تیم‎های اسپانیایی با توجه به قرعه‏ مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان، کار سختی برای صعود به دور بعدی این مسابقات دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، قرعه‏‌کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز دوشنبه برگزار شد و تیم‎های مختلف حاضر در این مرحله، رقیبانشان را شناختند. بعد از این قرعه‏ کشی مشخص شد تیم‌های فوتبال بارسلونا، رئال مادرید و سویا اسپانیا باید بهترین بازی‌‎هایشان را انجام دهند تا شانس رسیدن به یک چهارم را داشته باشند.

اتلتیکومادرید پیش از این حذف شده بود و این تیم‎ها ۳ نماینده دیگر اسپانیا در تورنمنت اروپا هستند. رئال باید با پاری‎سن ژرمن فرانسه، بارسلونا با چلسی انگلیس و سویا با منچستریونایتد بازی کند.

در واقع برای اولین بار در ۴ سال اخیر است که همه تیم‎های اسپانیایی در این مرحله از لیگ قهرمانان قرعه سختی دارند اما در این سال‌ها رئال مادرید ۳ و بارسلونا یک قهرمانی کسب کرده است. اتلتیکومادرید هم دو بار فینالیست شده است.

برای دیدن یک مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان بدون تیمی از اسپانیا باید ۱۲ سال به عقب برگردیم. در فصل ۵-۲۰۰۴ بارسلونا مقابل چلسی شکست خورد و رئال مادرید هم توسط یوونتوس کنار رفت.

در ۵ فصل اخیر اما همیشه حداقل ۳ تیم اسپانیایی در یک چهارم نهایی بوده‎اند، این دوره بعید است این روند ادامه داشته باشد.

۱۷- ۲۰۱۶

رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکو و سویا. غیر از سویا همه به دور بعد راه پیدا کردند. رئال مقابل ناپولی، بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن، اتلتیکومادرید مقابل لورکوزن. فقط سویا مقابل لسترسیتی حذف شد.

۱۶- ۲۰۱۵

رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید. همه صعود کردند. رئال مقابل رم، بارسلونا مقابل آرسنال و اتلتیکو مقابل آیندهوون.

۱۵- ۲۰۱۴

رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید. همه صعود کردند. رئال مقابل شالکه، بارسلونا مقابل منچسترسیتی و اتلتیکو مقابل لورکوزن.

۱۴ -۲۰۱۳

بارسلونا، اتلتیکومادرید و رئال مادرید. همه صعود کردند. بارسلونا مقابل منچسترسیتی، اتلتیکو مقابل میلان و رئال مادرید مقابل شالکه.

۱۳- ۲۰۱۲

والنسیا، رئال مادرید، مالاگا و بارسلونا. به غیر از والنسیا همه صعود کردند. رئال مادرید مقابل منچستریونایتد، مالاگا مقابل پورتو، بارسلونا مقابل میلان و والنسیا مقابل پاری سن ژرمن شکست خورد.

۱۲- ۲۰۱۱

بارسلونا و رئال مادرید که هر دو صعود کردند. بارسا مقابل لورکوزن و رئال مقابل زسکا مسکو.

۱۱ - ۲۰۱۰

والنسیا، بارسلونا و رئال مادرید. والنسیا مقابل شالکه شکست خورد، رئال مادرید و بارسلونا هم به ترتیب لیون و آرسنال را شکست دادند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.