آمار نتایج تیم‌های ژوزه مورینیو در لیگ برتر طی دو سال اخیر نشان می‌دهد که او اهل ریسک کردن برای کسب پیروزی در خانه رقبای بزرگ خود نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بازی بدون گل منچستریونایتد در خانه لیورپول در ابتدای هفته جاری، آمار بازی‌های شیاطین سرخ برابر ۶ تیم بالای جدول لیگ برتر انگلیس را ضعیف‌تر از قبل کرد و همین موضوع به سوژه‌ای برای انتقاد از سرمربی پرتغالی این تیم ژوزه مورینیو تبدیل شده است.

شاگردان مورینیو در ۱۰ بازی اخیرشان در خانه ۶ تیم بالای جدول لیگ برتر، تنها ۵ امتیاز گرفته‌اند که این ۵ امتیاز هم از ۵ تساوی بدون گل بوده است، آماری که قطعاً نمی‌تواند مایه افتخار هواداران من‌یونایتد باشد و حالا موج انتقادات از آقای خاص به خاطر تاکتیک‌های تدافعی‌اش در بازی شنبه شب در آنفیلد گسترده‌تر شده، چون تیم او نمایشی را در آنفیلد، خانه رقیب دیرینه‌اش ارائه کرد که حوصله صدها میلیون نفری که این بازی را تماشا می‌کردند، سر برد.

مورینیو در ادامه از تاکتیک‌هایش در آنفیلد دفاع و حتی یورگن کلوپ، همتای آلمانی‌اش در لیورپول را به محافظه‌کاری و ترس از هجومی‌تر کردن آرایش تیمش متهم کرد. او معتقد بود که با توجه به غیبت مهره‌های مصدوم تیمش از جمله پل پوگبا و مایکل کریک، تصمیمش برای قرار دادن اتوبوس مقابل دروازه من‌یونایتد واقع‌بینانه بوده است.

آمار بازی‌های تیم‌های او در بازی‌های اخیر شاگردانش در خانه تیم‌های بزرگ نشان می‌دهد رویکرد محافظه‌کارانه این مرد پرتغالی چیزی نیست که مختص شرایط فعلی شیاطین سرخ بوده باشد و در سه سال اخیر مردان او هر بار که به خانه تیم‌های بالای جدولی رفته‌اند، نمایش چندان چشم‌نوازی ارائه نکرده‌اند.

در واقع از ماه ژانویه ۲۰۱۵، تیم‌های او (چه چلسی و چه منچستریونایتد) در خانه ۶ تیم بالای جدول لیگ برتر، قادر به کسب پیروزی نبوده‌اند، ۱۶ گل خورده‌اند و تنها ۴ گل زده‌اند که ۳ تای آن هم در شکست ۵ بر ۳ مقابل تاتنهام در سال ۲۰۱۵ بود. تمام این‌ها سبب شده که توجیه آقای خاص را درباره شیوه بازی تیمش در خانه لیورپول نتواند رسانه‌های انگلیس و منتقدانش که برخی از اسطوره‌های باشگاه هم جزو آنها هستند را توجیه کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.