دخترهای فوتبالیست از بازی در گردوخاک نمی‌نالند از تبعیض‌ها گله مند هستند، تبعیضی که اجازه می‌دهد بانوان در هوایی که در توصیفش فاجعه می‌گویند بازی کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، روز جمعه ۲۹ دی ماه به علت فعال شدن کانون‌های گرد و خاک داخلی، خوزستان غرق در گرد و خاک شد. بر اساس آخرین اطلاعیه اعلام شده از سوی سازمان محیط زیست استان خوزستان میزان پدیده گرد و خاک در اهواز به ۵۳ برابر حد مجاز رسید. شرایطی که تصویرسازی‌اش برای ریه های انسان خفه کننده است. اما دراین فضا دیدار دو تیم فوتبال بانوان استقلال خوزستان و راهیاب ملل سنندج برگزار می‌شود.نیمه نخست بازی در محدوده زمانی برگزار شد که شرایط آب و هوایی مشکلی را ایجاد نکرد. اما بازیکنان پس از پایان وقت استراحت بین دو نیمه با گردو خاک شدید روبرو می شوند. پدیده ای که این سوال را در ذهن بازیکنان فوتبال ایجاد کرد که آیا دراین شرایط باید به بازی خود ادامه دهند؟

جواب سوال مثبت بود. نماینده فدراسیون که خود اهوازی است و شاید مشاهده چنین پدیده‌ای برایش تازگی ندارد، اجازه بازی را صادر کرد. این در حالی است که به گفته بازیکنان تیم راهیاب ناظر و نماینده بازی یک نفر بود. تصمیم گرفته شد و بازیکنان در شرایط غیر استاندارد نیمه دوم را به پایان بردند. در حالی که قانون به صراحت اعلام کرده است در شرایط بد آب و هوایی ناظر و داوران بازی می‌توانند بازی را لغو کنند. اما این اتفاق رخ نداد.

دیداری که بازیکنان دو تیم نسبت به برگزاری آن شکایتی نداشتند و در فضای غبار با دید کم رقابت خود را برگزار کردند. اما دختران از تبعیض‌ها گلایه مندند. از این که در همین شرایط جوی هوای تیم مردان را دارند و برای حفظ سلامتی بازیکنان دو تیم فولاد خوزستان و پیکان،دیدار دو تیم که قرار بود ساعت ۱۵ در ورزشگاه الغدیر اهواز برگزار شود، از سوی سازمان لیگ لغو می‌شود.

اما گویا ادای تکلیف و برگزاری به موقع دیدار فوتبال بانوان بر سلامتی بازیکنان ارجحیت دارد. این در حالی است که بازیکنان پس از پایان بازی شرایط مساعدی نداشتند و تعدادی از آنها حالشان بد شده بود.

اما فوتبال بانوان است و اتفاقاتی از این دست خیلی هم عجیب نیست. در فوتبالی که تیم‌هایش به دلیل نداشتن سرمایه از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شوند اما تیم مردان با همه بدهی‌هایش پابرجا می‌مانند و آب ازآب تکان نمی‌خورد. فوتبالی که دخترانش در غبار باید بازی کنندو گلایه ای هم نداشته باشند. فوتبالی که مسئولانش نیز جوابگو نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در این خصوص مسئول لیگ فوتبال بانوان (گلاره ناظمی) و نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال (لیلا صوفی زاده) جواب تلفن‌هایشان را ندادند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.