کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام تصمیم نهایی خود را گرفت.

به‌ گزارش ‌خبرگزاری خبرآنلاین؛ بعد از جلسه هیات رییسه کنفدراسیون فوتبال آسیا که در تایلند برگزار شد، اعتراض نمایندگان عربستانی رد شد و هیات اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز تصویب کرد که هیچ دیداری در لیگ قهرمانان آسیا در فصل جدید در زمین بی‌طرف برگزار نشود.

این به این معنا است که تیم‌های عربستانی در صورت هم گروهی با تیم‌های ایرانی باید به ایران سفر کنند.

در دو سال گذشته نمایندگان ایران در آسیا هزینه های زیادی را متحمل شدند. ایران برای حل این مشکل حتی به دادگاه حکمیت ورزش عریضه برد اما بعد از مدت ها بررسی این پرونده هنوز به جایی نرسیده بود. این بار اما یک اشتباه استراتژیک از عربستانی ها و اماراتی ها کاری کرد که برگ برنده بزرگ برای فوتبال ایران شد.

آسیا قوانین مشخصی برای برگزاری رقابت های باشگاهی دارد. در زون غرب آسیا خیلی از کشورها به دلیل مشکلات امنیتی حتی توان میزبانی بازی های شان را ندارند و کشورهای آسیای میانه هم تنها ازبکستان را دارد که می تواند میزبانی بازی ها را برعهده بگیرد. مناقشات سیاسی باعث شده امکان برگزاری بازی های باشگاهی برای کشورهایی مثل قطر ، عربستان ، امارات ، ایران و ... فراهم نباشد. این سردرگمی کار را برای فوتبال آسیا دشوار کرده بود.

عربستانی ها و اماراتی ها که دو رای در کمیته اجرایی دارند این بار تصمیم داشتند قطر را هم تحریم کنند. انها تاکید داشتند با تیم های این کشور هم درزمین بی طرف بازی می کنند. قبل از این برای ایران ، عربستان توانسته بود توجیه مناسبی بیاورد. انها حمله به سفارت شان را بهانه کرده بودند. می گفتند ایران برای اتباع شان امن نیست. اماراتی ها و عربستانی ها اما برای بازی نکردن در قطر بهانه ای نداشتند. آنها خودشان قطر را تحریم کرده بودند. به همین دلیل درخواست شان برای برگزار نکردن بازی ها در این کشور سبب شد مسئله به کمیته مسابقات برود و آنجا قطری ها توانستند این بازی سیاسی را به کلی هوا کنند. دفاعیات ایران و قطر در این کمیته حسابی کارساز افتاد و رای اعضا به ضرر عربستان و امارات شد.

این دو کشور اما امیدشان به جلسه هیات اجرایی بود. جایی که اقلا باور داشتند دو رای خودشان ، رای بحرین و رای اردن را در سبد دارند و از ۱۵ عضو هیات اجرایی تنها به ۴ رای دیگر در برابر دو رای قطعی ایران و قطر نیاز پیدا می کنند.

حالا جدیدترین خبر از نشست مهم صبح در تایلند این است که بازی را ایران و قطر برده اند و رای کمیته مسابقات در هیات اجرایی هم تصویب شده است. خبر را رسانه های قطری منتشر کرده اند و باید دید ای اف سی به صورت رسمی این خبر ا اعلام می کند؟

پیش‌تر بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین بی‌طرف برگزار شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۲ )