قهرمان توردوفرانس از خود در برابر اتهام استفاده غیرمجاز از یک داوری ضد آسم دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (چهارشنبه) اکثر رسانه‌های ورزشی جهان خبری مبنی بر مثبت اعلام شده تست دوپینگ کریس فروم منتشر و از وجود میزان غیرمجاز ماده سالبوتامول در نمونه تست او خبر دادند.

طبق گزارش‌ها میزان سالبوتامولی که رکابزن انگلیسی تیم اسکای با مصرف اسپری‌های تنگی نفس در خلال مسابقاتش استفاده کرده و دوبرابر حد تعریف شده در قوانین آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) است. او اما چنین چیزی را دال بر دوپینگی بودن خود نمی‌داند و از مسئولان رشته دوچرخه‌سواری و مبارزه با دوپینگ خواست قوانینی وضع نکنند که سبب محدود شدن حضور ورزشکاران مبتلا به آسم در میادین مختلف ورزشی شود.

فروم که سال ۲۰۱۷ فاتح دو تورنمنت از سه تورنمنت مهم رشته دوچرخه‌سواری شد (توردوفرانس و ووئلتای اسپانیا) و چهار قهرمانی در توردو فرانس به عنوان معتبرترین تورنمنت دوچرخه‌سواری جهان را در کارنامه‌ دارد، در واکنش به اتهاماتی که به وی منتسب شده است، در صفحه شخصی‌اش در توئیتر نوشت: باعث تأسف است که چنین سوءبرداشت‌هایی درباره ورزشکاران و استفاده از سالبوتامول وجود دارد. امیدوارم که چنین موضوعی سبب نشود که ورزشکاران مبتلا به آسم از بیم متهم و مورد قضاوت واقع شدن، در مواقع ضروری هم از استفاده از اسپری‌های تنفسی‌شان خودداری کنند. این چیزی نیست که بخواهیم به خاطرش شرمنده باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )