هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور با دو بازی در جم و اهواز آغاز می‌شود و دو تیم پارس و فولاد به صورت غیر مستقیم برای رتبه دوم جدول با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فولاد و سیاه جامگان آغاز کننده هفته هجدهم از لیگ برتر هستند. در حالی که پرسپولیس با امتیازات زیادی از تعقیب کنندگانش در صدر جدول فاصله گرفته و در حاشیه امنیت کامل به سر می‌برد، فولاد با ۹ امتیاز فاصله نسبت به این تیم در تعقیب سرخ پوشان است و برای حفظ این فاصله و یا حتی کاستن از آن به پیروزی در این بازی خانگی نیاز مبرم دارد.

* فولاد - سیاه جامگان

شاگردان پورموسوی که در حال حاضر در رده دوم جدول قرار دارند به ظاهر برای حفظ این موقعیت کار سختی در پیش ندارند چرا که در خانه خود میزبان قعرنشین این مسابقات، سیاه جامگان هستند. سیاه جامگانی که هفته گذشته یک پیروزی نوبرانه مقابل سپیدرود به دست آورد تا عنایتی به آینده کاری اش با این تیم امیدوار باشد.

فولادی‌ها یک مهاجم و یک هافبک هم به تازگی جذب کرده‌اند. بیت سعید که کارش را با گلزنی برای آنها آغاز کرد و مجتبی حق دوست هم از این هفته به جمع بازیکنان این تیم اضافه می‌شود تا تیم خوب فولاد نسبت به نیم فصل نخست تقویت هم شده باشد. فولادی‌ها در صورت پیروزی در این بازی ۳۴ امتیازی شده و حفظ رده دوم جدول برای آنها قطعی است. سیاه جامگان در صورت پیروزی این شانس را پیدا می‌کند که از انتهای جدول جدا شده و حتی در شرایط خاصی می‌تواند به ۳ رده صعود در جدول هم امیدوار باشد.

* پارس جنوبی - سپاهان

دومین دیدار از این هفته از ساعت ۱۶:۵۰ در شهر جم بین دیگر مدعی قرار گرفتن در رده دوم با تیم سپاهان برگزار می‌شود. پارس جنوبی که تا چندی پیش در صدر جدول رده بندی قرار داشت، نه تنها بالاترین نقطه از جدول را به تیم پرسپولیس واگذار کرد بلکه حالا رده دوم را هم از دست داده و به رده سوم سقوط کرده است. شاگردان تارتار حالا می‌دانند که تیم‌هایی مثل پیکان و به خصوص استقلال به سختی آنها را تعقیب کرده و در انتظار لغزش شان نشسته‌اند تا جایگاه این تیم را تصاحب کنند.

پارس جنوبی هم در نقل و انتقالات بیکار نبوده. تارتار یک مهاجم به اسم روح الله سیف اللهی و یک هافبک به اسم شهرام گودرزی جذب کرده تا با شرایط بهتری نیم فصل دوم را ادامه دهد. این تیم که در نیم فصل اول نشان داد جرقه نیست و بالانشینی‌اش در جدول بر اثر اتفاق نبوده، حالا به صورت کاملا جدی نیم نگاهی به کسب سهمیه آسیا در همین اولین سال حضورش در لیگ برتر دارد.

حریف این تیم سپاهان گرچه از سابقه طولانی و درخشان در فوتبال ایران بهره می‌برد اما حال این تیم دو سه سالی هست که خوب نیست. البته سپاهانی‌ها هفته گذشته بهترین نتیجه دو سه سال اخیرشان را مقابل پدیده به دست آوردند تا برای هفته‌های باقی مانده از لیگ امیدوار تر باشند.

مهمترین تغییر نقل و انتقالاتی سپاهان در نیم فصل به چارچوب دروازه این تیم باز می گردد. آنها لی اولیورا دروازه بان برزیلی شان را جواب کردند و یک دروازه بان سوریه‌ای را جانشین او کردند.

سپاهان در صورت پیروزی در این بازی حداکثر می تواند با ۳ پله صعود به رده دهم جدول برسد. ضمن اینکه می تواند با شکست دادن پارس جنوبی به پرسپولیس خدمت بزرگی داشته باشد و یکی از تعقیب کنندگان را از صدر دورتر کند.

برنامه مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر به شرح زیر است:

پنجشنبه ۱۴دی ماه ۹۶

* فولاد خوزستان - سیاه جامگان مشهد - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۵

داور: محمدحسین ترابیان – مهدی عالیقدر – حسین مرادی –جواد محمدی – ناظر: حیدر شکور

* پارس جنوبی جم - فولاد مبارکه سپاهان - ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت ۱۶:۵۰

داور: پیام حیدری – آرمان اسعدی – مهدی سیفی –روح الله شریفی – ناظر: حسین خانبان

جمعه ۱۵ دی ماه ۹۶

* تراکتورسازی تبریز - استقلال تهران –- ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت ۱۴:۳۰

داور: حسین زرگر – علیرضا ایلدروم – بابک داروی – محمد ملکی – ناظر: مسعود مرادی

* سایپا تهران - استقلال خوزستان - ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت ۱۶:۳۰

داور: محمدرضا اکبریان – رحیم شاهین – علی دودانگه – علی میرغفاری – ناظر: رسول فروغی

* سپیدرود رشت - گسترش فولاد تبریز - ورزشگاه سردار جنگل رشت ‏- ساعت ۱۵

داور: محمدحسین زاهدی فرد – محمدرضا ابوالفضلی – محسن سلطانی – حسین زمانی – ناظر: زاهد بحرینی

* پدیده خراسان - صنعت نفت آبادان - ورزشگاه امام رضا مشهد - ساعت ۱۴:۳۰

داور: وحید کاظمی – تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما

* پرسپولیس - نفت تهران - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۶:۳۰

داور: رضا مهدوی – سعید قاسمی – جلیل شعرانی – پیمان فرخی مهر – ناظر: خداداد افشاریان

* ‏ذوب آهن اصفهان - پیکان تهران -– ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۵

داور: مهدی مرجان زاده – سعید علی نژادیان – یعقوب سخندان – احمد موسوی – ناظر: محمدعلی فروغی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.