نایب‌رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال عربستان به تصمیم جدید AFC مبنی بر لغو بازی در زمین بی‌طرف در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا حمله کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از سایت عاجل عربستان، نعیم البکر گفت: قلمرو بی‌طرفی در آسیا یک پروسه دولتی است که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون‌های عضو به خاطر ایمنی و امنیت آنها نیز مورد احترام بود.

وی در ادامه با اشاره به کشور مالزی اظهار داشت: مالزی به عنوان میزبان نهاد اداری کنفدراسیون فوتبال آسیا نمی‌تواند آنها را مجبور به اعمال سفر به کره‌شمالی کند و پذیرفت که بازی‌های انتخابی آسیایی در زمین بی‌طرفی برگزار شود.

البکر افزود: کنفدراسیون فوتبال آسیا به خوبی می‌داند که تیم‌های عربستانی یک وزنه سنگینی در غرب آسیا هستند. در ۴ فصل اخیر لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های عربستانی به ۴ مرحله نیمه‌نهایی رسیدند و ۶ تیم نیز در مرحله یک‌هشتم حضور داشتند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این درخواست امارات برای بازی با تیم‌های قطری در زمین بی‌طرف را رد کرد. این نهاد آسیایی همچنین تایید کرد که تیم‌های ایرانی بازی‌های خود را در زمین بی‌طرف نباید برگزار کنند. این تصمیم بدین معناست که تیم‌های عربستانی برای رویارویی با تیم‌های ایرانی و حتی قطری باید در ورزشگاه‌های خانگی خود از حریفان میزبانی کنند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )