پیشکسوت استقلال گفت: اگر در پایان فصل استقلال بهتر از فصل گذشته نتیجه بگیرد یعنی قهرمان شود، می‌توان گفت وینفرد شفر موفق بوده است.

محمد مومنی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این نکته که استقلال نمی‌تواند مشکل کمبود بازیکن داشته باشد اضافه کرد: خوشبختانه به هر پستی که نگاه می‌کنیم می‌بینیم لااقل دو بازیکن همطراز و در سطح اول قرار دارند و این خوشبختی وینفرد شفر است که نگرانی بابت کمبود بازیکن ندارد. شفر باید بابت تیم خوبی که در ابتدای فصل بسته شد ممنون کادر فنی سابق این تیم باشد.

* استقلال یکی از پر مهره ترین تیم‌های لیگ است

نگاهی به اسامی بازیکنان این تیم نشان می‌دهد که یکی از پر مهره ترین تیم‌های لیگ برتر است. از درون دروازه که رحمتی و حسینی را داریم بگیرید تا بیایید جلو. این تیم مشکلی بعنوان کمبود بازیکن حداقل برای لیگ برتر ایران ندارد. اما خب شاید بهتر باشد که برای لیگ قهرمانان آسیا تقویت شود به خصوص در خط حمله اما باز هم تاکید می‌کنم که تیم در ابتدای فصل ایده آل بسته شد.

الان که هیچ بازیکنی به این تیم اضافه نشده و همان نفراتی که ابتدای فصل بودند الان هم بازی می کنند و تیم با همان نفرات نتیجه می گیرد و این نشان می دهد که ادعای من درست است و تیم در ابتدای فصل خیلی خوب بسته شده بود.

* استقلال فصل پیش هم همین وضعیت را داشت

مرور تاریخ نشان می‌دهد که این تیم فصل گذشته هم همین شرایط را داشت. استقلال فصل را خوب شروع نکرد اما منصوریان در ادامه راه کار را جمع کرد و تیمش را مدعی و در نهایت نایب قهرمان کرد و این در حالی بود از پنجره زمستانی نقل و انتقالات هم محروم بود.

* اگر استقلال قهرمان شود می‌توان گفت شفر موفق است

استقلال فصل گذشته در شرایطی نایب قهرمان شد که در نیم فصل از نقل و انتقالات محروم بود. اگر در پایان فصل استقلال بهتر از فصل گذشته نتیجه بگیرد یعنی قهرمان شود، می‌توان گفت شفر موفق بوده. اگر تیم نایب قهرمان شود که خب منصوریان هم فصل گذشته این تیم را نایب قهرمان کرد. اگر تیم پایین تر از نایب قهرمان شود نمی‌توان به کارنامه باشگاه در این فصل نمره قبولی داد.

* تراکتور می‌تواند عیار شفر نشان دهد

استقلال در هفته‌های اخیر روی غلتک افتاده و خوشبختانه تیم‌هایی هم که مقابل آن قرار گرفته‌اند از شرایط ایده آل دور هستند. تراکتورسازی می‌تواند یک معیار مناسب برای سنجیدن عیار این تیم با شفر باشد که امیدوارم از پس این تیم بر بیایند و ثابت کنند که استقلال واقعا به دوران خوب برگشته است.

* به جز مهاجم در هیچ پست دیگری بازیکن نمی‌خواهیم

شنیدم که کادر فنی در چند پست به بازیکن اعلام نیاز کرده‌اند. اگر این صحت داشته باشد و بازیکنی به جز پست مهاجم جذب شود معقول نیست. تیم در حال حاضر خیلی کم گل می‌خورد و خیلی زیاد گل می‌زند و این نشان می‌دهد که به تکامل رسیده و بازیکن دیگری نمی‌خواهد. مگر آن که همانطور کن گفتم مهاجمی جذب شود که برای لیگ قهرمانان آسیا به تیم کمک کند.

* باشگاه استقلال شان پیشکسوتان را حفظ نمی کند

متاسفم این موضوع را مطرح می‌کنم اما در باشگاه استقلال شان پیشکسوتان حفظ نمی‌شود. حتی این شبه مراسمی هم که برای تجلیل از پیشکسوتان در حاشیه بازی‌ها برگزار می‌شود هم در شان پیشکسوتان نیست. باشگاه باید در مراسمی که شایسته پیشکسوتان استقلال باشد از آنها تجلیل کند و شان آنها را حفظ نماید. بعنوان مثال چرا امثال صمد مرفاوی که افتخار این باشگاه است، آقای گل این باشگاه بود و سال‌ها بعنوان بازیکن و مربی در این تیم زحمت کشید برای اندکی پول ۷ سال بدود و کارش به شکایت بکشد و دست آخر دست به دامن AFC و یا به قول خودش بیگانه‌ها شود؟

ممکن است بازیکنان فعلی هم دلسرد شوند

مرفاوی، قلعه نویی، مظلومی و دیگرانی که الان طلبکاران باشگاه هستند در گذشته زحمات زیادی برای این باشگاه کشیدند و صد هزار نفر هوادار به احترام آنها از سکوهای ورزشگاه بر می‌خاستند. آیا رحمتی، منتظری و دیگرانی که الان در این تیم بازی می‌کنند با دیدن چنین رفتاری از سوی باشگاه از این باشگاه و مدیریت آن دلسرد نمی‌شوند؟ آنها می‌دانند ممکن است سال آینده مثل همان رفتاری که الان با برهانی می شود با آنها هم بشود.

* جای پیشکسوتان استقلال در کادر فنی استقلال خالی است

قبلا هم در مصاحبه‌هایم گفته بودم و باز هم تکرار می‌کنم، حتی اگر باز هم شنیده نشود اما من حرفم را تکرار می کنم. صحبت من این است که در کادر فنی استقلال به جای پسر شفر امثال فرهاد مجیدی، نکونام، آتیلا حجازی، رضا عنایتی، آرش برهانی و یا حتی همین امید روانخواه باید حضور داشته باشند. کار اصولی این بود حالا که مربی خارجی آمده یکی دو پیشکسوت جوان که آینده مربیگری استقلال هستند در کنار آقای بیژن طاهری در کادر فنی استقلال قرار می گرفتند نه این که همه دستیاران شفر به جز پسرش از دیگر کشورها بیایند و الان هم بگویند یک دستیار جاماییکایی هم در راه استقلال است. حضور پسر شفر این شائبه را ایجاد می‌کند که به جای آن که یک مبلغ کلان به شفر بدهند، مبلغ قراردادش را سرشکن کرده‌اند که بگویند مربی ارزان آورده‌ایم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۷ )