عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال می‌گوید کمیته آموزش فدراسیون، مربیان را با رابطه به دوره‌های آموزشی دعوت و با این کار در حق فوتسال ظلم می‌کند.

سعید نجاریان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جلسه هفته گذشته هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال با مهدی تاج و اعضای ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای آغاز طرح مجوز حرفه‌ای در لیگ برتر، گفت: باید قبول کنیم یکسری از باشگاه ها، مشکلات عدیده ای دارند. خیلی از آنها تا دو روز مانده به شروع مسابقات، وضعیت مشخصی ندارند. تعدادی هم بعد از هفته اول یا دوم خود را برای لیگ برتر سازماندهی می کنند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است لیگ حرفه ای بشود، باید همه چیز حرفه ای شود از جمله حق پخش مسابقات، بازاریابی باشگاه ها و تبلیغات. باشگاه ها باید امکانات سخت افزاری کاملی داشته باشند و مربیان هم با مدرک سطح سه روی نیمکت بنشینند.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال خاطرنشان کرد: متاسفانه یک نمونه از مشکلات، دوره های مربیگری است. کلاسهای مربیگری در فوتسال بسیار ضعیف است و کمیته آموزش نگاهی به فوتسال ندارد. من حدود ۲۰ سال است که در فوتسال ایران تیمداری می کنم و در تمام رده ها، تیم دارم ولی متاسفانه حتی یکبار هم از مربیان ما دعوت نشده است تا در دوره های مربیگری شرکت کنند.

نجاریان تصریح کرد: گاهی اوقات مربیانی به کلاسهای آموزشی معرفی می شوند که حتی یکبار هم در زمین فوتسال دیده نشده اند! من این موضوع را به مهدی تاج هم گفتم. قبلا هم به روسای سابق فدراسیون گفته بودم. باید این دیدگاه عوض شود. تاج هم دستور داد در کمیته آموزش، یک نماینده از فوتسال حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: مثلا همین سال گذشته دوره سطح سه مربیگری برگزار شد. در این دوره بودند آقایانی که در فوتسال تیم نداشتند، ندارند و نخواهند داشت. آنها برای گذاشتن مدرک مربیگری خود در ویترین، در این دوره حضور داشتند. متاسفانه در این دوره ها، بعضی از مربیان با رابطه دعوت می شوند. حالا یا کمیته آموزش با رابطه بعضی ها را دعوت می کند یا مدرس کلاس.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با بیان اینکه «دلش از این موضوع پُر است»، گفت: دارد به باشگاه های فوتسال ظلم می شود. هرچه هم داد می زنیم به جایی نمی رسد. ما که هیات رئیسه هستیم نتوانستیم «حرفمان را به کرسی بنشانیم» چه برسد به دیگران. وقتی یک دوره آموزش مربیگری برگزار می شود باید به باشگاه های حاضر در لیگ برتر و لیگ های پایین تر نامه بزنند و اعلام کنند اگر مربیان شما شرایطش را دارند، به این دوره بیایند. در این ۲۰ سال یکبار هم از من نخواستند این کار را کنم. چرا کمیته آموزش به جای باشگاه ها، به هیات های فوتبال شهرهای مختلف این موضوع را عنوان می کند تا دوره هایش بدون ضابطه برگزار شود؟

مدیرعامل باشگاه شهروند ساری در بخش دیگری از صحبتهایش در خصوص عملکرد این تیم در لیگ برتر و اینکه آیا از نتایج شهروند در این فصل راضی است؟ گفت: خیر راضی نیستم. پیش بینی خودم این بود که این فصل جزو پنج تیم برتر جدول باشیم. متاسفانه فرصتهای زیادی را در طول مسابقات از دست می دادیم. بازیکنان اگر دقت می کردند، می توانستیم در جایگاه بهتری باشیم. نفرات تیم شهروند کم تجربه نیستند بلکه بی دقت بودند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.