بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود و استقلال میهمان تراکتورسازی تبریز است و پرسپولیس مقابل تکراری‌ترین حریف این فصل خود قرار می‌گیرد که البته این مرتبه مالک جدیدی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدارهای هفته هجدهم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این هفته حضور دو سرمربی جدید در دو تیم ت

نگاهی به این بازی ها می اندازیم:

فولاد خوزستان - سیاه جامگان: نبرد شاگردان پورموسوی با قعرنشین

قرمزپوشان اهوازی برای حفظ صدرنشینی باید سه امتیاز این بازی خانگی را بگیرند. حریف آنها هم در قعر جدول جا خوش کرده با این حال سیاه جامگان با سرمربیگری رضا عنایتی در دو بازی اخیر شکست نخورده اند. شاگردان عنایتی یک امتیاز از ذوب آهن در اصفهان گرفتند و سه امتیاز هم از سپیدرود در خانه، به این ترتیب می توان گفت سیاه جامگان می تواند لقمه گلوگیری برای شاگردان سیروس پورموسوی باشد بخصوص اگر آنها خود را از پیش برنده بدانند. سیاه جامگان اگر فولاد را شکست بدهد شانس جدا شدن از انتهای جدول را دارد اما پیروز شدن مقابل فولاد در اهواز کار آسانی نیست.

سیاه جامگان در بازی رفت ۲ بر یک شکست خورد.

پارس جنوبی - سپاهان؛ اولین برد شاگردان تارتار یا ادامه ناکامی؟

پارس جنوبی در دور برگشت هنوز پیروز نشده است. یک باخت مقابل گسترش و یک مساوی با پیکان حاصل کار شاگردان تارتار در دو بازی اخیر بوده اما سپاهان تبدیل به تیمی منسجم شده و کم کم به روزهای خوب گذشته اش بازمی گردد. زردپوشان اصفهان هفته قبل در خانه ۴ گل به تیم پدیده زدند با این حال کرانچار می گوید اگر پارس جنوبی را نبریم برد هفته قبل ارزشی نخواهد داشت! پارس جنوبی با مشکل مصدومیت برخی از بازیکنانش در هفته های قبل مواجه بود و اکنون باید دید که پارس جنوبی می تواند همچنان در دور برگشت شگفتی ساز شود یا روند نزولی اش ادامه خواهد داشت. پارس جنوبی برای حفظ رتبه سومی خود در جدول تلاش می کند اما سپاهان برای فرار از رتبه دوازدهم جدول!

بازی رفت دو تیم یک بر یک مساوی تمام شد.

تراکتورسازی تبریز- استقلال؛ شام آخر یحیی یا عبور از بحران؟

تراکتورسازی با شکست مقابل پرسپولیس در جدول لیگ همچنان روی پله دهم جدول لیگ باقی مانده و قرمزپوشان تبریزی از جام حذفی هم کنار رفتند تا شایعه تغییر یحیی گل محمدی سرمربی این تیم منتشر شود. گل محمدی بخاطر باخت نتایج تیمش ۲۰ درصد از مبلغ قراردادش جریمه شد و اکنون باید مقابل تیم آماده استقلال پیروز شود تا از بحران عبور کند البته یحیی بعد از این اتفاق سکوت نکرد و علیه مدیران باشگاه موضع گرفت. استقلال هم دیگر آن تیم درمانده ابتدای فصل نیست . شاگردان شفر فوتبال را زیبا و چشمنواز بازی می کنند و در نتیجه گیری هم موفق بوده اند به طوریکه اکنون به رده پنجم جدول لیگ رسیده اند. نبرد تراکتورسازی با آبی پوشان تبریزی حساس ترین بازی هفته خواهد بود. شفر تاکتیک شناوری برای اسقلال در نظر گرفته که در هر مسابقه متناسب با وضعیت حریف بازی می کند و به همین دلیل مهار این تیم برای هر حریفی سخت شده است. شفر می خواهد برای هواداران استقلال از دیار ستارخان و باقرخان سه امتیاز شیرین سوغاتی بیاورد و سال جدید میلادی را با پیروزی آغاز کند. جباروف و چشمی دو بازیکن اصلی استقلال در این هفته محروم هستند و احتمالا فرشید اسماعیلی و پژمان منتظری جای این دو بازیکن محروم برای استقلال بازی خواهند کرد. تراکتورسازی هم مهدی کیانی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. برخی می‌گویند شاید این بازی شام آخر یحیی گل‌محمدی در تبریز باشد.

آبی پوشان در بازی رفت مقابل تراکتورسازی پیروز شدند. این آخرین برد منصوریان با استقلال بود.

پدیده - صنعت نفت آبادان؛ شاگردان مهاجری مقابل تیم پرنوسان

شاگردان رضا مهاجری بعد از شکست سنگین مقابل سپاهان تلاش می کنند تا دوباره خود را بازسازی کنند و این هفته میزبان تیم صنعت نفت آبادانی هستند که بسیار پرنوسان است در یک بازی ۴ گل از استقلال می خورد و هفته بعد از آن سه گل به سایپا می زند. بنابراین مشخص نیست که کدام صنعت نفت مقابل پدیده بازی خواهد کرد؟! صنعت نفت آماده و سرحال که به دنبال حفظ رتبه تک رقمی خود در جدول لیگ است یا تیمی خسته و ناتوان! شاگردان کمالوند تمرکزشان بیشتر روی بازی با استقلال در جام حذفی است اما پدیده می خواهد دوباره به بالای جدول برسد البته کسر ۶ امتیاز از سوی فیفا این تیم را به رده یازدهم رساند.

صنعت نفت ۲ بر صفر بازی رفت را برده بود.

ذوب آهن - پیکان؛ شاگردان جلالی به دنبال اولین برد!

تقابل امیر قلعه نویی و مجید جلالی برای اهالی فوتبال جذاب است. دو مربی با دو سبک متفاوت مربیگری کرد. ذوب آهن هفته گذشته در تبریز به پیروزی رسید و اکنون در خانه می خواهد پیکان را شکست بدهد.پیکان هم هنوز در دور رفت پیروز نشده و با دو مساوی نیم فصل دوم را آغاز کرده است. شاگردان جلالی در اصفهان به دنبال اولین برد خود در دور برگشت هستند. قلعه نویی معتقد است که مظلوم ترین تیم لیگ را دارد و داوران علیه این تیم اشتباه های زیادی را مرتکب شده اند. پیکان هم خیلی از وضعیت داوری‌ها در لیگ راضی نیست.

بازی رفت دو تیم بدون گل به پایان رسید.

سپیدرود - گسترش فولاد؛ بازگشت علی کریمی

سرمربی جدید سپیدرودنامی آشنا برای فوتبال ایران و آسیاست. علی کریمی که بعد از مربیگری ناکام در تیم بحران زده نفت تهران راهی رشت شده تا هدایت یک تیم بحران زده دیگر را برعهده بگیرد. سپیدرود هفته گذشته مقابل سیاه جامگان شکست خورد و باید دید علی کریمی در بازگشتش به لیگ برتر چه عملکردی از خود برجا می گذارد.گسترش فولاد هم با فیروز کریمی تیمی قدرتمند است و تقابل دو کریمی فوتبال ایران می تواند در نوع خود جالب باشد فیروز کریمی که ویژگی های منحصر به فردی دارد و شوخ طبعی اش هم زبانزد خاص و عام است و علی کریمی که عصیانگری اش این روزها پر رنگ تر از همیشه است.

گسترش در بازی رفت یک بر صفر پیروز شد.

سایپا- استقلال خوزستان؛ شاگران دایی مقابل ضعیف ترین خط دفاع لیگ

استقلال خوزستان در دور برگشت ۶ گل خورده و دو باخت دارد و شرایط بدی را پشت سر می گذارد اما سایپا هفته قبل مقابل نفت آبادان شکست سنگینی را تجربه کرد. شاگردان علی دایی برای جبران آن باخت بازی خواهند کرد اما استقلال خوزستان نمی خواهد سومین باخت پیاپی خود را تجربه کند. تقابل عبدالله ویسی با علی دایی هم از مصاف های دیدنی هفته هجدهم خواهد بود. استقلال خوزستان با ۲۷ گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد و مهاجمان سایپا دیگر نباید بهانه ای برای گل نزدن در این بازی داشته باشند.

بازی رفت را هم شاگردان دایی با نتیجه ۲ بر یک بردند.

پرسپولیس - نفت تهران؛ تکراری‌ترین بازی فصل، نبرد پرفسور با پزشکان ایرانی!

این بازی آنقدر در این فصل تکرار شده که تقریبا جذابیتش را از دست داده است! نفت تهران به عنوان قهرمان جام حذفی در شروع فصل با تیمی نصفه و نیمه مقابل پرسپولیس قرار گرفت و سوپرجام را به این تیم واگذار کرد. نفتی ها سپس در جام حذفی حریف پرسپولیس شدند که آنجا هم باختند و حرفی برای گفتن نداشتند در بازی رفت دو تیم هم نفت ۳ بر صفر بازنده شد. نفت بازنده همیشگی تقابل با پرسپولیس در این فصل بوده اما این مرتبه شاید اوضاع نفت کمی بهتر از قبل شده باشد. باشگاه یک مالک جدید و سرمربی جدید پیدا کرده است. از طرفی دیگر هومن افاضلی سرمربی نفت رفیق نزدیک برانکو بوده و حالا رقیبش شده است. شاید این مرتبه پرسپولیس نتواند بی دردسر از سد نفت بگذرد. نفت تهران در رده پانزده جدول است و باید تلاش کند تا از خطر سقوط فرار کند اما پرسپولیس برای تداوم صدرنشینی خود و افزایش فاصله هایش با تیم دوم جدول بازی می کند. شاگردان برانکو در آخرین قسمت از سریال تکراری بازی با نفت باید مقابل تیمی با مالکان جدید قرار بگیرد. این بار پزشکان صاحب نفت روبه روی پرسپولیس قرار می‌گیرند!

اسامی داوران و برنامه هفته هجدهم لیگ برتر:

پنجشنبه ۱۴دی ماه ۹۶

فولاد خوزستان - سیاه جامگان مشهد - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۵

محمدحسین ترابیان – مهدی عالیقدر – حسین مرادی –جواد محمدی – ناظر: حیدر شکور

پارس جنوبی جم - فولاد مبارکه سپاهان - ورزشگاه تختی جم بوشهر- ساعت ۱۶:۵۰

پیام حیدری – آرمان اسعدی – مهدی سیفی –روح الله شریفی – ناظر: حسین خانبان

جمعه ۱۵ دی ماه ۹۶

تراکتورسازی تبریز - استقلال تهران –- ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت ۱۴:۳۰

حسین زرگر – علیرضا ایلدروم – بابک داروی – محمد ملکی – ناظر: مسعود مرادی

سایپا تهران - استقلال خوزستان - ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت ۱۶:۳۰

محمدرضا اکبریان – رحیم شاهین – علی دودانگه – علی میرغفاری – ناظر: رسول فروغی

سپیدرود رشت - گسترش فولاد تبریز - ورزشگاه سردار جنگل رشت ‏- ساعت ۱۵

محمدحسین زاهدی فرد – محمدرضا ابوالفضلی – محسن سلطانی – حسین زمانی – ناظر: زاهد بحرینی

پدیده خراسان - صنعت نفت آبادان - ورزشگاه امام رضا مشهد - ساعت ۱۴:۳۰

وحید کاظمی – تورج عیوض محمدی – علی اکبر عظیم پور – وحید صالحی – ناظر: بهرام مهرپیما

پرسپولیس - نفت تهران - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۶:۳۰

رضا مهدوی – سعید قاسمی – جلیل شعرانی – پیمان فرخی مهر – ناظر: خداداد افشاریان

‏ذوب آهن اصفهان - پیکان تهران -– ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۵

مهدی مرجان زاده – سعید علی نژادیان – یعقوب سخندان – احمد موسوی – ناظرم: محمدعلی فروغی

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.