ماجرای شکایت مرفاوی از استقلال به ای‌اف‌سی، آب یخی بود بر ۴۰روز تلاش شبانه‌روزی دیپلماسی ورزش ایران.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلالی ها درست یک روز بعد از شروع سال جدید میلادی باید دفاعیه مستدلی به ای اف سی بفرستند تا شاید جلوی محرومیت‌شان گرفته شود. آنها باید توضیح بدهند که اگر در زمان مقرر برای صمد مرفاوی وثیقه بانکی گذاشته بودند که طلبش را پرداخت کنند، چرا بعد از دریافت آن مجوز، از پرداخت بدهی طفره رفته اند؟ برای چه، مرفاوی نامه زده و از آنها به ای اف سی شکایت کرده است؟ مشکل الان این است که با شکایت مرفاوی به مقام متولی فوتبال آسیا، اساس مجوز حرفه ای صادر شده برای استقلال زیر سئوال رفته است.

اینکه گفته شده آبی ها از همان زمان تخلف کرده اند و نباید مجوز حرفه ای را دریافت می کردند. در چنین شرایطی مرفاوی حالا به پولش رسیده و استقلال باید از پی سرنوشتش بدود. اگرچه رفتار مدیران استقلال در دبه کردن، به همان بدی رفتاری است که در مورد دیگرانی مثل کاوه رضایی در زمان پراندنش از تیم و عاقبت به خیری اش در پیوستن به شارلوا داشته بودند، داشته اند! اینکه بعد از ۷ سال متعهد به پرداخت ۱۳۰ میلیون تومان شوند و بعد که آب ها از آسیاب افتاد، بگویند ۵۰ میلیون خیرش را ببینی، رفتار نامناسبی بود غیر قابل توجیه. ولی صمد مرفاوی در سوی دیگر این دعوا باید دید چه حالی خواهد داشت اگر استقلال از آسیا حذف شود؟ او که خود هرچه در مربیگری دارد را از استقلال به دست آورده و غیر از استقلالی ها، کسی تیمش را دست او نسپرده تا اینچنین برای تیم مدعی اش، هیچ جامی نیاورد، چطور می تواند پاسخ هواداران را بدهد؟

این البته همه ماجرا نیست. برای حل مشکل دو تیمی که هر یک ۱۰۰ میلیاردی بدهی داشتند، کلی تلاش شبانه روزی شده بود. تمام مالیات های معوق این تیم ها به دولت، تعیین تکلیف شده بود و حتی گفته شده برای گرفتن فرصت اضافه و تائید اسناد آسیای استقلال و پرسپولیس، مسعود سلطانی فر و مهدی تاج، شخص شیخ سلمان بحرینی، رئیس ای اف سی را هم ملاقات کرده بودند.

در حقیقت این شکایت بی موقع صمد و این بی تدبیری مدیران استقلال تمام رشته های سیستم دیپلماسی ورزشی ایران را پر پر کرد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )