در هفته نهم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول تیم نفت مسجدسلیمان موفق شد با یک پیروزی با ارزش خارج از خانه موقعیت خود در صدر جدول را حفظ کند.

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول را هم پشت سر گذاشتیم و در این هفته تیم‌های ایرانجوان، برق، صبا، نفت و نساجی حریفان خود را مغلوب کرده تا نسبت به دیگر تیم ها شرایط شان را بهبود بخشند. در پایان هفته نهم تیم نفت مسجد سلیمان موفق شد جایگاه خود در صدر جدول را با یک پیروی خارج از خانه حفظ نماید و نساجی و برق جدید شیراز هم با حداقل فاصله در تعقیب این تیم هستند.

در انتهای جدول رده بندی هم کماکان راه آهن با فاصله نسبت به دیگر تیم‌ها قعر جدول را به خود اختصاص داده و شهرداری تبریز و ایرنجوان نیز به همراه راه آهن جمع سه تیم پایین جدول را تشکیل داده‌اند.

* روز خوب میهمان‌ها

هفته نهم لیگ دسته اول را باید به تیم‌های میهمان تخصیص داد. در همه دیدارهایی که برنده بازنده داشت، به جز دو بازی تیم‌های میهمان بودند که میزبانان خود را مغلوب کردند. ایرانجوان در سیرجان موفق به شکست دادن گل گهر شد، صبا در تهران راه‌آهن را مغلوب کرد، نفت مسجد سلیمان در تبریز مقابل شهرداری به پیروزی رسید و بالاخره نساجی در کرمان موفق به شکست دادن تیم مس شد. برق شیراز و ملوان تیم‌هایی بودند که در خانه خود توفیق پیروزی یافتند.

* دو بازی بدون گل

در هفته نهم سه بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید که دو تا از این مساوی‌ها با نتیجه مشابه بدون گل بود تا در دو میدان شاهد رد و بدل شدن گل نباشیم. اکسین و مس رفسنجان مساوی همراه با گل داشتند. خونه به خونه - ماشین سازی و شهرداری ماهشهر - فجر سپاسی نیز مساوی‌های بدون گل هفته بودند.

* اولین پیروزی با بیشتر از یک گل

تیم برق شیراز هم اینک با ۱۹ امتیاز در رده سوم جدول قرار گرفته و شیرازی‌ها امیدوار شدند تا بعد از سال ها یک تیم در سطح اول فوتبال کشور داشته باشند. این تیم ۵ پیروزی تا قبل از این هفته به دست آورده بود که همه این پیروزی‌ها با نتیجه مشابه یک بر صفر به دست آمده بود. شاگردان مهابادی در هفته نهم برای اولین بار موفق شدند در یک بازی بیش از یک گل به ثمر برسانند و اولین پیروزی ۲ بر صفر خود را تجربه کنند.

* سه تیم در صدر جدول فاصله ایجاد کردند

نتایج در هفته نهم به شکلی ثبت شد که سه تیم نفت مسجد سلیمان، نساجی و برق شیراز تا حدودی از دیگر تیم های تعقیب کننده فاصله گرفتند و یا به تعبیری فرار صدر را آغاز کردند. هرچند فاصله خود این سه تیم با یکدیگر بسیار نزدیک است و آنها با ۲۰، ۱۹ و ۱۹ امتیاز رده‌های اول تا سوم را در اختیار دارند، اما نزدیک ترین تعقیب کننده به این سه تیم بادرا تهران است که فاصله‌ای سه امتیازی بین آن با تیم های بالاسری ایجاد شده است.

* اولین پیروزی‌ها

در هفته نهم سرانجام تیم‌های صبا و ایرانجوان هم برنده از زمین خارج شدند و این اولین پیروزی های این دو تیم در این فصل بود. صبا در این هفته تیم به شدت بحران زاده راه آهن را مغلوب کرد و ایرانجوان در دیداری نفس‌گیر موفق شد تیم خوب گل گهر را در سیرجان مغلوب کند. نتیجه‌ای که کمتر کسی می توانست از قبل پیش بینی کند.

* گلزن ترین بازیکن هفته

در هفته نهم تنها یک بازیکن موفق شد در یک بازی بیش از یک گل به ثمر برساند. اویس کرد جهان مدافع چپ پا و ساروی تیم ایرانجوان بوشهر زننده هر دو گل تیمش برابر گل گهر بود- تا نه تنها اولین پیروزی تیم ایرانجوان را در این بازی شاهد باشیم، بلکه بتوان از اویس کرد جهان بعنوان گلزن ترین بازیکن هفته هم یاد کرد.

* پنالتی خراب کن ترین تیم هفته

در هفته نهم کلا داوران سه بار به نشانه ضربه پنالتی در سوت خود دمیدند که هر سه پنالتی هم در خطه شمال کشور به سود تیم های شمالی گرفته شد. ابتدا مهیار زحمتکش پنالتی تیم ملوان را مقابل آلومینیوم گل کرد تا هم زننده اولین گل هفته باشد و هم اولین پنالتی هفته را تبدیل به گل کرده باشد.

اما در بابل شرایط فرق می‌کرد. تیم خونه به خونه مقابل ماشین سازی دوبار صاحب ضربه پنالتی شد که هر دو بار این پنالتی‌ها هدر رفت تا خونه به خونه پنالتی خراب کن ترین تیم هفته نهم در لیگ دسته اول باشد.

* زودهنگام ترین و دیرهنگام ترین گل

زودهنگام ترین گل را در هفته نهم شاهین شفیعی مهاجم تیم اکسین در دقیقه ۱۱ بازی مقابل مس رفسنجان به این تیم زد و دیرهنگام ترین گل نیز توسط اویس کرد جهان در دقیقه ۸۳ دیدار ایرانجوان و گل گهر وارد دروازه تیم گل گهر سیرجان شد.

* راه آهن همچنان در حسرت برد و گل

تیم راه آهن که با مربیگری محسن بیاتی‌نیا در لیگ دسته اول حضور دارد، تنها تیمی است که نه تنها هنوز حتی یکبار هم پیروز نشده، بلکه این تیم در هیچ یک از ۹ باری که به میدان رفته موفق به گلزنی نشده تا از این حیث یک رکورد عجیب را در فوتبال ایران به نام خود ثبت کند. همچنین این تیم با ۱۴ گل خورده ضعیف ترین خط دفاعی این مسابقات را نیز در اختیار دارد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.