در شب پرحاشیه تیم ملی اسپانیا، امید ایتالیا برای صعود مستقیم از بین رفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه شب دوم هفته نهم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ در قاره اروپا، تیم ملی اسپانیا صعود خودش به جام‌جهانی را قطعی کرد و ایتالیا به پلی‌آف تبعید شد.

در بازی‌های گروه هفتم، اسپانیا در خانه‌اش ۳ بر صفر مقدونیه را شکست داد و به جام‌جهانی راه یافت. در این بازی که جرارد پیکه، مدافع بارسلونا به خاطر اظهارات حمایت‌برانگیزش از استقلال کاتالونیا و انتقاد از دولت مرکزی بارها هو و البته در لحظه خروج تشویق شد، قهرمان سابق جهان توسط رودریگو در دقیقه ۱۶، ایسکو در دقیقه ۲۴ و آلکانتارا در دقیقه ۲۷ به گل رسید و با توجه به تساوی ایتالیا جشن صعود را برپا کرد.

در دیگر بازی، ایتالیا با تساوی یک بریک مقابل میهمانش، مقدونیه شانس صعود مستقیم را از دست داد. کیه‌لینی در دقیقه ۴۰ ایتالیا را پیش انداخت اما تروخوفسکی در دقیقه ۷۷ بازی را به تساوی کشاند تا ایتالیا فرصت صعود مستقیم را از دست بدهد اما با توجه به باخت آلبانی صعودش به پلی‌آف قطعی شود. در دیگر بازی این گروه، رژیم صهیونیستی مقابل میزبانش، لیختن‌اشتاین به برتری یک بر صفر رسید.

در جدول گروه هفتم، اسپانیای ۲۵ امتیازی به جام‌جهانی راه یافت و ایتالیای ۲۰ امتیازی به پلی‌آف رسید.

در گروه چهارم، اتریش ۳ بر ۲ صربستان را برد و جمهوری ایرلند مقابل میهمانش، مولداوی به برتری ۲ بر صفر رسید.

در جدول، صربستان ۱۸ امتیازی بالاتر از ولز ۱۷ و جمهوری ایرلند ۱۶ امتیازی در صدر است و هر ۳ تیم شانس صعود مستقیم را دارند.

در گروه نهم، کرواسی و فنلاند به تساوی یک بریک رسیدند، اوکراین ۲ بر صفر در زمین کوزوو طعم پیروزی را چشید و ایسلند در خانه ترکیه ۳ بر صفر پیروز شد.

در جدول، ایسلند ۱۹ امتیازی در صدر است و کرواسی و اوکراین ۱۷ امتیازی هم شانس صعود مستقیم را دارند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )