دستیار رومانیایی سیداکبر پورموسوی از شرایطش در فولاد ابراز رضایت کرد و گفت که ایران برتری‌های زیادی نسبت به عراق دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ایلی اِستان، مربی رومانیایی که به تازگی با قراردادی یکساله به عنوان دستیار سیداکبر پورموسوی در فولاد خوزستان منصوب شد، در گفت وگو با سایت رومانیایی «پرو اسپورت» گفت: به نظرم سطح لیگ برتر ایران همسطح لیگ دسته اول رومانی (بالاترین سطح فوتبال باشگاهی این کشور) است و سه یا چهار تیم خیلی محبوب هم در لیگ برتر ایران حضور دارند که در هر بازی ۴۰ تا ۵۰ هزار تماشاگر در بازی‌های‌شان حضور پیدا می‌کنند. برای مثال بازی آخرمان مقابل استقلال تهران که به تساوی بدون گل در آن رسیدیم، جوی فوق‌العاده داشت. بازی بعدی‌مان هم مقابل سایپا، تیمی که علی دایی هدایتش را برعهده دارد، است و امیدواریم در این بازی خانگی به پیروزی برسیم چون می‌توانیم با این برد خودمان را تا رده دوم جدول بالا بکشیم که این برای تیمی همچون فولاد فوق‌العاده خواهد بود.

اِستان ۵۰ ساله که سابقه سرمربیگری تیم زاخوی عراق را نیز در کارنامه‌اش دارد، می‌گوید سطح فوتبال ایران اصلاً قابل‌قیاس با فوتبال عراق نیست. او در این باره خاطرنشان کرد: کار در ایران خوب است و دقیقاً همان چیزی است که در این مقطع به آن نیاز داشتم چون آزمون‌های زیادی را پشت‌سر گذاشتم و برای اینکه قویتر بشوم به این آرامش نیاز داشتم. در سن ۵۰ سالگی تجربیات زیادی کسب کرده‌ام و حرف‌های بسیاری برای گفتن در فوتبال دارم. به نظرم ایران را نباید با عراق مقایسه کنید، چه به لحاظ فوتبالی، چه از جنبه کشوری و چه از لحاظ آموزشی. ایران نکات مثبت بسیاری نسبت به عراق دارد. در فوتبال ایران البته مشکلات مالی وجود دارد، اما من خوش‌شانس هستم چون در باشگاهی هستم که از این بابت مشکلی ندارد و سرموعد دستمزد من پرداخت می‌شود. شرایط در فولاد خوب نیست، بلکه خیلی خوب است.

این مربی رومانیایی در کارنامه خود علاوه بر پوشیدن پیراهن تیم ملی رومانی، سابقه دستیاری آنخل یوردانسکو سرمربی تیم ملی رومانی (۲۰۰۷-۲۰۰۲)، تیم استوا بخارست رومانی، تیم العین امارات، تیم الشباب امارات و تیم الاتحاد عربستان را نیز دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.