جدول حال و روز خوشی ندارند و  برای بقا باید ۳ امتیاز بگیرند  وگرنه یک گام دیگر به سقوط نزدیک می شوند. از شانس بد رضا عنایتی هم تراکتورسازی با تغییر و تحول در کادرفنی خود با انرژی تازه به مشهد می آید. ساغلام مربی ترکیه ای که جانشین گل محمدی شده باید توانایی هایش را به هواداران تراکتورسازی نشان بدهد. مساوی یا باخت نتیجه دلخواه هواداران پرشور تراکتورسازی نیست. هر دو تیم برای برد بازی می کنند و همین مساله می تواند این مسابقه را جذاب کند زیرا مساوی به کار هیچ کدام از تیم ها نمی آید و باخت خفیفی محسوب می شود. بازی رفت دو تیم هم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید.

سپاهان - فولاد خوزستان؛ در انتظار سرمربی!

سپاهان بدون سرمربی شده  و بعد از باخت مقابل سپیدرود کرانچار به صورت توافقی از این تیم جدا شد و حالا مدیران باشگاه در حال رایزنی با گزینه های مدنظرشان هستند با این شرایط باید دید فولاد خوزستان مقابل این سپاهان بی سرمربی چگونه نتیجه می گیرد شاگردان پورموسوی در بازی رفت ۲ بر صفر سپاهان را با کرانچار شکست داده بودند. فولاد هفته گذشته به دلیل گرد وغبار در اهواز نتوانست به مصاف پیکان برود و اکنون با یک بازی کمتر نسبت به پارس جنوبی ۳۳ امتیازی و در رده سوم جدول است اما سپاهان پرافتخارترین تیم لیگ در رده دوازدهم قرار گرفته و برای فرار از سقوط می جنگد به طوریکه حتی باعث اعتراض استاندار اهل ورزش اصفهان هم به نتایج این تیم شده است. شاید گزینه اصلی سرمربیگری سپاهان در روز بازی در ورزشگاه باشد تا تیم آینده‌اش را زیر نظر بگیرد البته آنقدر گزینه و اسم مطرح شده که اهالی فوتبال و بخصوص هواداران سپاهان سرگیجه گرفته‌اند.

پیکان - پرسپولیس؛ انتقام سرخپوشان از آقا معلم!

پیکان در دور رفت توانست اولین و تنها باخت را به پرسپولیس تحمیل کند ولی اکنون شاگردان جلالی مدت هاست رنگ برد را ندیده اند و بازی هفته گذشته این تیم هم مقابل فولاد به دلیل گرد و غبار لغو شد. شاگردان جلالی در این بازی به اندازه کافی انگیزه برای درخشش و تکرار برد بازی رفت را دارند اما پرسپولیس و برانکو هم نمی خواهند بازهم امتیاز از دست بدهند. سرخپوشان هفته قبل مقابل اتوبوس فیروز کریمی متوقف شدند اما پیکان اتوبوس ندارد! پرسپولیس اگر رویای قهرمانی زودهنگام را دارد باید در این بازی سه امتیاز را بگیرد. سرخپوشان هنوز هم بهترین تیم لیگ هستند و ۸ گل خورده اند و ۳۲ گل زده اند تا بهترین خط دفاع و خط حمله لیگ را داشته باشند. پیکان ۷ برد و ۷ مساوی دارد و جلالی خیلی دوست دارد که در این بازی هشتمین برد خود را به دست بیاورد اما کار سختی است ولی شاید در صورت پیروزی بتواند از رده هفتم جدول جدا شود. پرسپولیس در این بازی وحید امیری و فرشاد احمدزاده را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد ضمن اینکه کمال کامیابی‌نیا هم مصدوم است و سرخپوشان بدون این سه بازیکن اصلی باید مقابل جلالی قرار بگیرند از سویی دیگر باید دید برانکو به منشا فرصت حضور مقابل پیکان تیم سابقش را می‌دهد یا ترجیح می‌دهد در خط حمله هم تغییراتی ایجاد کند. باید  دید شاگردان برانکو انتقام باخت دور رفت را از مجید جلالی که به آقا معلم معروف است را می‌گیرند یا اوضاع در این بازی هم بر وفق مراد برانکو و شاگردانش نخواهد بود.

برنامه بازی‌ها و اسامی داوران هفته بیست و یکم لیگ برتر:

پنجشنبه ۵ بهمن ۹۶

استقلال تهران - پارس جنوبی جم - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۵:۳۰

رضا کرمانشاهی – حسن ظهیری – سعید قاسمی – محمدحسین ترابیان – ناظر: مسعود عنایت

گسترش فولاد تبریز - نفت تهران- ورزشگاه  بنیان دیزل تبریز- ساعت ۱۵:۳۰

یاسر همرنگ – محمدرضا ابوالفضلی – علی دودانگه – حسین زیاری – ناظر: یدالله جهانبازی

سایپا تهران - پدیده خراسان - ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت ۱۵:۳۰

کوپال ناظمی – علیرضا ایلدروم – بابک عباسقلی زاده – ناصر جنگی – ناظر: حسین عسکری

جمعه ۶ بهمن ۹۶

سیاه جامگان مشهد - تراکتورسازی تبریز– ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد - ساعت ۱۴:۳۰

سیدمهدی سیدعلی – سجاد طوری – قهرمان نجفی – علی بای – ناظر: خداداد افشاریان

فولاد مبارکه سپاهان - فولاد خوزستان –- ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۵:۱۵

موعود بنیادی فر – هادی طوسی – یعقوب سخندان – علیرضا حیدرپناه – ناظر: مسعود مرادی

صنعت نفت آبادان - سپیدرود رشت - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت ۱۷:۱۰

پیام حیدری – سعید علی نژادیان – محمد راهی – ابوالفضل گرجی – ناظر: رسول فروغی

 ‎پیکان تهران - پرسپولیس - ورزشگاه شهدا شهرقدس - ساعت ۱۵:۳۰

علی صفایی – آرمان اسعدی – تورج عیوض محمدی – سعید رحیمی مقدم – ناظر: اسماعیل صفیری

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.