سخنگوی قوه‌قضاییه درباره اینکه قرارداد طارمی باپرسپولیس جعلی بوده است، درباره ورود سازمان بازرسی به این موضوع گفت:اگر باشگاه دولتی باشد و با قرارداد جعلی پولی را برداشت کنند،جنبه اختلاس پیدا می‌کند. قطعا سازمان بازرسی و مدعی‌العموم می‌تواند ورود کند.

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود، درباره آخرین وضعیت پرونده شهرداری و شورای شهر شهرک صدرای استان فارس گفت: متاسفانه تخلفاتی بود که شهردار و برخی کارمندان شهرداری سابق آن محل و برخی اعضای شورای سابق انجام داده بودند که پرونده‌ای تشکیل شد و در دادگاه بدوی برای ۱۱ نفر حکم صادر شده است که با توجه به نوع اتهامی که داشند از ۳ تا ۱۵ سال حبس به متهمان داده شده است و برخی نیز به انفصال دام و موقت و جزای نقدی و رد مال محکوم شدند.

وی درباره بحران آب در کشور و اینکه ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین به خاطر بحران آب به وجود آمده است گفت: مسئله آب یک مسئله جدی است که دولت به آن اهتمام دارد اما باید اهتمام جدی باشد. مدیریت آب مهم‌تر از مسائل دیگر است و مدیریت واحد نیاز دارد که کار کارشناسی نیاز دارد. آنچه قوه قضاییه در سال‌های اخیر با آن مواجه است، اولاً برداشت‌های غیرمجاز و غیرقانونی است که در استان‌های مختلف به ویژه استان‌هایی که کمبود آب دارند با این مسائل مواجه هستیم. تعیین حق‌آبه با ما نیست و دولت باید این کار را بکند. البته در برخی استان‌ها متفاوت است مثل استان اصفهان و نسبت به اصل مدیریت آب و جدا کردن آب شرب و کشاورزی کار دولت است و قوه قضاییه می‌تواند همکاری کند اما چیزی نیست که مستقیم وارد شود.

سخنگوی قوه‌قضاییه درباره کشف پیش ساز مواد مخدر در خراسان رضوی گفت: متاسفانه میزان بسیاری از پیش‌سازهای مواد مخدر در این استان کشف شد که هنوز مواد مخدر به دادگاه نرفته است. از این مواد می‌شود هم مواد مخدر و هم دارو ساخت. اگر محرز شود که اینها برای ساختن مواد مخدر است، سازنده، وارد کننده و حمل کننده مجرم هستند و مجازاتش هم در قانون مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده که سنگین هم است.

محسنی‌اژه‌ای درباره قرارداد مهدی طارمی با باشگاه پرسپولیس که مشخص شده جعلی و صوری است و اینکه سازمان بازرسی آیا ورود کرده یا خیر گفت: اگر باشگاه دولتی باشد و با قرارداد جعلی پولی را برداشت کنند، جنبه اختلاس پیدا می‌کند. بدیهی است که سازمان بازرسی و مدعی‌العموم می‌تواند ورود کند. من فرض را گفتم و از این موضوع اطلاع ندارم.

وی در پاسخ به سوالی درباره قطعی شدن حکم دری اصفهانی و اینکه آیا وی برای تحمل دوران محکومیت به زندان رفته یا خیر گفت: ایشان دو پرونده داشته؛ یک پرونده جاسوسی بوده که ۵ سال حبس محکوم شده و تایید هم شده است. قبل از اینکه این حکم ابرام شود ایشان در رابطه با پرونده مالی با قرار وثیقه در زندان بود که این حکم قطعی شد. حکم قطعی به زندان ابلاغ شد و الان در حال تحمل کیفر است و پرونده مالی هم به صورت جدا در حال رسیدگی است. بعید می دانم بخش مالی پرونده ایشان به دادگاه رفته باشد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )