تیم فوتبال نوجوانان ایران برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید با اسپانیا مصاف کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم, تیم فوتبال نوجوانان ایران با صدرنشینی در مرحله گروهی و در ادامه با حذف مکزیک, حالا با گام گذاشتن به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی تاریخ‌ساز شده است و امروز باید با اسپانیا بازی کند.

عملکرد دو تیم در ۴ بازی گذشته

شاگردان چمنیان در مرحله گروهی با پیروزی‌ ۳ بر یک مقابل مکزیک, ۴ بر صفر مقابل آلمان و ۳ بر یک مقابل کاستاریکا در گروه C, مقتدرانه صدرنشین شدند و با ۱۰ گل زده و تنها یک گل خورده پا به مرحله یک هشتم نهایی گذاشتند. در این مرحله نیز مکزیک که ۲ دوره عنوان قهرمانی جام جهانی را در کارنامه داشت را با نتیجه ۲ بر یک حذف کرد.

در طرف دیگر اسپانیا رقابت خود را در گروه D با شکست ۲ بر یک مقابل برزیل آغاز کرد اما در ادامه با دو پیروزی ۴ بر صفر برابر نیجر و ۲ بر صفر مقابل کره شمالی, در یک هشتم حریف فرانسه شد و این تیم را نیز در دیداری نزدیک با نتیجه ۲ بر یک پشت سر گذاشت. این درحالی است که تیم ایران تنها چند روز پیش از آغاز این مسابقات، فرانسه را در دیداری تدارکاتی با نتیجه ۴ بر صفر شکست داده بود.

محل برگزاری بازی

این دیدار از منظری دیگر قابل بررسی است و آن اینکه شاگردان چمنیان خلاف ۴ دیدار قبلی خود که در گوا به میدان رفته بودند, حالا باید در جنوب هند و در کوچی که اسپانیا بازی‌های مرحله‌ گروهی‌اش را در این شهر انجام داده, به میدان بروند و این موضوع می‌تواند امتیاز مثبتی برای شاگردان سانتی سانچز در اسپانیا باشد.

بازیکنان تاثیرگذار

ایران در این بازی یونس دلفی, بازیکن آماده خود را به دلیل ۲ اخطاره بودن در اختیار ندارد اما با حضور بازیکنان دیگری نظیر الهیار صیادمنش, محمد شریفی و امیرحسین حسین‌زاده دست عباس چمنیان برای ارائه یک بازی زیبای دیگر از نوجوانان باز است. می‌توان در ترکیب ایران از الهیار صیادمنش (با ۳ گل زده) و علی قلی‌زاده، دروازه‌بان تیم (با ۲ گل خورده) به عنوان مؤثرترین بازیکنان یاد کرد.

در فهرست ۲۱ نفره اسپانیا نام‌هایی دیده می‌شود که برخلاف نوجوانان کشورمان در تیم‌هایی بزرگ حضور دارند. متئو موری, جان میراندا, سرژیو گمز و آبل رویز در بارسلونا, ویکتور گارسیا, آنتونیو بلانکا, محمد مخلص, گلابرت پینا و پدرو رویز در باشگاه رئال مادرید عضویت دارند. علاوه بر این ویکتور گومز در اسپانیول و گارسیا مارتد در باشگاه منچسترسیتی هستند. سایر بازیکنان اسپانیا نیز در سویا, والنسیا, ویارئال, مالگا, سلتاویگو و آلباسته عضویت دارند. در این تیم نیز آبل رویز (با سه گل زده) و آلوارو فرناندز با دریافت ۲ گل در درون دروازه عملکرد خوبی را به نمایش گذاشته‌اند.

سوابق دو تیم در جام جهانی

تیم نوجوانان ایران پیش از این, در سه دوره حضورشان در جام جهانی تنها موفق به ۲ صعود از مرحله گروهی شده است اما نوجوانان اسپانیا همانند تیم فوتبال بزرگسالانشان کارنامه‌ای درخشان دارند. آنها ۳ مرتبه در سال‌های ۱۹۹۱, ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ نایب قهرمان جام جهانی شدند و سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۹ نیز مقام سوم را از آن خود کردند. البته این تیم از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ به مهمترین رویداد فوتبالی این رده سنی راه پیدا نکرده بود.

همچنین بخوانید: اطلاعات بیشتری از حضور تیم نوجوانان ایران در ادوار جام جهانی

دیدار ایران و اسپانیا ساعت ۱۵ امروز در ورزشگاه جواهرلعلِ کوچی و به قضاوت گری وارگاس از بولیوی آغاز خواهد شد. برنده این دیدار در نیمه نهایی باید با برنده دیدار غنا و مالی مصاف کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.