سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه بدهی برانکو این هفته پرداخت می‌شود، گفت: تأثیر مثبتی در روند رسیدگی به محرومیت باشگاه داریم مگر اینکه فیفا بخواهد «کاسه داغتر از آش شود».

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا گرشاسبی درباره جزئیات مذاکرات خود با مدیران ریزه اسپور ترکیه برای کاهش جریمه ۷۹۰ هزار یورویی این باشگاه گفت: به نظرم تصمیم فیفا و رأیی که در این زمینه صادر شد عجولانه بود. این موضوع محرومیت سنگین یک طرفه ای را به ضرر باشگاه پرسپولیس ایجاد کرده بود. متأسفانه در همان مرحله اول آن طور که می خواستیم به نتیجه نرسیدیم.

وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم علاوه بر اینکه پیگیری های حقوقی خود را دنبال کنیم، بهترین روش را که نشست دوستانه است، در دستور کار قرار دهیم. زمانی که آقای اردوغان به عنوان رئیس جمهور ترکیه به ایران سفر کرده بود، وزیر ورزش و جوانان گفتگو و مذاکره ای را با او داشت. طبق این صحبت ها قرار شد پیگیر موضوع شکایت ریزه‌اسپور شود.

گرشاسبی افزود: با این حال وقفه یک ماهه رخ داد اما وقتی مأمور شدم تا این موضوع را پیگیر شوم، هیچ کوتاهی ای انجام نشد. خوشبختانه شانس ما برای حضور در ترکیه مصادف با سفر رئیس جمهور به این کشور شد. البته از قبل هماهنگ نکرده بودیم و به طور اتفاقی با همدیگر در آنجا دیدار داشتیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره کاهش مبلغ جریمه این باشگاه تصریح کرد: در ابتدای مذاکره مبلغ سنگینی را به ما اعلام کردند. بنده جا دارد از سفیر ایران در ترکیه و وزیر ورزش و آقای واعظی در نهاد ریاست جمهوری و همچنین آقای حسین پور رئیس تشریفات ریاست جمهوری تشکر کنم. خوشبختانه در نشست چهار روزه خود توانستیم در انتهای ماجرا، رضایت را از آنها بگیریم. قرار است فردا این رضایت را به طور کامل از آنها دریافت کنیم تا دعوای بین دو باشگاه حل شود.

وی درباره اینکه فیفا چه واکنشی نشان خواهد داد و آیا فیفا حاضر می شود محرومیت پرسپولیس را ببخشد؟ یادآور شد: این نامه که به دستمان برسد سریعا از طریق وکیل بین‌المللی خود اقدامات لازم را دنبال می کنیم و این توافق را به آنها اعلام خواهیم کرد. فکر می کنم تأثیر مثبتی در روند رسیدگی به محرومیت باشگاه پرسپولیس داریم؛ مگر اینکه فیفا بخواهد «کاسه داغتر از آش شود».

گرشاسبی درخصوص رقم پرداختی پرسپولیس به باشگاه ریزه اسپور ترکیه اظهار داشت: هنوز جریمه ای پرداخت نکرده ایم. در جلسه ای که با مسئولان این باشگاه داشتم، مبلغ ۷۹۰ یورویی را به یک رقم ناچیز تبدیل کردیم و قرار است فردا تأیید نهایی را از ریزه اسپور بگیریم. اجازه دهید این اتفاق بیفتد سپس آن را اعلام کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: بعد از دریافت تایید باشگاه ریزه اسپور، به فیفا نامه می زنیم و اعلام می کنیم بحثی که با ریزه اسپور داشتیم حل شده است و خودم هم یک لحظه کوتاه نمی آیم.

وی در مورد تمدید قرارداد برانکوایوانکوویچ هم گفت: رُک و پوست کنده باید بگویم او بابت قرارداد دو فصل پیش و همچنین فصل گذشته خود، رقمی را طلب دارد. البته امسال در پرداختی خود به کادر فنی مشکلی نداشتیم و حسابمان صفر است. قرار شد ابتدا این مطالبات را پرداخت کنیم و سپس قرارداد برانکو را تمدید کنیم. برانکو خودش گفت حاضرم با پرسپولیس همین الان سفید امضا کنم اما به او گفتم حرفه ای این است که مطالبات قبل حسابرسی شود؛ سپس تمدید قرارداد صورت بگیرد. خیالمان راحت است و مشکلی از این بابت نداریم.

گرشاسبی در پایان خاطرنشان کرد: ظرف یک الی دو روز آینده، طلب آقای برانکو را به حسابش واریز می کنیم تا دیگر مشکلی در این زمینه نباشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.