هافبک عراقی پرسپولیس در مصاحبه با یک روزنامه عراقی گفت: برای پیشرفت و بازی کردن در بزرگترین باشگاه قاره کهن پول های نجومی لیگ عراق را رها کردم.

به گزارش خبرگزاری فارس، بشار رسن، هافبک تیم ملی عراق و عضو باشگاه پرسپولیس با روزنامه «فوتبول» عراق مصاحبه تفصیلی را انجام داده است که بر شرح زیر است:

*در ابتدا درباره انتقال شما به لیگ ایران و پرسپولیس توضیح دهید چگونه مذاکرات اتفاق افتاد و چه زمانی رخ داد؟

باشگاه پرسپولیس از فصل گذشته از طریق مدیر برنامه ایرانی من به دنبال جذبم بود و به من پیشنهاد رسمی داد. آنها تلاش زیادی کردند تا من را جذب کنند اما به خاطر قراردادی که با تیم نیروی هوایی داشتم و یک بازی حساس در فینال رقابت‌های AFC کاپ داشتم پیشنهاد آنها را قبول نکردم زیرا کسب دستاورد آسیایی به همراه نیروی هوایی را مهمتر از همه چیز می‌دانستم. اما باشگاه پرسپولیس دست بردار نبود و قبل از اتمام فصل دوباره به من پیشنهاد داد. واقعیت امر این است که باشگاه پرسپولیس پیشنهاد خوبی به من داد وتلاش زیادی برای انتقالم انجام داد و در نهایت من این پیشنهاد را قبول کردم چون پرسپولیس تیم بزرگی است و در قاره آسیا شهرت زیادی دارد.

*آیا پیشنهاد مالی پرسپولیس شما را راضی کرد یا مزایای دیگر این تیم باعث شد شما این پیشنهاد را قبول کنید؟

در ابتدا باید این را بگویم که پیشنهاد مالی پرسپولیس از تمام پیشنهادهای دیگر من کمتر بود.من می‌توانستم در لیگ عراق بمانم و پول بیشتری را کسب کنم اما ترجیح دادم برای پیشرفت از لیگ عراق بروم چون این لیگ بسیاری از استانداردهای فوتبال را ندارد.در نتیجه بازی در لیگ ایران به همراه بزرگترین تیم قاره آسیا را ترجیح دادم. تیم پرسپولیس قهرمان لیگ برتر ایران است و در لیگ قهرمانان بازی می‌کند و تحت هدایت یکی از بهترین مربیان خارجی به نام برانکو ایوانکوویچ است. به همین خاطر پول‌های میلیونی لیگ عراق را رها کردم و به پرسپولیس منتقل شدم و تا اینجای کار خدا را شکر وضعیت خوب بود.

*به نظرت تفاوت لیگ ایران با لیگ عراق چگونه است؟

تفاوت خیلی زیادی میان لیگ ایران و لیگ عراق وجود دارد. من نمی‌دانم چطور این تفاوت را توضیح دهم. این را می‌توانم بگویم که تفاوت لیگ ایران با عراق از زمین تا آسمان است. لیگ ایران بسیار قدرتمند است و در آنجا جای رشدو پیشرفت وجود دارد. نحوه برگزاری مسابقات و زیرساخت‌های بسیار خوبی دارد. بازیکنان در این لیگ سطح بسیار بالایی دارند تا جایی که وقتی شما سقف بازیکنان را می‌بینید غافلگیر می‌شوید. درست است که لیگ ایران در رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده‌ای ندارد و البته از برخی از لیگ‌های اروپایی بهتر است.در مقابل لیگ ایران رسانه‌های داخلی قدرتمندی دارد که به خوبی تیم‌ها را پوشش می‌دهد تا آنجایی که در خیابان‌های این کشور نمی‌توان راه رفت زیرا طرفداران تیم‌ها و هواداران عاشق فوتبال هستند و تمام جزئیات زندگی بازیکنانشان را می‌دانند.

*جایگاه کنونی شما در لیگ ایران چندم است؟

تیم ما اکنون با ۱۳ امتیاز در رده دوم قرار دارد و ما تا اینجای کار ۷ بازی انجام دادیم. ۲ بازی از این بازی‌ها را شکست خوردیم و ۲ بازی دیگر به تساوی کشید و ۴ برد داشتیم. لیگ ایران ۱۵ تیم دارد و در تمام تیم‌ها واقعا قدرتمند هستند.اینجا هیچ تیم ضعیفی وجود ندارد. به همین خاطر تیم صدرنشین لیگ ایران متشکل از ستارگان فوتبال است.

*آیا در ابتدای کار با پرسپولیس خود را سازکار کردید و چه سختی‌هایی در این مدت تجربه کردید؟

همچنان که می‌دانید من ۲ ماه قبل به پرسپولیس آمدم و تنها در ۲ بازی در لیگ ایران شرکت داشتم و در لیگ قهرمانان آسیا در ۲ بازی به عنوان یار ذخیره به میدان رفتم. هنوز زمان زیادی پیش رو دارم و من از سوی مسئولین باشگاه، بازیکنان و کادر فنی مورد توجه هستم. واقعیت امر این است که در ابتدای کار سختی‌هایی وجود داشت .از جمله این مشکلات سکونت تنهایی من است و سختی زبان فارسی است اما بعد از گذشت زمان خودم را با شرایط ایران تطبیق دادم و برخی از لغات فارسی را یاد گرفتم. خدا را شکر وضعیت بر وفق مراد است و من ارتباط خوبی با هواداران پرسپولیس دارم. به یاری خداوند تمام تلاش خودم را می‌کنم تا به همراه پرسپولیس عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارم.

*اما تیم شما در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شکست سنگینی را از الهلال عربستان متحمل شد. توضیح دهید؟

بله واقعا شکست سنگینی بود. از آنجایی که شرایط تیم قبل از بازی بسیار سخت بود زیرا ۴ بازیکن اصلی تیم به خاطر محرومیت در این بازی حق حضور نداشت وشرایط دیگری که توضیح نمی‌دهم. در مقابل تیم الهلال عربستان در بهترین شرایط خود به سر می‌برد و در این بازی از تمام فرصت‌های به دست آمده نهایت استفاده را کرد و ۴ گل به ما زد. برگرداندن این نتیجه دربازی برگشت بسیار سخت است اما ما تمام تلاش خود را می‌کنیم و در بازی برگشت به هدف مطلوب خود برسیم. مخصوصا اینکه هواداران پرسپولیس بعد از این شکست سخت بسیار خشمگین شدند و ما در بازی برگشت تمام تلاش خود را می‌کنیم تا هواداران را راضی کنیم.

*رفتار هواداران ایرانی به صورت کلی نسبت به بازیکنان عراقی چگونه است؟

هواداران ایرانی به بازیکن عراقی احترام زیادی می‌گذارند. هوادارانی ایرانی بسیاری از اسم‌های بازیکنان عراقی را در ذهن‌هایشان حک کرده‌اند. مخصوصا بازیکنانی که در لیگ ایران تجربه بازی دارند از جمله این بازیکنان عماد محمد، عبدالوهاب ابوالهیل و کرار جاسم است. آنچه را که مرا به تعجب واداشت محبوبیت بسیار کرار جاسم در میان هواداران ایرانی است. تا جایی که کرار در ایران ستاره‌ای بزرگ است و واقعیت امر این است که او شایسته این عنوان است و موفق شده در هر تیمی که در ایران بازی کرده، خوش بدرخشد.

*آیا شما نیز با همه موافق هستید که تیم ملی عراق تحت هدایت باسم قاسم بهترین عملکرد را داشته و نتایج خوبی گرفته است؟

باسم قاسم نیازی به تعریف ندارد. او شایسته هدایت تیم ملی عراق است و واقعا تیم ملی در مسیر درستی قرار دارد و نتایج با آمدن او تغییر کرده است.

*در پایان چه چیزی را دوست دارید بگویید؟

امیدوارم به همراه پرسپولیس به تمام آرزوهایم دست پیدا کنم. این تیم، تیم بزرگی است و ۳۰ میلیون هوادار حمایتش می‌کنند و محبوبیت بسیاری دارد که قابل وصف نیست. پرسپولیس یکی از بزرگترین تیم‌های آسیا است. به همین خاطر مسئولیت سنگینی را بر دوش دارد. امیدوارم با اطمینان خاطر به کارم ادامه دهم زیرا من این تیم را ایستگاهی برای رفتن به لیگ‌های معتبر اروپایی قرار دادم و امیدوارم بعد از تمام تلاشی که کرده‌ام به هدفم برسم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.