سرمربی استقلال گفت: ما در استقلال باید خیلی کارها انجام بدهیم و کار در استقلال راحت نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، وینفرد شفر سرمربی استقلال در نشست خبری بازی تیمش مقابل نساجی در جام حذفی گفت: شفر در ابتدای این نشست اظهار داشت: بابت تأخیر عذرخواهی می‌کنم. ما در استقلال باید خیلی کارها انجام بدهیم و کار در استقلال راحت نیست. (به شوخی گفت) می‌خواهید برای همه چای و شکلات سفارش بدهم امیدوارم که برسد ولی هنوز نرسیده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه صحبت‌هایش تصریح کرد: وقتی در جام حذفی مقابل یک تیم پایین‌تر از خودمان باید بازی کنیم کار بسیار سختی داریم، من بازی‌های خیلی زیادی را در جام حذفی تجربه کردم، آن هم مقابل تیم‌های پایین‌تر و همیشه به بازیکنان تیم هایم گفته‌ام که از دقیقه اول محکم و سفت بازی کنند نه اینکه حریف را دست کم بگیرند.

وی افزود: ما باید خودمان را به خوبی نشان بدهیم و بعد از بازی هفته گذشته مقابل فولاد مسائل فنی را تمرین کردیم. هر چیزی که در گذشته اتفاق افتاده، خوب نبوده و ما باید تمرکز کنیم تا به هدفمان برسیم. کار تیم ما در فاز دفاعی مقابل فولاد بسیار خوب بود و گلر ما فقط یک واکنش داشت، اما مشکل استقلال اینجا است که باید چگونگی حمله کردن را یاد بگیرد. فردا باید ببینیم کدام بازیکن خوب کار می کند و چه عملکردی دارد.

وی ادامه داد: به هوادارانمان هم باید بگویم آنها می دانند که بهترین باشگاه های دنیا هم فراز و نشیب دارند. من هم اینجا آمده‌ام و سعی می‌کنیم تا تیم را به جایگاهی که لیاقتش دارد و به بالا برگردانیم. احساس می کنم هواداران ما، ما را حمایت می‌کنند و این حمایت فقط در زمانی نیست که تیم در بالا و اوج قرار دارد و وقتی که مشکل هم داریم، آنها ما را حمایت می‌کنند. ما همیشه به هوادارانمان اطمینان داریم.

شفر در مورد اینکه چه زمانی می‌تواند استقلال را به اوج برگرداند و از او هم انتقاد می‌شود، گفت: ۸۰ درصد فوتبال در ذهن شماست. حتماً بازی‌های قبل تیم را دیده‌اید. می دانم که بازیکنان ما خیلی پا به توپ حرکت می‌کنند و دریبل می‌زنند و همین حرکت زیاد با توپ در خط هافبک باعث می‌شود که ما توپ های زیادی را از دست می‌دادیم. باید روی این مسئله خیلی خیلی کار کنیم و وقتی بازیکنی صاحب توپ می‌شود، بازیکن دیگر روی دستش بیاید و با او حرکت کنیم و به او پاس بدهیم. تغییر دادن ذهنیت بازیکنان یک روزه و دو روزه نیست و نیاز به زمان دارد.

شفر تأکید کرد: مانوع تمریناتمان را عوض کردیم و بازیکنان حالا باید اول یاد بگیرند که روی این تمرینات کار کنند، بازیکنان کناری باید برای مهاجمان موقعیت بسازند و من امیدوار هستم بازیکنان مصدوم ما مثل جابر انصاری هر چه سریع‌تر به شرایط ایده‌آل برگردند.

وی ادامه داد: من با بازیکنان استقلال خیلی حرف زدم که درون زمین باید با یکدیگر صحبت کنند. آنها باید در مورد اتفاقات مختلف یکدیگر را در جریان بگذارند و به طور مثال وقتی یک مهاجم درون هجده قدم است، هافبک پشت سر او باید با وی صحبت کند. می‌دانم این کار راحت نیست، ولی مرحله به مرحله بازیکنان آن را یاد می‌گیرند.

شفر ادامه داد: در گذشته دیده می‌شد بازی ما بیشتر در جناح راست بود یا چپ و فوتبال تیم در آنجا گیر می‌کرد، اما الان مشغول یاد دادن این موضوع به بازیکنان هستیم که جناحین عوض شود و بازی در یک سمت زمین نماند. در سبک بازی استقلال در هفته‌های اخیر دیدم مهاجم درون محوطه می‌ایستاد تا مدافع توپ را از او بگیرد، اما الان مهاجم باید بیاید و به هافبک‌ها کمک کند که البته این موضوع نیازمند زمان است.

سرمربی آلمانی استقلال در ادامه نشست خبری تأکید کرد: اینکه یک بازیکن هر روز بخواهد به محل تمرین بیاید دو ساعت در آنجا باشد و بعد برود و منتظر باشد که مربی یک چیز به او یاد بدهد، کار درستی نیست. بازیکنان باید مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را تماشا کنند و مثلاً در بازی بایرن‌مونیخ ببیند که بازیکن مثل لواندوفسکی چگونه به کمک هافبک‌ها می‌آید و توپ می‌گیرد. ما می‌خواهیم این کارها را به بازیکنان آموزش بدهیم که در تمرینات یاد بگیرند و در بازی‌ها اجرا کنند.

شفر افزود: برخی وقت‌ها در تمرینات سانترهایی از سمت راست ارسال می‌کنیم و گلر هم در سمت راست است، بازیکن ما گردنش را زیاد به سمت چپ و راست می‌چرخاند در حالی که باید مستقیم به داخل چارچوب ضربه بزند. بازیکنان با تمام وجود دوست دارند یاد بگیرند و نظم و دیسیپلین خوبی حاکم است و ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و من از کاری که دارم خوشحالم زمانی بازیکن بودم و اکنون مربی هستم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه مربی فولاد گفته حسن بیت سعید قرار است به فولاد برود، گفت: شاید فقط مربی فولاد این را می‌داند، اما از باشگاه ما نه کسی می‌رود و نه کسی می‌آید بدون اینکه من بله یا خیر بگویم. خوشحالم که تعامل خوبی با مدیریت و هیأت مدیره باشگاه داریم. ممکن است پیشنهادی به بازیکنان ما برسد، اما قبل از تأیید نهایی من بازیکنی خارج یا وارد نمی‌شود. حسن بیت سعید بازیکن خوبی است و در ضدحمله هم تکنیک خیلی خوبی دارد. او نیاز به اعتماد به نفس بیشتری دارد، البته مقابل تیم‌هایی مثل فولاد که بسته بازی می‌کنند باید شرایط بهتری داشته باشد. او باید بازی یک ضرب دو ضرب را یاد بگیرد و ما با او کار می‌کنیم تا فوتبال موردنظرمان را انجام بدهد.

شفر افزود: حسن به من گفته در گذشته برخی از مربیان از من می‌خواستند که رو به داخل بازی کنند، در حالی که دوست دارد لب خط بازی کند. من به بیت سعید گفتم تلاش می‌کنیم که او را به سطح درجه یک برسانیم. حسن اولین بازیکنی نیست که از دوران اوجش فاصله گرفته و من می‌توانم او را به اوج برگردانم. گذشته، گذشته است و ما اکنون می‌خواهیم با هم به تعامل برسیم و مهم این است که بتوانیم خیلی سریع به شرایط مناسب برسیم. بیت سعید برای ضد حمله خیلی خوب است. او مقابل تیم‌هایی مثل فولاد که ۱۰ نفره دفاع می‌کنند، برای ضدحمله و بازی‌های یک ضرب دو ضرب خیلی خوب است. البته فوتبال اینگونه نیست که من دستم را روی شانه بازیکن بگذارم و او عوض شود. بلکه بایدتمرین کرد، مثل کار شما که روزنامه‌نگاری است و من هم نمی‌توانم کار شما را انجام بدهم. کار شما مرحله به مرحله جلو آمده و از مدرسه شروع شده و تا به امروز رسیده است.

شفر تأکید کرد: این موضوع مثل این می‌ماند که من امروز دیر به کنفرانس رسیدم و مجبور بودم بالای سر بازیکنانم در تمرین باشم. دفعه بعد که آمدم، باید با یک بسته شکلات به اینجا بیایم.

سرمربی آلمانی استقلال در این لحظه با اشاره یک خبرنگار مبنی بر اینکه آیا زمان کافی دارد که در این نشست پاسخگوی سؤالات دیگر باشد، با تعجب خندید و گفت: مشکلی نیست، هر سؤالی باشد جواب می‌دهم.

به گزارش فارس، سرمربی تیم استقلال در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ظاهرا تیم‌تان از شرایط خوب جسمانی برخوردار نیست و در بازی با فولاد بدن‌های بازیکنان سنگین نشان می داد، گفت: اگر من بخواهم بگویم که چه بازیکنی آماده نیست یا هست، شاید استنباط شود که این به کادر فنی گذشته برمی‌گردد، اما من در مورد کادر فنی قبل در هیچ تیمی حرف نزده و نمی‌زنم. شما خودتان می‌توانید احساس کنید در استقلال اعتماد به نفس در مورد مسائل بدنی وجود ندارد، ما هفته‌ای یک جلسه تمرین اختصاصی بدنی داریم و بازیکنان آن را انجام می‌دهند. بازیکن برای آمادگی یک سطح بدنسازی ابتدایی را نیاز دارد.

وی افزود: ما بعد از بازی جمعه، شنبه ریکاوری کردیم، یکشنبه به بازیکنان استراحت دادیم و دوشنبه کار آمادگی جسمانی کردیم و سه‌شنبه کار تاکتیکی را آغاز کردیم. بازیکنان هم باید باور داشته باشند که از نظر جسمانی در شرایط خوبی هستند. من هفته گذشته اشاره کردم که چرا آلمان قهرمان جام جهانی شد. چون بازیکنان وقتی از زمین بیرون می‌آمدند با خود می‌گفتند هیچ کس از من آماده‌تر نیست و همین موضوع باعث شد که جام جهانی آلمان در حضور ۱۰۰ هزار نفر برزیل را پرس کند و ۷ گل به این تیم بزند.

وی افزود: این سبک فوتبال آلمان است که وقتی بازیکن می‌خواهد بازی کند، می‌گوید من از همه آماده‌ترم و چه کسی جرأت دارد مقابل من بایستد. البته باید سبک فوتبال ایران را هم درنظر بگیریم و نمی‌توانیم عیناً مثل آلمان‌ها برخورد کنیم. به طور مثال تیم ملی نوجوانان ایران اکنون در جام جهانی خیلی خوب بازی می‌کند و باید از آنها تقدیر کرد، اما باید به این موضوع اشاره کنیم که من جادوگر نیستم. همیشه باید سطح توانایی بازیکنان را بالا ببریم و در بازی با فولاد و اگر در بازی با فولاد گل نزدیم به جمع‌بندی و‌آنالیز خوبی رسیدیم. در جلسه آنالیز عکس‌هایی گرفتیم که در خیلی از نماها بازیکنان در محوطه هجده قدم نبودند. وقتی در هجده قدم مهاجم نداشته باشیم، طبیعتا نمی‌توانیم ببریم و گل بزنیم. باید ببینیم فردا چه اتفاقی می‌افتد و البته این را هم بگویم که ما سه موقعیت ایستگاهی داشتیم که هیچ کدام فایده نداشت. فولاد با ۱۰ نفر دفاع می‌کرد و برای چنین بازی‌هایی باید توپ‌ها را به گوشه ببریم و از آنجا مهاجمان را صاحب توپ کنیم.

شفر در مورد اینکه نظرش در مورد مهدی قائدی چیست، گفت: قاعدی بازیکن بسیار با استعدادی است ولی باید یاد بگیرد یک ضرب دو ضرب پاس بدهد. من در کارلسروهه آلمان بازیکنی مثل مهدی قائدی داشتم که بسیار بااستعداد بود و هفده هجده سال سن داشت. در اولین بازی‌اش وقتی وارد زمین شد، گل زد. بازی بعدی هم وقتی وارد میدان شد، گل زد. دوباره رفت و گل زد. از او پرسیدم چه احساسی داری؟ گفت خیلی خوشحالم و بیرون رفتم و تفریح کردم و خیلی خوش گذشت. بعد از آن من مربی بدنساز را صدا کردم و گفتم این بازیکن باید بیرون برود. بازی بعدی هم که در هامبورگ برگزار شد و هوا خیلی سرد بود، او خیلی تلاش نمی‌کرد. برای بازیکن خیلی بد است که خیلی زود از زمین بیرون بیاید. او باید حرفه‌ای باشد. این بازیکن بعداً بازیکن تیم ملی آلمان شد. هر وقت هم من را می‌بیند از من تشکر می‌کند و صورتم را می‌بوسد. من فقط بازیکن خوب نمی‌خواهم، بلکه بازیکنی می‌خواهم که رفتار حرفه‌ای داشته باشد. بازیکن می‌تواند از من بپرسد چرا بازی نکرده‌اند، یا در مورد مسائل دیگر سؤال بپرسد، اما نظم در تیم من مهم است و بازیکنان باید منظم باشند. شاید پنج سال دیگر شما به من بگویید قائدی یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی است.

وی در مورد اینکه تیم ملی نوجوانان ایران چهار گل به آلمان زد و آیا آن بازی را دیده‌ای یا نه، اظهار داشت: (به شوخی گفت واقعیت دارد؟) ۱۰، ۱۵ دقیقه آن بازی را دیدم. خیلی از آدم‌ها از آلمان با من تماس گرفتند و بابت پیروزی تیم زیر ۱۷ سال ایران به من تبریک گفتند. امیدوارم این تیم در کنار هم بمانند و بازیکنان و مربیانش کنار هم باشند. زمانی که در العین بودم، تیم زیر ۱۷ سال آنها هم خوب نتیجه گرفتند و سالها در کنار هم بودند و چهار بازیکن آن تیم در تیم بزرگسالان العین و تیم ملی امارات بازی کردند. همان تیم در المپیک لندن هم حاضر بود. من مربی ملی نیستم، اما این تیم آینده فوتبال ایران است و مربی و بازیکنان خوبی دارد که برایش آرزوی موفقیت می‌کنم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )